2017-05-14, 21:36
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Kan du beskriva vad du avser med andra ord. Jag förstår iaf inte vad du menar med "kulturmarxistiska drömmen".

Varför skulle inte folk köpa sig en (sådan) bostad?

Jag har släktingar som belånade sig hårt på 50 och 60-talet och byggde/köpte hus. Då var det väl inga "kulturmarxistiska drömmar" i farten?
Att köpa sig en bostad har alltid inneburit ett risktagande med belåning. (Bortsett från ett fåtal väldigt förmögna).

Om du inte förstår, Googla i bankhypotekets biblotek, där står allt. Eller finns inte ordet i din politiskt statsfinansierade statistikbok ?.

Varför de inte skulle köpa en sådan bostad visar väl sig när en större krasch inträffar. Kan jag ana att Banklobbyisten "Alpha" har förköpt sig på någon lya på någon kulturmarxistiskt "fin" gata och anar att han kommer ligga risigt till när korthuset faller?.

Förstår att hela ditt liv kretsar kring att Bankväsendet står ohotat och storföretagskapitalismen får sitt genom massinvandringen som du försvarar som en gammal grammofonskiva som hakat upp sig.
2017-05-14, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är en random person som skriver på internet och nästan inte ger några källor på det som påstås. Inte mer substans än om någon skriver samma sak i denna tråd utan att komma med källor.

Ok, har skrivit till aktuell brf och frågat vad som gäller med det aktuella garaget. Alla annonser är borttagna så antagligen har det blivit sålt i alla fall. Uppföljning så fort jag får svar.
2017-05-14, 21:45
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenitoPolymem
Ok, har skrivit till aktuell brf och frågat vad som gäller med det aktuella garaget. Alla annonser är borttagna så antagligen har det blivit sålt i alla fall. Uppföljning så fort jag får svar.

Bra, när du får svar har du källor och kan underbygga dina åsikter på det. Nu är det bara substanslösa spekulationer. Otroligt naivt att inte vara mer källkritisk och det gäller oavsett vad det framtida svaret blir.
2017-05-14, 21:49
Avslutad
Citat:
Bra, när du får svar har du källor och kan underbygga dina åsikter på det. Nu är det bara substanslösa spekulationer. Otroligt naivt att inte vara mer källkritisk och det gäller oavsett vad det framtida svaret blir.

Intressant att just du säger det, eftersom du avfärdar artiklar utan att ens läsa dem. Det är källkritik, det!
2017-05-14, 21:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Intressant att just du säger det, eftersom du avfärdar artiklar utan att ens läsa dem. Det är källkritik, det!

Det finns inte källor där, därför tar jag den inte på mer allvar än när en random person påstår saker i denna tråd.
2017-05-14, 22:06
Avslutad
Citat:
Det finns inte källor där, därför tar jag den inte på mer allvar än när en random person påstår saker i denna tråd.

Det är inte det jag menar, du visade ganska tydligt i tidigare svar att du inte ens kände till innehållet i sagda text innan du avfärdade den. Hur ska du då kunna veta om det fanns källor eller inte?

Det måste vara jobbigt för dig, att bara kunna läsa vetenskapliga artiklar. Alla resereportage, alla krogrecensioner, notiser om diverse händelser, noveller, romaner läser du aldrig eftersom det aldrig finns några källor. De texterna skulle lika gärna vara skrivna av någon random gök på flashback.
2017-05-14, 22:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är inte det jag menar, du visade ganska tydligt i tidigare svar att du inte ens kände till innehållet i sagda text innan du avfärdade den. Hur ska du då kunna veta om det fanns källor eller inte?

Vad var det i artikeln jag inte kände till menar du och vad finns det för källor på vad som påstås?
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2017-05-14 kl. 22:12.
2017-05-14, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Om du inte förstår, Googla i bankhypotekets biblotek, där står allt. Eller finns inte ordet i din politiskt statsfinansierade statistikbok ?.
Vet du inte ens vad du själv menar med "den kulturmarxistiska drömmen"?
Varför använder du begrepp som du inte vad vad det är?

Citat:
Varför de inte skulle köpa en sådan bostad visar väl sig när en större krasch inträffar.
Folk ska alltså inte ta små risker för att uppnå det de strävar efter.
Jag antar att du aldrig lämnar bostaden. Du kan ju bli påkörd. Finns en risk för det. Är en hel del som tom blir ihjälkörda varje år.
Och när du ser någon granne ute så sitter du och stönar över vilken risk de tar att bli påkörda.

Citat:
Kan jag ana att Banklobbyisten "Alpha" har förköpt sig på någon lya på någon kulturmarxistiskt "fin" gata och anar att han kommer ligga risigt till när korthuset faller?.
Förstår att hela ditt liv kretsar kring att Bankväsendet står ohotat och storföretagskapitalismen får sitt genom massinvandringen som du försvarar som en gammal grammofonskiva som hakat upp sig.
Du fantiserar väldigt mycket om andra.

Jag ställde en (trodde jag) ganska enkel fråga om vad du menade. Men det var tydligen en väldigt öm tå för det gick inte att få det minsta svar.

Istället så spenderar du möda på att trava på med personangrepp.
Är det helt omöjligt för dig att hålla dig till sak. Misstänker du kanske att dina omhuldade fantasier snabbt falsifieras då?
2017-05-14, 22:23
Medlem
VemBudars avatar
Citat:
Vad var det i artikeln jag inte kände till menar du och vad finns det för källor på vad som påstås?

Nu pratar du bort dig.

Poängen var ju att du svarade med något som var helt irrelevant i sammanhanget, på personens inlägg med två länkar i. Dessutom på det sedvanliga "låtsasöverlägsna" s-i-b-sättet. Och således så hade du väl inte ens klickat på länkarna och ens skummat igenom texterna, något man ju annars tycker bör vara kutym om man ska svara på personers inlägg när man försöker ge sken av att man tagit del av informationen i inläggen (och länkarna i det här fallet).
2017-05-14, 22:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemBudar
Nu pratar du bort dig.

Poängen var ju att du svarade med något som var helt irrelevant i sammanhanget, på personens inlägg med två länkar i. Dessutom på det sedvanliga "låtsasöverlägsna" s-i-b-sättet. Och således så hade du väl inte ens klickat på länkarna och ens skummat igenom texterna, något man ju annars tycker bör vara kutym om man ska svara på personers inlägg när man försöker ge sken av att man tagit del av informationen i inläggen (och länkarna i det här fallet).

Jaså, försök att vara lite konkret och sluta svamla.

Ni pratar om ett stycke text på internet utan källreferenser så att inget av det som skrivs kan styrkas alls. Detta går ni i spinn på och drar en massa slutsatser som alla förstås är helt ogrundade just eftersom inget går att styrka i skrivande stund. Oavsett vad som i framtiden visar sig vara korrekt eller inte har ni varit extremt naiva som köpt allt med hull och hår innan något är styrkt.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2017-05-14 kl. 22:32.
2017-05-14, 22:42
Avslutad
Citat:
Jaså, försök att vara lite konkret och sluta svamla.

Ni pratar om ett stycke text på internet utan källreferenser så att inget av det som skrivs kan styrkas alls. Detta går ni i spinn på och drar en massa slutsatser som alla förstås är helt ogrundade just eftersom inget går att styrka i skrivande stund. Oavsett vad som i framtiden visar sig vara korrekt eller inte har ni varit extremt naiva som köpt allt med hull och hår innan något är styrkt.

Men om vi nu styrker storyn - tycker du inte det är lite bisarrt att betala 1,5 mille för att bo i ett garage? Bara lite? Kom igen nu Svenne!
2017-05-14, 22:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Men om vi nu styrker storyn - tycker du inte det är lite bisarrt att betala 1,5 mille för att bo i ett garage? Bara lite? Kom igen nu Svenne!

Ja att bo i ett garage låter bisarrt men jag har inte sett någon källa på att det kommer bli så, har du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in