Citat:
Ursprungligen postat av
hennke
Snälla du !
Då de har finkammat hela åhus horna rinkaby fårabäck med omnejd och inte hittat ett dug . Inte ett spår efter henne . Då undrar jag hur du kan få det till ett självmord utan spår . Jag hoppas som sagt att hon hittas i livet för de anhörigas skull. Det som jag menar är jag vill få det till mord är tillhörigheterna som vart kvar. Sen är det oftast så att den som begår ett självmord brukar lämna ett brev eller dylikt till de anhöra med en förklaring varför . Personen ifråga har gått upp i rök och ingen vet vart hon . Hade det varit självmord hade de hittat henne vid detta laget .
Jag utesluter inte teorin att jag kan ha fel .
Här har du en tråd om en kvinna som försvann från sin bostad i Gävle i november 2012 i samband med att hon insåg att hennes mångåriga förskingrande från sin arbetsgivare höll på att upptäckas:
(FB) Rekordförskingraren i Gävle kommun, Tuula Lavikkala, hittad död juni -13
Hon hittades först i juni året efter. Hon hade på cykel tagit sig ganska exakt 1 mil söderut till en friluftsområde vid en sjö och där hängt sig i ett träd (kroppen var alltså fullt synlig, givet att man kom till platsen)
Missing People hade genomfört ganska omfattande sökinsatser.
Det är bara ett exempel, fler finns. Jag tror inte du förstår att bara en sökning som säg ska täcka varenda plätt i en cirkel där den försvunna personens bostad är mittpunkt och cirkelns radie är 2 km (dvs man ska söka av alla riktningar 2 km från bostaden) är ett mycket omfattande arbete och risken att missa något är uppenbar.
Här är ett fall till:
(FB) Borlänge: 31-årig kvinna försvunnen En tjej med missbruksproblem som försvann från sin bostad i juni 2012. Polisen sökte efter henne. Missing People sökte efter henne. Med "sökhundar" t.o.m. Utan resultat. Det tog två månader innan en person slutligen fann henne. Självmord/drogöverdos.
Kroppen låg 500 meter från bostaden! Visserligen i ett otillgängligt, snårigt område, men vid ett stort sportfält där det samma sommar varit både en stor festival och en stor fotbollsturnering.
Så släpp din föreställning att det faktum att hennes kropp inte har hittats i sig självt är en stark indikation på att det är något skumt.