2017-01-09, 11:05
Medlem
QueenKoralls avatar
Intervju med Id-hund förarna

http://t.sr.se/2iYBpx3
Citera
2017-01-13, 17:34
Medlem
Lider verkligen med familjen som på ett eller annat vis söker svar på vad som hänt.

Det går väldigt mycket rykten om försvinnandet. Någon har fått julmat stulen på altanen och sedan blivit kontaktad av polisen som sagt att dem misstänker att hon rört sig runt personens hus, det sägs att hon setts på många ställen, att hundar gjort markeringar i hamnen vid restaurangerna men sen tappat spåret i skogen osv.

Hennes man var tydligen på en tillställning på kvällen samma dag som hon försvann men hon skulle inte närvara då hon tydligen hade svårt får stora sällskap.
Citera
2017-01-13, 23:42
Medlem
Var hade hon tagit mat ? och var kan hon tänkas sova ? ganska kallt ute på nätterna nu
Citera
2017-01-15, 23:21
Medlem
Lite märkligt att detta försvinnande inte fått större uppmärksamhet tycker jag. Läste om det för ca en månad sedan och tänkte att det tyvärr var solklart att hon låg död någonstans. Men läste nu att hon med stor sannolikhet är kvar i området hon bodde i. Hon går runt och tar mat hon hittar och gömmer sig när folk kommer och letar efter henne. En väldigt märklig och lite smått obehaglig situation.

Åhus är inte särskilt stort, tycker det låter väldigt märkligt att hon inte blivit hittad ännu, om det nu är så att hon faktiskt är vid liv och håller sig gömd.
Citera
2017-01-15, 23:46
Medlem
Blankts avatar
Hur kan de inte hittat henne ännu
Citera
2017-01-16, 00:33
Medlem
Som vanligt när någon försvinner så finns det alltid en massa folk som sett eller tror sig sett personen, men åter igen så är det knappast möjligt att vara vid så god hälsa att man kan stjäla mat på diverse ställen, och orka fly, hålla sig undan från folk, det är oftast svinkallt ute, speciellt på nätterna, möjligt att hon hittat någon typ stuga men då borde någon granne reagerat, relativt liten håla vilket ofta innebär att alla har koll, och varför söker inte mps ? har dom gett upp ? insett att sannolikheten att hitta henne vid liv är väldigt liten, tyvärr, hörde radiosändningen om hundarna, om dom nu är så duktiga som dom påstår så borde dom hittat henne, med tanke på att dom fått vittring, får känslan av att det kommer ta väldigt lång tid innan vi får ett svar.... dock hoppas jag naturligtvis att jag har fel !
Citera
2017-01-16, 01:01
Medlem
Blankts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyfiken1964
Som vanligt när någon försvinner så finns det alltid en massa folk som sett eller tror sig sett personen, men åter igen så är det knappast möjligt att vara vid så god hälsa att man kan stjäla mat på diverse ställen, och orka fly, hålla sig undan från folk, det är oftast svinkallt ute, speciellt på nätterna, möjligt att hon hittat någon typ stuga men då borde någon granne reagerat, relativt liten håla vilket ofta innebär att alla har koll, och varför söker inte mps ? har dom gett upp ? insett att sannolikheten att hitta henne vid liv är väldigt liten, tyvärr, hörde radiosändningen om hundarna, om dom nu är så duktiga som dom påstår så borde dom hittat henne, med tanke på att dom fått vittring, får känslan av att det kommer ta väldigt lång tid innan vi får ett svar.... dock hoppas jag naturligtvis att jag har fel !

Hon kan ju alltid ha någon som hon stannar hos. Men ja, om hon nu är vid liv så lär hon dock inte vilja överge sig inom någon snar framtid, hon lär ju vara ganska nojjig över vad folk ska tro om henne om hon skulle gå tillbaka speciellt med tanke på att detta har fått relativ stor uppmärksamhet i Kristianstad kretsarna. Förhoppningsvis hittar de kanske henne snart, vore trist om hon inte var vid liv.
Citera
2017-01-16, 01:12
Medlem
Om hon nu har någon hon är hos som du skriver, Då tror jag inte hon tagit risken att gå ut och bli upptäckt, hon kan inte vara omedveten om den uppståndelse hon skapat, samt något konstigt tycker jag att det är att mps inte är mer aktiva och söker OM det nu är sant att hon är ute och rör sig, Då borde dom ganska lätt plocka fram henne,
Citera
2017-01-16, 01:29
Medlem
Blankts avatar
Citat:
Om hon nu har någon hon är hos som du skriver, Då tror jag inte hon tagit risken att gå ut och bli upptäckt, hon kan inte vara omedveten om den uppståndelse hon skapat, samt något konstigt tycker jag att det är att mps inte är mer aktiva och söker OM det nu är sant att hon är ute och rör sig, Då borde dom ganska lätt plocka fram henne,

MPS har väl ändå varit ganska engagerade i detta. Sannolikheten att hon är ute och rör sig kan inte vara stor, nyfikna Åhusbor lär ju vara ute hela nätterna/dagarna vid det har laget. Är hon ute och rör sig BORDE de hittat henne vid det här laget. Har hon inte någon hon stannar hos är hon nog illa ute.
Citera
2017-01-16, 01:38
Medlem
28/12 var deras senaste sök. Visst dom har gjort flera tidigare men varför upphöra eller inget på över 2 veckor när folk ska ha sett henne, jag trodde att dom aggerade i ett sånt läge, dock gissar jag att dom precis som jag inte tror det minsta på dom tipsen
Citera
2017-01-16, 01:53
Medlem
Blankts avatar
Citat:
28/12 var deras senaste sök. Visst dom har gjort flera tidigare men varför upphöra eller inget på över 2 veckor när folk ska ha sett henne, jag trodde att dom aggerade i ett sånt läge, dock gissar jag att dom precis som jag inte tror det minsta på dom tipsen

Många personer i Åhus har ju organiserats genom MPS därefter har dessa frivilliga bestämt träffplats och genomfört x antal skallgångar i Åhustrakten. Däremot kan man kanske tycka att MPS kunde nämnt detta på deras facebook osv, speciellt nu om det det är så att folk har sett henne. Lite skumt faktiskt.
Citera
2017-01-16, 04:33
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Lite märkligt att detta försvinnande inte fått större uppmärksamhet tycker jag. Läste om det för ca en månad sedan och tänkte att det tyvärr var solklart att hon låg död någonstans. Men läste nu att hon med stor sannolikhet är kvar i området hon bodde i. Hon går runt och tar mat hon hittar och gömmer sig när folk kommer och letar efter henne. En väldigt märklig och lite smått obehaglig situation.

Åhus är inte särskilt stort, tycker det låter väldigt märkligt att hon inte blivit hittad ännu, om det nu är så att hon faktiskt är vid liv och håller sig gömd.

Vem gjorde den sannolikhetsbedömningen och var läste du det?

Vem har sett just henne göra så och när?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in