2017-05-16, 16:29
Medlem
Ville hon skiljas? Vad vore konsekvenserna?
Citera
2017-05-16, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Hon kan kanske ha rört sig utanför det område de sökt igenom?

Om jag förstått saken rätt ligger bostaden lite norr om själva Åhus. Det är ju stora markytor även norrut inklusive Rinkabyfältet.

Om hon tidigare gått långa sträckor ensam i mörker borde det kunna vara en rimlig utgångspunkt att hon ev gått längre än "normalt".

Sant områdena finns men var är kroppen
Citera
2017-05-16, 17:17
Medlem
Nu ska jag ge ett slutgiltigt undersökande som tagit lite tid:

Julia lever - stämmer inte.

Julia har tagit livet av sig - stämmer inte.

Julia har avlidit - stämmer

Julia har blivit mördad - kanske

Teori 1 - 3 kommer jag inte kommentera just nu.

Teori 4. Är ingen FB hängare och kommer aldrig bli. Finns en del störande teorier i detta fall. Julia befinner sig själv hemma i ett hus i Horna enl senaste uppgifter. Dottern har ett samtal med henne efter det att maken (enl uppgift finns på 40 års kalas).. pang där är senaste livstecknet).

Hade Julia blivit dräpt eller ens blödande i huset så hade hundarna haft spår direkt - alltså lämnar en kropp i "gott skick huset". Varför lämna och framförallt varför?

Det vi alla kan fastställa är att hon försvunnit
Citera
2017-05-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhomKnows
Nu ska jag ge ett slutgiltigt undersökande som tagit lite tid:

Julia lever - stämmer inte.

Julia har tagit livet av sig - stämmer inte.

Julia har avlidit - stämmer

Julia har blivit mördad - kanske

Teori 1 - 3 kommer jag inte kommentera just nu.

Teori 4. Är ingen FB hängare och kommer aldrig bli. Finns en del störande teorier i detta fall. Julia befinner sig själv hemma i ett hus i Horna enl senaste uppgifter. Dottern har ett samtal med henne efter det att maken (enl uppgift finns på 40 års kalas).. pang där är senaste livstecknet).

Hade Julia blivit dräpt eller ens blödande i huset så hade hundarna haft spår direkt - alltså lämnar en kropp i "gott skick huset". Varför lämna och framförallt varför?

Det vi alla kan fastställa är att hon försvunnit
Hennes man verkar vilja leva lite flott !
Citera
2017-05-16, 22:32
Medlem
Citat:
Tyvärr så tror jag som Polisen i detta ärende att inget kommer klarna förrän en kropp dyker upp
Så om du är polis . Kan du ge mig en förklaring till varför det är tyst i detta fallet nu ? Inget skrivs i tidningar . Varför gör inte polisen mer ? Är det inget prio ärende ? Du får gärna skriva privat till mig
Citera
2017-05-17, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennke
Så om du är polis . Kan du ge mig en förklaring till varför det är tyst i detta fallet nu ? Inget skrivs i tidningar . Varför gör inte polisen mer ? Är det inget prio ärende ? Du får gärna skriva privat till mig
Sorry . Såg nu att jag fick för mig att du var polis. "det står att du som polisen "
Citera
2017-05-17, 10:59
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Sant områdena finns men var är kroppen
I så fall ej återfunnen. Man måste kunna ha det alternativet i åtanke.
Citera
2017-05-24, 02:33
Medlem
Rihonins avatar
Kanske smått intressant för fallet då det angår ägaren till de sökhundar som användes i sökandet efter Julia. Alltså Guldtackans kennel/Guldtackans ID, Guldtackans tjänstehundar och alla de andra namnen hon använt.

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/tva-personer-med-hundverksamhet-far-djurforbud/

Samt: (kommentarsfältet leder er vidare till vilka det gäller).
http://24kristianstad.se/2017/05/22/hundforare-misskotte-djur-i-flera-ar-far-djurforbud/

Säger kanske en del om kvalitén på deras eftersök.
Citera
2017-05-26, 02:20
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rihonin
Kanske smått intressant för fallet då det angår ägaren till de sökhundar som användes i sökandet efter Julia. Alltså Guldtackans kennel/Guldtackans ID, Guldtackans tjänstehundar och alla de andra namnen hon använt.

http://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/tva-personer-med-hundverksamhet-far-djurforbud/

Samt: (kommentarsfältet leder er vidare till vilka det gäller).
http://24kristianstad.se/2017/05/22/hundforare-misskotte-djur-i-flera-ar-far-djurforbud/

Säger kanske en del om kvalitén på deras eftersök.
Orden kvalitet och Guldtackans bör nog inte nämnas i samma mening för dom har inget med varandra att göra. Bluff och båg från början till slut.
Det finns en tråd nu om kvinnan som sökte med sina Id hundar efter Julia.
(FB) Guldtackans Id hund/Tjänstehundar/Kennel Djurförbud 12 maj 2017

Att folk går på det här är för mig obegripligt
Julia är med största sannolikhet död, självmord eller ännu troligare mord.

Artikel från 24kristianstad
Hundföraren: ”Julia vill inte bli hittad”
Nya sensationella uppgifter har kommit fram om Julias försvinnande.
Enligt en av de ledande hundförarna vill inte Julia bli hittad.
"Hon flyr, hon vill inte bli sedd. Hon försvinner bakom träd, gömmer sig i trädgårdar när hon upptäcker att hon är jagad", säger Ingrid Marien till 24Kristianstad.

Enligt Ingrid Marien har det dokumenterats att mat försvunnit från tre olika adresser.
– Vi vet att hon plockar mat där hon kan komma åt. Hon fördärvar inget, men går in i hus där hon kan hitta nyckeln.

Hon vill alltså inte bli hittad?
– Hon flyr, hon vill inte bli sedd. Hon försvinner bakom träd, gömmer sig i trädgårdar när hon upptäcker att hon är jagad. Det gör att man tappar bort henne.
http://24kristianstad.se/2017/01/14/hundforaren-julia-vill-inte-bli-hittad/

Funderar allvarligt på om den reportern som har skrivit skiten har jobbet kvar.
Hur kan någon tro på detta???
Citera
2017-05-29, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Orden kvalitet och Guldtackans bör nog inte nämnas i samma mening för dom har inget med varandra att göra. Bluff och båg från början till slut.
Det finns en tråd nu om kvinnan som sökte med sina Id hundar efter Julia.
(FB) Guldtackans Id hund/Tjänstehundar/Kennel Djurförbud 12 maj 2017

Att folk går på det här är för mig obegripligt
Julia är med största sannolikhet död, självmord eller ännu troligare mord.

Artikel från 24kristianstad
Hundföraren: ”Julia vill inte bli hittad”
Nya sensationella uppgifter har kommit fram om Julias försvinnande.
Enligt en av de ledande hundförarna vill inte Julia bli hittad.
"Hon flyr, hon vill inte bli sedd. Hon försvinner bakom träd, gömmer sig i trädgårdar när hon upptäcker att hon är jagad", säger Ingrid Marien till 24Kristianstad.

Enligt Ingrid Marien har det dokumenterats att mat försvunnit från tre olika adresser.
– Vi vet att hon plockar mat där hon kan komma åt. Hon fördärvar inget, men går in i hus där hon kan hitta nyckeln.

Hon vill alltså inte bli hittad?
– Hon flyr, hon vill inte bli sedd. Hon försvinner bakom träd, gömmer sig i trädgårdar när hon upptäcker att hon är jagad. Det gör att man tappar bort henne.
http://24kristianstad.se/2017/01/14/hundforaren-julia-vill-inte-bli-hittad/

Funderar allvarligt på om den reportern som har skrivit skiten har jobbet kvar.
Hur kan någon tro på detta???

Mord är väl inte troligt alls??? (Och ja, reportern borde ha sparken som låtit en sån galning komma till tals).

Sedan jag läste dotterns utspel i media där hon beskrev hur mamman sovit dåligt, varit stressad osv stod det klart för mig att hon begått självmord. Hon hittas nog när folk börjar röra sig mer ute i mark och skog.
Citera
2017-06-19, 18:12
Medlem
Jag kan tänka mig att frånlandsvind i hanöbukten i vintras (där det på många håll är mycket strömt) i kombination med en vilja att försvinna, alt att någon annan vill att hon försvinner, är tillräckligt för att det kommer att dröja innan något ö h t kan hittas.
Att hon smyger i sommarstugor i Åhus i månader och gömmer sig bakom träd etc låter som ren och skär idioti. Det GÅR helt enkelt inte. Jag är uppvuxen i krokarna och känner byn och omgivningarna väl.

Är lite nyfiken på maken och hans eventuella reaktion på att frun försvunnit. Hittills har, såvitt jag förstår, bara dottern uttalat sig i media.

För J:s bästa vore det önskvärda scenariot att hon lessnat på att alltid finnas till hands och hjälpa andra. I den bästa av världar har hon gått under jorden och fått hjälp att dra utrikes.
Citera
2017-07-08, 03:05
Medlem
Igår fm i en annan kommun i Skåne såg jag en kvinna i 50-årsåldern som jag reagerade direkt på. Det var i en affär. Väldigt lik ansiktsform, frisyr, glasögon. Brunt hår, ljusbrunt eller med grå inslag. Vände tillbaka efter några minuter men då hade hon nog gått ut. Kvinnan hade något frånvarande över sig som hon tittade på något eller någon en liten bit därifrån. Inte säker på om hon hade sällskap i butiken eller inte. Smal, under medellängd. Vikt säkert under 50 kg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in