2017-05-14, 19:04
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Visst, men ibland skiter de i juridiken - tyskan Christine Schürrer borde enligt Leif GW inte ha blivit dömd för mord då bevisningen ej var tillräcklig. I fallet Martina Kveldstad som 2010 dömdes till livstid för två mord så var bevisningen verkligen inte tillräcklig - men dom dömde henne ändå (trots skiljaktiga ledamöter).

JM kan alltså komma att buras trots att bevisningen i någon slags teknisk mening inte når ända fram. Det som folk inte tänker på är att en faktor i det hela är hur rätten uppfattar den åtalade - detta vägs in även om det inte erkänns.

Jag har för övrigt för mig att det är samme åklagare i detta fall som i fallet Schürrer.

Dagens citat från FUP för väl ändå bli detta som JM yttrade angående obduktionen på Aki: "Karma syns inte i blodprov." Karma = han hade gjort sig förtjänt av det. Klart hon tycker, annars han hon ju inte gjort det.

Vi kan, i alla fall, för en gångs skull tacka överåklagare Marianne Ny - för att hon överprövat och öppnat ärendet igen.

Det är samma människa som "driver (påå)" ärendet "Assange", skyndsamt - om än sakta.
Citera
2017-05-14, 19:07
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Promiskuitet är ett av symptomen på du-vet-vad (se Hares checklista).

2016-08-17 skrev jag detta:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Det håller ganska bra, IMO...

Citat:
Kaliumklorid? Är det inte det de använder när de avrättar fångar i USA, det som får hjärtat att stanna? Hur svårt är det att komma över kaliumklorid?

Finns i (minst) ett receptbelagt läkemedel:
http://www.fass.se/LIF/product?nplId=20130916000017

Frågan om anskaffning har (inte helt oväntat) varit uppe på (Guess what?) Flashback!
(FB) kaliumklorid

Citera
2017-05-14, 19:07
Medlem
Citat:
Promiskuitet är ett av symptomen på du-vet-vad (se Hares checklista).

Kaliumklorid? Är det inte det de använder när de avrättar fångar i USA, det som får hjärtat att stanna? Hur svårt är det att komma över kaliumklorid?
Det är inte ovanligt läkemedel- antar att just kaliumklorid kan ha varit en medicin som fanns i stugan- kanske Johannas föräldrar el kanske hon själv till och med.
Det finns ju i kroppen normalt- men blir det för mycket så kan man få yrsel och må dåligt.
Så ja visst- Aki kanske fick smaka på olika medikamenter, ute i i förrådet så fanns en kartong med mediciner o droger. HOn testade kanske hur han påverkades av olika mediciner, som hon kom över.
När Aki
skulle hämta sina saker så sa han till att inte kartongen fick röras det var Johannas. Han hade också hittat militära vapen. Som han först körde i sin bil men sedan förmodligen la tillbaka i förrådet.
Citera
2017-05-14, 19:12
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Polisen läser inte alla dödsbevis - hur kan man ens tro nåt sånt??

Läkaren gjorde fel som inte följde instruktionen och gjorde en polisanmälan där han bifogade en kopia på dödsbeviset. Hade han gjort det hade polisen dragit igenom igång en utredning.

Korrekt, tankevurpa från mig.

//BB
Citera
2017-05-14, 19:12
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Om han har ramlat från bryggan så varför har båten drivit till vassen?
http://www.bilddump.se/bilder/20170514185629-192.176.48.160.png

Vill du ha JMs sanning eller den verkliga sanningen?

JMs version: Aki har varit ute och fiskat, ramlat i intill bryggan och sedan har båten drivit till stranden.

Sanningen: JM petade iväg båten innan hon ringde sos-alarm på lördagsmorgonen, så att det skulle se ut som om Aki ramlat ur båten.

Tolka in ett litet mått av humor i ovanstående, även om humor kanske är opassande här...

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-14 kl. 19:25.
Citera
2017-05-14, 19:18
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Avsnitt ur JM:s häksodeklaration till IF. Hon intygar att hon varken röker, använder mediciner regelbundet samt att hon inte haft stroke.

http://www.bilddump.se/bilder/20170514184027-192.176.48.160.png

Svaren beror på vem som frågar.
Så beror det på sammanhanget också.

Den pigge och glade AG som verkar benägen att tala sanning, har nog fått det efter pappa.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-14 kl. 19:22.
Citera
2017-05-14, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vill du ha JMs sanning eller den verkliga sanningen?

JMs version: Aki har varit ute och fiskat, ramlat i intill bryggan och sedan har båten drivit till stranden.

Sanningen: JM petade iväg båten innan hon ringde sos-alarm på lördagsmorgonen, så att det skulle se ut som om Aki ramlat ur båten.

Tolka in ett litet mått av humor i ovanstående, även om humor kanske är opassande här...

Varför skulle det vara omöjligt för en asfull person att snubbla så att båten kommer i rörelse och han själv faller i vattnet?
Citera
2017-05-14, 19:52
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Herregud vilket tjat om förgiftning. Alkohol är ett gift och Aki hade 1,4 prom. och visade upprepade gånger att han ville ha en livförsäkring.

Följande ska få JM fälld:

Stämpling genom att ha bett sin son att kasta en manchestersoffa i huvudet på Aki.
Urkundsförfalskning via att en JM hjälpte Aki att teckna livförsäkring som han ville ha.
Mord genom att JM hållt Aki i fötterna och doppat han i en kräftlåda.

Ett problem är att Aki inte bevisats mördad och att JJ fortfarande är misstänkt för mordet.

Att åtal är väckt är snudd på tjänstefel.
"Hjälpte"...
Tror du att Aki bad henne om att förfalska hans namnteckning?
Det tror inte jag.

Ja, den handlingskraftiga mansslukerskan från Eskilstuna lär troligen klara sig beträffande
exmaken och hans mystiska död. Det blir oerhört svårt att leda i bevis hennes skuld till det
som hände där. Den åtalsdelen är väl att betrakta som närmast körd.
Om inget mycket speciellt framkommer.

Frågan är kanske om man inte skulle satsat på delen med föräldrarna först fast här finns
väl de som tror det går lika dåligt där.

Det kan inte uteslutas att denna fräsiga donna med smak för lammkött/"apor" från Afghanistan
vandrar fri åter till hösten och kan börja planera för nya tilltag. Nu har hon fått vara
overksam så pass länge så hon har ju givetvis mycket att ta igen. Jajamensan.
Citera
2017-05-14, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Varför skulle det vara omöjligt för en asfull person att snubbla så att båten kommer i rörelse och han själv faller i vattnet?

Iofs inte jag som fick frågan men iaf: ingen har påstått att det är omöjligt för en full person att snubbla ner från en brygga/hamna i vattnet och samtidigt puffa till en liten båt.
Citera
2017-05-14, 19:57
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
..Nu närmar vi oss Griseldas matrix.
Det här tror jag herr Druid behöver kolla på för nu är det väl inne på Belladonna som antikolinergika.
http://www.aim.pm/forgiftning-antikolinergika/
Alltså, just Belladonna betyder ju Vacker kvinna. Växten som skopolamin utvinns ur är både vacker och väldoftande...men synnerligen dödlig; som Johanna "Belladonna" Möller.

Är det i morgon Druid ska vittna? Det ska bli intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Har forskat vidare......

I samband med att JJ 2015-08-07 gör två kontantuttag i Fröslunda Centrum klockan 12:23/12:24, 5000kr + 2900kr, upptäcker jag att han också gjort ett inköp på Apoteket Hjärtat, dagen före, 2015-08-06. Han handlar för 17:50......

Som en kuriositet, lägger jag in en länk här:

(FB) Vad som numer gäller för att köpa kanyler och pumpar på apotek i Sverige.

Hmm, jag tror inte det finns så billiga kanyler och pumpar. De säljs i multipack, kostar förmodligen minst en femtilapp eller så. Hade det funnits kanyler eller pumpar för just 17:50 kr så hade det dock varit intressant.
Citera
2017-05-14, 20:03
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Alltså, just Belladonna betyder ju Vacker kvinna. Växten som skopolamin utvinns ur är både vacker och väldoftande...men synnerligen dödlig; som Johanna "Belladonna" Möller.

Är det i morgon Druid ska vittna? Det ska bli intressant.

Hmm, jag tror inte det finns så billiga kanyler och pumpar. De säljs i multipack, kostar förmodligen minst en femtilapp eller så. Hade det funnits kanyler eller pumpar för just 17:50 kr så hade det dock varit intressant.

Jag tror mer på att det för 17:50 är typ plåster eller nåt annat banalt.
Citera
2017-05-14, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang

Hade du läst FUP hade du förstått det. De har gjort bland annat en temsning. De har dessutom fått ett erkännande från Jafar. Det finns många indicier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in