Citat:
Ursprungligen postat av Heavyassloaded
Ok. Ska hjälpa dig förklara lite om Kaluim. Det första du ska göra är att glömma apotekets kaluim. Det är de som är det farligaste. Dom har kaluim som "lagrar sig" i kroppen som man ska ta för att konstant få upp en nivå som är normal. Köper du apotekskalium så går du mot en säker överdosering.
Vid 6 gr börjar hjärtrytmen bli oregelbunden. Över det skulle aldrig ja gått iaf. Dödande dos är 10+
2-3 gr sägs va den bästa dosen att ligga. Och givetvis ska du köpa snabb-kalium som du tar 30 min innan träning o inte kaluim som är långverkande. Finns en anl att apoteket inte ger ut de längre.
Var hittar man då snabb-kaliuim.. ? Leta så hittar du.. säljs på ett par ställen i landet. Det är lagligt.
Läs gärna på mycket så du inte skadar dig iaf... kan för övrigt säga att om du inte använder det sista veckan inför tävling så har du ungefär lika stor nytta av det som som en traktor har av en motorväg.
mvh
snabb-kalium? kalium som lagras i kroppen?
no offense bro, men vet du vad du snackar om över huvud taget?
jag vet inte hur det funkar i praktiken, men makes no sense rent kemist och biologiskt
kaliumet som apoteket sålde är kaliumklorid, samma som finns i mineralsalt. sen lär det finnas massa former som kaliumcitrat kaliumkarbonat etc etc. i vilket fall som hälst så faller molekylen sönder i magsäcken och blir kaliumjon + kloridjon från kaliumklorid eller kolsyra från karbonat osv
det blev med störst sannolikhet receptbelagt eftersom medelsvensson gick och köpte ett par burkar och stoppade i sig för många på en gång och därför fick föras till sjukhus. det skulle inte förvåna mig om en penna blev olaglig för man kan peta ut ögonen på folk med den
kan du förklara lite hur snabb kalium och apotekskalium ser ut kemiskt? varför är den ena snabb och andra lagras? jag skulle gärna vilja förstå detta då jag sitter här och asg