2017-05-14, 17:41
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Något som är väldigt märkligt är att när vi nu vet att det finns jättemycket som talar för att pojkarna var oskyldiga, då kommer nyreggade och vill övertyga oss om att bröderna är skyldiga.

Varför är det så viktigt? Vi har ju med egna ögon sett hur förhören har gått till, vi har hört poliser som inte är nöjda med utredningen.. Varför är det så viktigt för dessa fåtal personer att fastslå brödernas skuld?

Det borde väl ligga i allas intressen (även hos Kevins anhöriga) att rätt människor får ta ansvar för det som skedde.

Slarvig googling och obetänksamhet tror jag ligger bakom. Finns ingen möjlighet att någon utomstående löser detta, det här är inkapslat djupt i de berörda. Tycker att de som lever i det här samhället ska gå vidare och inte kolla skumt på varandra. Alla inblandade är offer, på olika sätt. Impulsivitet är ett svårt handikapp, numera får många stöd och hjälp, men det gäller att leva i rätt socioekonomisk verklighet för att inte bli brottsling. Alla räddas ändå inte från att välja fel väg.
Citera
2017-05-14, 17:41
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Jag kan ha fel. Men har du någon källa
på det?

Nej det har jag ju inte.

Har fått det förklarat för mig och har för mig att hudens blekhet hjälper till så att de blir synliga.

Att blodet som är kvar i blodsystemet rinner till den lägsta punkten med där kroppen utsats för yttre våld innan döden så syns blödnimgar under huden innan de skulle ha synts på en levande person.

Skickar med ett paket salt så får du lägga detta i kanske-minnet 😉
Citera
2017-05-14, 17:43
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
"enligt rättsläkaren har pojken bragts om livet och blivit sexuellt utnyttjad," säger R.S
måndag den 24 augusti 1998 Källa: arvika tidningen.

Blöta kläder? källa på det?
Om styvmamman hade lite dåliga nerver, hur tror det medför och återspegla på pojkarna, gjorde inte saken bättre , med dessa "förhör" som R.S utsatte pojkarna för, samt kanske föräldrarna. Sneviknla och ha förutfattade meningar, tolka på sina sätt. Tänk på att poliserna hade sån press från media också.

Polisen bedriver myndighetsutövning. Om en brottsling är impulsiv kan inte företrädarna för myndigheten vara det. Man måste arbeta systematiskt och rättssäkert.
Citera
2017-05-14, 17:48
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Det finns ju bild på den i Hjelmgrens. Det finns väl inga uppgifter som tyder på att den sjönk ordentligt så att Kevin hamnade under vatten? Även om den va lite nersjunken, och Kevin var blöt på magen/sidan ner mot vattnet.

Nej sjönk helt gjorde den nog inte men jag har för mig att den hade legat där ett tag. Då bör den ha varit vattensjuk och legat djupt i vattnet jämfört med en torr pall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Finns det något fall där så små barn, 5 och 7 år gamla, tagit livet av andra barn med handkraft? Ett avlossat vådaskott eller med hjälp av redskap, men händerna? Tror inte på detta alls.

Måste vara ett äldre barn som ligger bakom, tyvärr. Att äldre barn har ihjäl andra finns det tyvärr exempel på. När man lyfter detta bör man vara uppmärksam på om någon i omgivningen, numera ung vuxen, börjar må dåligt. Barn saknar konsekvenstänkande. De är impulsstyrda. Det eventuella gärningsbarnet har fått leva med sin gärning hela livet, ensam.

Ett samhälle med lågutbildade och socioekonomiskt utsatta föräldrar löper större risk att drabbas för övergrepp av staten. Det är bevisat många gånger om. Barnhemsbarn, experiment på förståndshandikappade, och i detta nu, fosterhemsplaceringar hundratals gånger om.

Var är alla dessa barnorganisationer som normalt träder fram? Fanns det INGEN organisation som stöttade barnen under dessa år?

Om sjuåringen åstadkommit detta, genom att exempelvis trycka barnet mot kanten till bryggan (?) så har han inte fixat det själv. Barn är inte så uthålliga.

Barnen kan kanske ha sett hur det här gick till. Tänk OM sjuåringen fick blöta kläder för att GM puttat i honom, som eventuellt vittne, i vattnet?!

Det finns alla möjligheter att barnen inte bara blivit felaktigt utpekade, de kan även vara brottsoffer. Eller inte. Sanningen är ju att varje gång vi minns något ändrar vi minnet av det som skett lite grann. Det är ny minneskunskap. Vi kan inte bevara något i minnet, det är en myt...

Att detta nu kommer upp är ju ett resultat av att deras utpekande inte föregicks av en ordentlig utredning där föräldrarna knuffades bort. Att låta ett barn sitta ensamt med en främmande vuxen och pressas i ett förhör av en konstapel är fruktansvärt. Att barnet svarar "god jul" är ju något som talar för att han inte hade livlig fantasi utan helt gett upp… det är ett dumsvar i ett oändligt långt förhör.

Barnprogram är korta av en anledning… att sitta 40 (?) minuter och korsföra ett barn… omänskligt, på gränsen till tortyr.

Finns inget fall i hela världen där så små barn dödat någon på det vis som Kevin blev dödad enligt GW.

Snacket om blöta kläder är en lögn utplacerad av antingen RS eller SÅC eller av bägge dessa lögnare. Pojkarna lekte på gården vid tiden för Kevins död och man blir inte blöt av att leka i en sandgrop, man kan däremot få en hel del sand i kläderna.

Killarna har blivit felaktigt utpekade, det pekar allt på.
Citera
Medlem
why123s avatar
Citat:
Slarvig googling och obetänksamhet tror jag ligger bakom. Finns ingen möjlighet att någon utomstående löser detta, det här är inkapslat djupt i de berörda. Tycker att de som lever i det här samhället ska gå vidare och inte kolla skumt på varandra. Alla inblandade är offer, på olika sätt. Impulsivitet är ett svårt handikapp, numera får många stöd och hjälp, men det gäller att leva i rätt socioekonomisk verklighet för att inte bli brottsling. Alla räddas ändå inte från att välja fel väg.

Jag tror att du missuppfattade mig. Det jag menar är inte att slarvig googling eller obetänksamhet ligger bakom. Då skulle man vara lite öppnare och inte regga ett konto bara för att misstänkliggöra killarna på alla tänkbara sett.
Citera
2017-05-14, 17:51
Medlem
Citat:
Något som är väldigt märkligt är att när vi nu vet att det finns jättemycket som talar för att pojkarna var oskyldiga, då kommer nyreggade och vill övertyga oss om att bröderna är skyldiga.

Varför är det så viktigt? Vi har ju med egna ögon sett hur förhören har gått till, vi har hört poliser som inte är nöjda med utredningen.. Varför är det så viktigt för dessa fåtal personer att fastslå brödernas skuld?

Det borde väl ligga i allas intressen (även hos Kevins anhöriga) att rätt människor får ta ansvar för det som skedde.

De ingår väl i Margit-sekten.
Citera
2017-05-14, 17:52
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkmatters
Och:
Hur ser man skillnad på ifall det är blodutgjutelser som uppstått av placeringen mot pallen post mortem (undrar jag med tanke på att de som påstår detta inte kunde se skillnad på sperma och termometersalva etc etc)?
Det blod som rinner neråt efter döden ger mer svarta märken.

Det finns säkert bildexempel på nätet men jag är på mobilen och har 1G att surfa med.
Citera
2017-05-14, 17:55
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Jag tror att du missuppfattade mig. Det jag menar är inte att slarvig googling eller obetänksamhet ligger bakom. Då skulle man vara lite öppnare och inte regga ett konto bara för att misstänkliggöra killarna på alla tänkbara sett.

Du missuppfattar mig. Den du reagerar på kan ha googlat slarvligt och vara obetänksam. Faktauppgifterna stämmer eventuellt inte. Var och en som kollar på programmet gör en första bedömning av killarna, de prövas på nytt, av alla...
Citera
2017-05-14, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Självklart lider de. Ingen har väl påstått något annat? Men varför ska oskyldiga bli utpekade och utmålade som mördare? Skulle det vara en tröst för den sörjande familjen menar du? Även Kevins familj vill väl veta vad som hände istället för att som här ha serverats oskyldiga syndabockar?
Kevins familj vill såklart veta vem som tog livet av deras barn (vilket förmodligen alltid kommer vara ett frågetecken)
Den här dokumentären,uppmärksamheten orsakar lidande för Kevins anhöriga då alla minnen på nytt dyker upp.
Det har inte DJ tänkt på.

Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Fast det är ingen tävling i lidande.

Kevins anhöriga blir inte mindre lidande av ett dåligt polisarbete.

Kevins öde är vidrigt. Ingen tycker något annat.

Ingen har påstått att det skulle vara nån tävling,bara löjligt att skriva så.
Alla inblandade mår dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Enligt SÅC själv har han inte sett de första förhören med barnen. Bara det är ju extremt konstigt. De första förhören ska vara viktigast.
Att han istället skulle ha sett förhör med föräldrarna verkar långsökt. Jag tror fortfarande att enda källan till allt som påstås är det som pressade barn har gissat fram.

Killarna kanske sagt något viktigt under de första förhören. De får allmänheten inte se. De vi får se är ett förhör som är ett skolexempel på hur de inte får gå till. Men då var killarna less,inte konstigt alls i den åldern.
Jag menar inte att dom är skyldiga,men dom kanske är inblandade på nått sätt,kanske med äldre barn. Vem vet,det kan ju vara 10 ungar inblandade.
Dom kan även vara oskyldiga vittnen,dom kan vara helt oskyldiga.

Det hela är väldigt skumt,väldigt otydligt.

Och väldigt pk.
Citera
2017-05-14, 18:02
Medlem
Citat:
Finns det något fall där så små barn, 5 och 7 år gamla, tagit livet av andra barn med handkraft? Ett avlossat vådaskott eller med hjälp av redskap, men händerna? Tror inte på detta alls

Nej, det gör det inte. Jag hoppas orka med att skriva en sammanfattning snart då jag för många år sedan skrev en avhandling om barn som dödar barn om hur apart detta är från andra fall gällande modus operandi, de utpekades psyke, hemmamiljö och flera andra saker.

Kortfattat använder barn i den åldern inte strypning som metod för att döda (framkommer vid 10+), de lider av allvarliga, livslånga psykiska personlighetsstörningar, har i regel blivit fysiskt eller sexuellt misshandlade eller kränkta, samt tidigt visat intresse för eller utövat våld, tänt elder, skadat djur, etc.
Citera
2017-05-14, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Kevins familj vill såklart veta vem som tog livet av deras barn (vilket förmodligen alltid kommer vara ett frågetecken)
Den här dokumentären,uppmärksamheten orsakar lidande för Kevins anhöriga då alla minnen på nytt dyker upp.
Det har inte DJ tänkt på.

Ingen har påstått att det skulle vara nån tävling,bara löjligt att skriva så.
Alla inblandade mår dåligt.

Killarna kanske sagt något viktigt under de första förhören. De får allmänheten inte se. De vi får se är ett förhör som är ett skolexempel på hur de inte får gå till. Men då var killarna less,inte konstigt alls i den åldern.
Jag menar inte att dom är skyldiga,men dom kanske är inblandade på nått sätt,kanske med äldre barn. Vem vet,det kan ju vara 10 ungar inblandade.
Dom kan även vara oskyldiga vittnen,dom kan vara helt oskyldiga.

Det hela är väldigt skumt,väldigt otydligt.

Och väldigt pk.

Det fetade är helt felaktigt. Man får klart och tydligt veta i dokumentären vad de små pojkarna sa i början av alla 30-40 förhören.

Att du sedan drar in det där med pk är ju bara osmakligt. DJ går att lita på, han är mycket seriös och gör inte några förljugna dokumentärer. Men för dig så är han en lögnare som helt omöjligt kan visa sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in