2017-05-14, 14:49
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon har tidigare skrivit att läkaren på Mälarsjukhuset tyckte att Aki skulle sluta med injektionsäventyr då han hade stickmärken efter resan till Egypten.

Aki uppger till sina närmaste att han tror att Johanna försökt förgifta honom. Han är rädd.

Under sommaren ser styvsonen AG att Aki ligga naken och utslagen i en soffa som han dessutom kissar ned. Mamma Johanna skrattar runt med svärsonen i köket och tycks inte bry sig. AG tycker det är konstigt.
Jag funderar på om det är den soffan som Johanna vill att DB ska använda för att ta kål på Aki.

Profilen Stativera skriver att det är en manchestersoffa som Aki ska dödas med. Jag blev förvånad över uppgiften om vilken sorts soffa det skulle vara.
Har det stått någonstans i FUP:en?

Soffan och händelseförloppet har beskrivits. DB var den som fick uppdraget / förfrågan.

Btw: AP handlade "ofta" på apoteekki, det framgår dock inte vilka artiklar han ansåg sig själv behöva.

Kanske var det medicin mot ihållande migräääääään - vad vet jag....
Citera
2017-05-14, 14:51
Medlem
Citat:
Någon har tidigare skrivit att läkaren på Mälarsjukhuset tyckte att Aki skulle sluta med injektionsäventyr då han hade stickmärken efter resan till Egypten.

Aki uppger till sina närmaste att han tror att Johanna försökt förgifta honom. Han är rädd.

Under sommaren ser styvsonen AG att Aki ligga naken och utslagen i en soffa som han dessutom kissar ned. Mamma Johanna skrattar runt med svärsonen i köket och tycks inte bry sig. AG tycker det är konstigt.
Jag funderar på om det är den soffan som Johanna vill att DB ska använda för att ta kål på Aki.

Profilen Stativera skriver att det är en manchestersoffa som Aki ska dödas med. Jag blev förvånad över uppgiften om vilken sorts soffa det skulle vara.
David berättar om bärningen av soffan.
Johanna uppger att hon inte känner till hur han sagt det gick till.
Men påstår att manchestersoffan stod på våning ett och att den soffan flyttades till sommarstugan.
Sonen o Johanna talar om olika soffor,den som Aki skulle få på sig bars nerför en trappa.
Citera
2017-05-14, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok- men våra inhemska giftiga växter då- bolmört, belladonna,idegran, blå-stormhatt och gullregn.
Alla dessa ger samma symptom som beskrevs angående Aki- förvirrande uppträdande.
Så-Vilka av dessa växtgifter gifter försvinner i kroppen efter ca 8tim ?
Flugsvamps förgiftning - hur är reaktionen i kroppen- efter 8-10tim?

Jag förstår inte var du vill komma?
Skopolamin, likt alkohol, likt benzo ger minnesförlust vid en viss dos. Skopolamin ger lika mycket (förmodligen mindre) zombifiering än alkohol vid en viss dos. Men du kommer inte få någon mer effekt: som att mirakulöst kunna styra någon till att göra mer märkliga saker. Inte mer än någon berusad på 3,0 promille tex.
Citera
2017-05-14, 15:10
Medlem
afKnollentotts avatar
Vad JJ beträffar, så tycks han lida av partiell minnesförlust, sen några år tillbaka.

Möjligheten att återuppväcka minnet finns förstås. Ett exempel är medicinering med alkohol - då både minns och pratar en del - både vitt och brett.
Jag tror dock inte att det är applicerbart i detta fall.

Som om det inte vore nog så har ju Kåk Wenna plockat bort, som jag tror, väsentliga sidor ur FUP.
Hon kanske läser dom som kvällslektyr..........
Citera
2017-05-14, 15:15
Medlem
Citat:

Verkar som om hon köpte helt nya möbler till lägenheten när hon flytta ur huset.
Möblerna från huset magasinerades. Tror detta framgår av förhör.
Finns inget kvitto vad jag sett på detta.

Soffan är troligtvis en annan.
Citera
2017-05-14, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Vid drunkning, där stor mängd vätska sköljer ner i lungorna, kan skada membranet, vätskan kan passera in i blodbanan och tillbaka till lungan. Klinisk bild är lungödem med skum i luftvägar. Att det inte finns skum kan innebära att personen är död innan hen når vatten

Kan det då också tyda på att hen är t.e.x. dränkt i badkar. Sen transporterad till sjön (huvudet ovan vatten) och dumpas där, eller tänker jag fel?
Citera
2017-05-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Kan det då också tyda på att hen är t.e.x. dränkt i badkar. Sen transporterad till sjön (huvudet ovan vatten) och dumpas där, eller tänker jag fel?
Nej- vi är några som tänker som dig-kanske är det fel tänk, men vet man inte så är det bra att fler tänker i nya banor, alla varianter av förslag är välkommet -något av förslagen kan vara nära sanningen..
Citera
2017-05-14, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Det står inte på något ställa i fup att det är en manchestersoffa... en stor soffa däremot.

Stativera står nog Johanna ganska nära.
Jag drog slutsatsen att den som skrev att det var en manchestersoffa- visste att Johanna ägde en manchestersoffa. SÅ det kan säkert stämma. Men vilka typer av soffor ? inte viktigt:
Citera
2017-05-14, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Vid drunkning, där stor mängd vätska sköljer ner i lungorna, kan skada membranet, vätskan kan passera in i blodbanan och tillbaka till lungan. Klinisk bild är lungödem med skum i luftvägar. Att det inte finns skum kan innebära att personen är död innan hen når vatten

Så då blir teorin att någon tvingat i honom en halvliter vatten efter det han dött. Vad dog han då av som inte syns vid obduktionen? Eller fanns skum som ingen såg på plats utan först på obduktionsbordet?
Citera
2017-05-14, 15:43
Medlem
Angående JJs ålder har laddat upp en ny profilbild på sitt J*far Al* FB där man ser att han redan har vitt hår vid tinningarna så hans verkliga ålder är troligen runt 35 snarare än 25. Asiater brukar få grått hår först i sena 30-årsåldern.
Citera
2017-05-14, 15:46
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Verkar som om hon köpte helt nya möbler till lägenheten när hon flytta ur huset.
Möblerna från huset magasinerades. Tror detta framgår av förhör.
Finns inget kvitto vad jag sett på detta.

Soffan är troligtvis en annan.

Jag fick intrycket att pappa betalade nya möbler.

Möblerna är en del av inledningen till vad som slutade med Görans död
I den här vändan, runt månadsskiftet mars-april 2014, nio månader innan paret JM och Aki gifte sig, hade ju JM dragit på ordentligt om hur farlig Aki var. Hon hade övertygat Göran att Aki var på god väg att ta livet av både henne och tvillingarna. Kanske var hennes andra barn också hotade. Göran hastade till hjälp, köpte lägenheten, köpte möbler till den och hjälpte JM att flytta dit.
När Göran efter hand insåg att han blivit grundlurad, att Aki inte var så farlig, att lägenheten inte var till Görans barnbarn, för dom kastades ut så att lägenheten i stället kunde fyllas på med ensamkommande, som var betydligt mer lönsamma för JM än egna barn, då började Göran fundera om han gjort fel. Sedan insåg han att JM faktiskt var mycket farligare för Aki än vad Aki någonsin hade varit för henne. När sedan Göran fick klagomål från olika håll om lägenheten så sa Göran slutligen stopp och satte ner foten. Någon gång under våren 2016. Göran och Anki sa till JM att det var dags att hon började tänka på sina egna barn och inte bara på sina "skyddslingar". Då började en motsättning eskalera som ledde till mord på Göran och mordförsök på Anki i början av augusti 2016.

Jag skrev detta fritt från minnet och hann inte kolla FUP och referenser just nu, men jag tror att beskrivningen ger en god bild av vad som hände. Inklusive med lägenheten och JMs nya möbler.

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-14 kl. 15:48.
Citera
2017-05-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiobutton
Angående JJs ålder har laddat upp en ny profilbild på sitt J*far Al* FB där man ser att han redan har vitt hår vid tinningarna så hans verkliga ålder är troligen runt 35 snarare än 25. Asiater brukar få grått hår först i sena 30-årsåldern.
Ingen vanlig svärmorsdröm- när hans svärmor erbjöd några hundratusen kronor för att döda eller ta kål på Aki, så ville han ha en miljon för att göra detta, så han är nog "driven han också" entreprenör.. vet sitt värde. Han borde bli kallad att vittna, men när?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in