Citat:
Ursprungligen postat av
rundkvist
Verkar som om hon köpte helt nya möbler till lägenheten när hon flytta ur huset.
Möblerna från huset magasinerades. Tror detta framgår av förhör.
Finns inget kvitto vad jag sett på detta.
Soffan är troligtvis en annan.
Jag fick intrycket att pappa betalade nya möbler.
Möblerna är en del av inledningen till vad som slutade med Görans död
I den här vändan, runt månadsskiftet mars-april 2014, nio månader innan paret JM och Aki gifte sig, hade ju JM dragit på ordentligt om hur farlig Aki var. Hon hade övertygat Göran att Aki var på god väg att ta livet av både henne och tvillingarna. Kanske var hennes andra barn också hotade. Göran hastade till hjälp, köpte lägenheten, köpte möbler till den och hjälpte JM att flytta dit.
När Göran efter hand insåg att han blivit grundlurad, att Aki inte var så farlig, att lägenheten inte var till Görans barnbarn, för dom kastades ut så att lägenheten i stället kunde fyllas på med ensamkommande, som var betydligt mer lönsamma för JM än egna barn, då började Göran fundera om han gjort fel. Sedan insåg han att JM faktiskt var mycket farligare för Aki än vad Aki någonsin hade varit för henne. När sedan Göran fick klagomål från olika håll om lägenheten så sa Göran slutligen stopp och satte ner foten. Någon gång under våren 2016. Göran och Anki sa till JM att det var dags att hon började tänka på sina egna barn och inte bara på sina "skyddslingar". Då började en motsättning eskalera som ledde till mord på Göran och mordförsök på Anki i början av augusti 2016.
Jag skrev detta fritt från minnet och hann inte kolla FUP och referenser just nu, men jag tror att beskrivningen ger en god bild av vad som hände. Inklusive med lägenheten och JMs nya möbler.
–