2017-05-14, 14:06
Medlem
Har ni inte läst mitt inlägg om skopolamin? Vi kan lägga ner det.
Citera
2017-05-14, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Har forskat vidare......

I samband med att JJ 2015-08-07 gör två kontantuttag i Fröslunda Centrum klockan 12:23/12:24, 5000kr + 2900kr, upptäcker jag att han också gjort ett inköp på Apoteket Hjärtat, dagen före, 2015-08-06. Han handlar för 17:50......

Som en kuriositet, lägger jag in en länk här:

(FB) Vad som numer gäller för att köpa kanyler och pumpar på apotek i Sverige.

Bra forskat!
Citera
2017-05-14, 14:10
Medlem
Honan6s avatar
Mina frågeställningar nedan har väl redan avhandlats i tråden?

Jag funderar på om det vid "stora matköpet" inhandlades t ex kryddor, flingsalt med blå bergssalter eller något som tar bort smaker från giftiga ämnen?

Någon som läst båda obduktionsprotokollen gällande Aki och har gett någon snabb sammanfattning om det? Skillnader på protokollen?
Vilka ämnen och matrester hade Aki kvar i magsäck och tarmar?
Hade han ätit något över huvud taget?
Stämde hans maginnehåll med maten som inhandlats vid storinköpet under dagen?
Stämde Aki´s magsäcks- och tarminnehåll med maten på tallriken som fanns på bryggan?

Någon som tidigare har delat en länk till det stora matkvittot från det aktuella datumet som blev Aki´s sista dag i livet? Vore kalas om någon kan vägleda mig till det.
Citera
2017-05-14, 14:20
Medlem
Jag vill ha hjälp med att hitta tillbaka till inköpslistan i FUP. Det jag undrar är om korv till kräftbete finns med. Hon sa väl hotdog närmare bestämt. Är det nån som vet om det var med på kvittona?
Citera
2017-05-14, 14:21
Medlem
Citat:
Har forskat vidare......

I samband med att JJ 2015-08-07 gör två kontantuttag i Fröslunda Centrum klockan 12:23/12:24, 5000kr + 2900kr, upptäcker jag att han också gjort ett inköp på Apoteket Hjärtat, dagen före, 2015-08-06. Han handlar för 17:50......

Ha ha, ja gud allt är möjligt känns det snart som. En annan kuriositet, vi diskuterade tidigare idag om insulin. Jag kollade då åter upp ett utlåtande i FUP från en sakkunning läkare. Finns i
Huvudprotokoll 2(8), sid 75-76 pdf
Lite kort om vad han skriver:
Behövs 100-200 enheter för att få en ca 90 kg tung person utslagen. En vanlig insulinspruta = 300 enheter. Apotek kan inte neka att lämna ut insulin om man säger att man är diabetiker o i behov Iofs säger han att han inte vet hur apotek kollar ev förskrivning i efterhand, så vet inte hur man kan "fuska" med detta.
Citera
2017-05-14, 14:25
Medlem
Citat:
Har forskat vidare......

Johanna har haft djuruppfödning, och vid viss behandling så skriver vetrinären ut sprutor- engångs.Jag har själv djur- och har använda sprutor samlad i glasburk, det blir liksom aldrig av att lämna in dem. Så har man haft djuruppfödning så kan jag garantera att man kan komma över sprutor- man sparar dem efter behandlingen- användandet. Johanna hade sparat en blodig spruta som en av döttrarna såg i ett skåp.
Citera
2017-05-14, 14:27
Medlem
afKnollentotts avatar
Hmmmm.....

JJ har alltså handlat på apoteekki för 17:50, på kortet......

Han är på väg ut därifrån, kommer då på att han glömt nåt, viktigt...

Går tillbax, handlar... men betalar då med sedlar - han har ju en hel bunt...

Den blå Honda´n är fortfarande registrerad.....
Citera
2017-05-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Kan inte minnas att jag läst nåt om att det krossats.
Jag tror på insulinspåret men har inte satt mig in i det så mycket.
Avsaknaden av skummet i munnen är ju något som samtliga berättar av räddnings- och läkarpersonal. Varför ställs den frågan till alla efter ett år? Vad betyder det?
Tidningarna skriver ju nått om ett utlåtande/provsvar som dröjer!?

Anledningen till varför jag fastnat vid behållare är att detta är något GW Persson pratat mycket om.
Hitta trolig brottsplats som stärker indiciekedjan.
Hon ändrade sitt vittnesmål så att det skulle stämma överens med vad mobilmasterna visade.
Då säger hon att hon och tvillingarna gick och hälsade på/matade fåren på vägen. Kommer inte ihåg om det var kväll 7/8 eller morgon 8/8 de pratade om då.
Fhl kontrade då bara med att svara att detta inte stämmer för fåren hade blivit rivna tidigare under sommaren. Vidare säger han att hon konstant ändrar story efter vad hon får reda på att fhl vet.

Åklagarna har kanske redan tänkt på detta, vem vet? Mycket taktik pågår är jag säker på.
Fortsättning följer imorgon!

Vid drunkning, där stor mängd vätska sköljer ner i lungorna, kan skada membranet, vätskan kan passera in i blodbanan och tillbaka till lungan. Klinisk bild är lungödem med skum i luftvägar. Att det inte finns skum kan innebära att personen är död innan hen når vatten
Citera
2017-05-14, 14:34
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ett av dina citat, Axis
"Skuld, skam och ånger är starkt motiverande affekter som personer med antisocial personlighetsstörning i stort sett saknar. Istället domineras känslolivet av vrede."

Jag vill fylla på med något som jag tycker är närliggande och som kanske snarast är egna observationer:

Respekt och förakt är varandras motsatser. I alla sociala sammanhang förväntas inslag av respekt för andra och andras egenheter. De som oftast visar förakt för andra ska man nog se upp med.

Det är moget att ta ansvar för sina handlingar. En del tycks alltid ha svårt för att göra detta. I stället hittar dessa någon annan som kan skuldbeläggas och målas upp som den enda ansvariga när något är fel. Det ligger IMO nära ett annat beteende som också tycks ganska vanligt. Att konsekvent försöka skuldbelägga offer.

Absolut...och det är inte bara brist på respekt och ansvarstagande vi har att göra med; det finns ytterligare en dimension av detta som går bortom både rättspsykiatri och kriminologi: ondska. Psykopaten känner glädje och berusning då andra lider. Det är alltså inte bara så att de skiter i andras väl och ve, de söker ofta framkalla plåga för andra i rent nöjessyfte. Sadism kanske det kallas. Man bör ha det i åtanke så man inte betraktar likgiltigheten inför andras liv och lem som att de inte bryr sig inför andras plågor - det är tvärtom något som väcker lustkänslor hos dessa "människor".

Jag introducerade psykopati i min analys av JM 11 augusti. Såhär snart 10 månader senare kan jag inte säga att tesen har försvagats, tvärtom. Jag är övertygad om att Robert Hare skulle hålla med mig. (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03

Mörka triader i alla ära men i sin kärna är detta ren ondska, en lustfyllt förhållande till omgivningens lidande. https://en.wikipedia.org/wiki/Dark_triad
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-14 kl. 14:36.
Citera
2017-05-14, 14:42
Medlem
Honan6s avatar
Någon har tidigare skrivit att läkaren på Mälarsjukhuset tyckte att Aki skulle sluta med injektionsäventyr då han hade stickmärken efter resan till Egypten.

Aki uppger till sina närmaste att han tror att Johanna försökt förgifta honom. Han är rädd.

Under sommaren ser styvsonen AG att Aki ligga naken och utslagen i en soffa som han dessutom kissar ned. Mamma Johanna skrattar runt med svärsonen i köket och tycks inte bry sig. AG tycker det är konstigt.
Jag funderar på om det är den soffan som Johanna vill att DB ska använda för att ta kål på Aki.

Profilen Stativera skriver att det är en manchestersoffa som Aki ska dödas med. Jag blev förvånad över uppgiften om vilken sorts soffa det skulle vara.
Har det stått någonstans i FUP:en?
Citera
2017-05-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Har ni inte läst mitt inlägg om skopolamin? Vi kan lägga ner det.
ok- men våra inhemska giftiga växter då- bolmört, belladonna,idegran, blå-stormhatt och gullregn.
Alla dessa ger samma symptom som beskrevs angående Aki- förvirrande uppträdande.
Så-Vilka av dessa växtgifter gifter försvinner i kroppen efter ca 8tim ?
Flugsvamps förgiftning - hur är reaktionen i kroppen- efter 8-10tim?
Citera
2017-05-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Profilen Stativera skriver att det är en manchestersoffa som Aki ska dödas med. Jag blev förvånad över uppgiften om vilken sorts soffa det skulle vara.
Har det stått någonstans i FUP:en?

Det står inte på något ställa i fup att det är en manchestersoffa... en stor soffa däremot.

Stativera står nog Johanna ganska nära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in