2017-05-13, 15:00
Medlem
starkefars avatar
Jag spritar alltid innan injektion. Kroppen är full av bakterier utanpå och alla är inte så fina att dra in långt i en muskel. Min egna upplevelse är att jag får mindre problem och smärtor när jag håller hygienen. Skulle aldrig slarva med det
Citera
2017-05-14, 08:38
Medlem
SamBumBs avatar
Det kostar så lite och tar så kort tid att det inte finns ngn anledning att inte svabba vial och stickställen när man sätter.
Citera
2017-05-14, 11:16
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeThinker
Att alkohol dödar bakterier vet en 9 åring. Ett rimligt ställe att börja vore att producera någon typ av publicerad studie som visar att inte tvätta injektionsstället med alkohol leder till ökad risk för infektioner.

Här är en bra summering av utförda tester och resultat.

https://www.inmo.ie/MagazineArticle/PrintArticle/6696

Och när du får din första abscess kan du trösta dig med att du hade rätt i teorin. Lycka till!
Citera
2017-05-14, 12:19
Medlem
FreeThinkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Och när du får din första abscess kan du trösta dig med att du hade rätt i teorin. Lycka till!

Idiotisk uttalande.
Citera
2017-05-14, 13:51
Medlem
Smärta efter injekt

Ah jo, jag har sökt och kollat andra trådar, men hittar inga bra svar på just mina frågor.

Påbörjade ny kur i onsdags. Hade som vanligt en god vän som hjälpte mig med injekt då jag är alldeles för nojjig för göra det själv. Men allt gick bra, han varnade dock för den här oljan kan ge lite smärta i benet, äsch va fan tänkte jag. har kurat förut och det har gått bra..

Men nu till grejen är att jag har sådan otrolig jävla smärta i benet, inte vid injekt stället, utan längre ner på låret, en bit ovanför knät. kan knappt gå. resa sig upp ur sängen är som att ha ett ben mindre. haltar varje steg jag tar.

Polaren säger dock att det är vanligt, och jag har ju läst andra trådar om att det är vanligt med ny olja, samt när man inte legat på, på ett tag, för muskeln inte är van osv.

Släpper skiten med tiden eller? eller finns risken att min kropp inte gillar den här oljan? Nu är det dags för stick nummer två, jag hade tänkt köra det i samma ben, borde jag byta ställe? eller vad tycker ni?

Värt att tillägga är att jag kurat en gång tidigare, dock då bara 1 ml testo E. (kör 2ml nu) och det var inga problem alls, kände aldrig någon smärta i benet, förutom lite ömhet, men det förhindrade mig inte att kunna gå eller liknande.

edit: benet är inte rött eller svullet, det känns ungefär som ett stort jävla blåmärke, och världens sjukaste träningsvärk, ligger jag på rygg i sängen känns det knappt av alls, men lägger jag mig på sidan så får jag ont som fan, eller om jag typ spänner benet(muskeln)
Senast redigerad av adolfson 2017-05-14 kl. 13:54.
Citera
2017-05-14, 14:15
Medlem
TheChosenKurtzs avatar
Kan vara att du inte reagerar bra på oljan ja. Hade rekommenderat att sätta axel eller glute istället och lära dig att sätta själv.
Citera
2017-05-14, 14:19
Medlem
Bigl-rips avatar
Vadfan det där går över efter några stick, fortsätt på samma ställe annars får ju börja om igen.
Citera
2017-05-14, 14:41
Medlem
TheChosenKurtzs avatar
Rotera varje stick.
Citera
2017-05-14, 17:06
Medlem
axlarna är det som gäller för dig, jag är sjukt pip känslig och det du upplever är inget annat än en vardag för mig av vad jag kan förstå på din text...

axlar och lats är de musklerna jag hit intills klarar av att sätta i, inte ens röven funkar för mig så prova något av dom så ska du nog klara dig fint
Citera
2017-05-14, 19:35
Medlem
Mitt lår svällde upp rejält två gånger på raken, jag skiftade ben mellan dessa två stick och när det hade lagt sig så injicera jag igen och pang boom. Smärta ca 8 av 10(tål väldigt mycket). Kom fram till att det var märket som inte passa mig, detta var då solids testo E.
Citera
2017-05-14, 19:40
Medlem
låter som kontaminerad olja i mina öron.

2ml är inget som bör kännas om oljan är bra ,

prova att blanda ut med smärtfri olja funkar det så vet du att det är skit,

men släng skiten och köp från supermannen eller liknanmde med gott omdöme
Citera
2017-05-14, 19:56
Medlem
Bigl-rips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
låter som kontaminerad olja i mina öron.

2ml är inget som bör kännas om oljan är bra ,

prova att blanda ut med smärtfri olja funkar det så vet du att det är skit,

men släng skiten och köp från supermannen eller liknanmde med gott omdöme
Broscience, rejält pip burkar orsakas av mängden alkohol i oljan.

Klassiskt exempel är diamond pharma som gav ett helvetes pip, men var en riktig omtyckt olja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in