2017-05-13, 22:55
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Sverige är ett avlångt land som man oftast inte reser planlöst omkring i, man åker till platser där man har någon form av förankring.

Idrottssupportrar, framförallt fotboll och hockey till lag i de två högsta divisionerna, är väl de som mest reser till platser där de saknar förankring. Lite paradoxalt kanske de därför blir minst lokalpatriotiska och mer nationalistiska som en följd av det?

Annars när jag läser det du skrev, (intressant!) kom jag att tänka på en replik från den underbara filmen "Badjävlar" av Lars Molin, där flygvapengeneralen som nån sorts dåtida asylbaron kommer till trakten och förhandlar fram mark till en flygflottilj som skall ge jobb om bara kommunen drar ner brallorna och böjer sig framåt först. Helt blasé och med mörka solglasögon tar han i hand och säger "Trevligt att se den här delen av landet". Som om han ens visste var han befann sig.

Brukar använda den repliken när jag är nånstans i Sverige som jag inte varit förut.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2017-05-13 kl. 23:09.
Citera
2017-05-13, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Det var just det jag gjorde, och det var då jag ramlade över allt detta...

Samma människor som vill få dig att tro på massinvandringens lönsamhet, mångkulturens förträfflighet, den onde vite mannens patriarkala strukturer, allas lika värde (lol) och att islam är fredens religion, vill även få dig att tro på ett överhängande globalt klimathot.

Det är samma politiska agenda bakom alltihop.

Jag har läst båda sidor.

Aa, det är så mycket att skratta åt allas lika värde. Verkligen, jättekul. Du är bra oförskämd.
Citera
2017-05-14, 00:44
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Finns inga typiska Nationalister. Finns endast Nationalister och över hela världen.

Nationalister varierar eftersom människor sällan är endimensionella. En Ålands svensk är stark emot spridningen av det finska språket. Han är en anti-svensk nationalist när det gäller Sveriges svenskar som vill köpa fastigheter och företag. Han är en europeisk när han kan få pengar från Bryssel.

Svenska radikale feminister som striver efter makt utanför Sverige gör det som svenskar. De ger inte bort svenska pass för att komma närmare afrikaner eller araber. De tror på Sverige även när de förstör eget land.
Citera
2017-05-14, 02:45
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Nationalister varierar eftersom människor sällan är endimensionella. En Ålands svensk är stark emot spridningen av det finska språket. Han är en anti-svensk nationalist när det gäller Sveriges svenskar som vill köpa fastigheter och företag. Han är en europeisk när han kan få pengar från Bryssel.

Svenska radikale feminister som striver efter makt utanför Sverige gör det som svenskar. De ger inte bort svenska pass för att komma närmare afrikaner eller araber. De tror på Sverige även när de förstör eget land.

Ja jag är också en slags Nationalist men vill inte mörda någon och ser inte mig själv som bäst.
För mig är det landet som är viktigast.
Våran historia, kultur och den Svenska folksjälen som finns kvar trotts allt bakom tokiga kärringar och fjollor till politiker.
Skulle till och med gå med på någon form av repatriering.
Kriminella kastas ut direkt och utan att blinka.
Varenda en som kräver att landet skall anpassa sig efter dem kan också säga hejdå.
Varenda en som inte respekterar landet ska inte vara kvar.
De som levt på bidrag sedan de kom hit skall också härifrån.
Alla som klagar på att det är Svenskens fel att de beter sig som arslen skall också lämna landet.
De som kallar folk för Islamofober hejdå.
De Svenskar som också säger så kan följa med dem ett tag.
Nu är det Sverige som gäller. Inget annat som vill förändra landet.
Citera
2017-05-14, 03:13
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
De som kallar folk för Islamofober hejdå.
De Svenskar som också säger så kan följa med dem ett tag.

Sverige har fastnat i en olycklig situation. Utan en mycket väl utformad plan för repatriering kommer saker att bli värre, inte bättre.

Det räcker inte för att Sverige ska ha SD-inflytande i regeringen. Svenska kyrkan och andra institutioner måste förändras. Och den nya nationalismen måste vara civiliserad, det är svårt.

Att göra landet mindre attraktiva till muslimer krävs åtgärder. Omskärelse måste förbjudas, till ex. Myndigheterna måste vara mycket hårdare mot brottslingar.
Citera
2017-05-14, 03:24
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Sverige har fastnat i en olycklig situation. Utan en mycket väl utformad plan för repatriering kommer saker att bli värre, inte bättre.

Det räcker inte för att Sverige ska ha SD-inflytande i regeringen. Svenska kyrkan och andra institutioner måste förändras. Och den nya nationalismen måste vara civiliserad, det är svårt.

Att göra landet mindre attraktiva till muslimer krävs åtgärder. Omskärelse måste förbjudas, till ex. Myndigheterna måste vara mycket hårdare mot brottslingar.

Varenda instution borde förändras. Ingen verkar vara rätt man på rätt plats.
Mediers makt skrotas.

Sverige är världens minst Nationalistiska land. Ändå tycks det finnas så många dödsknarkarrasister( vanföreställningar)
Det bör det ändras på. Folket måste avprogrammeras.
En rejäl systemåterställning vill säga.
Citera
2017-05-14, 03:34
Bannlyst
Citat:
Varenda instution borde förändras. Ingen verkar vara rätt man på rätt plats.
Mediers makt skrotas.

Sverige är världens minst Nationalistiska land. Ändå tycks det finnas så många dödsknarkarrasister( vanföreställningar)
Det bör det ändras på. Folket måste avprogrammeras.
En rejäl systemåterställning vill säga.

Hur ska du skrota mediers makt? Ska du förbjuda fri press? Hur ska du avprogrammera folk? Hur ska systemåterställningen gå till?
Citera
2017-05-14, 09:36
Medlem
Linnaeusss avatar
Anledningen till att det så kallade liberala, välkomnande, humanitära och öppna Sverige överhuvudtaget har haft starkt fotfäste beror ju på den starka influensen av identitetspolitik och genusvetenskap inom pressen och skolan. Även de som leder denna opinionsbildning tycks vara väl medvetna om detta eftersom hjärntvätten blir alltmer intensiv och söker sig ner i åldrarna. Idag lärs vänsterns hycklande "värdegrunder" ut redan på förskolan för att försäkra sig om att barnen ska få det inpräntat att mångkulturen är helt perfekt medan alla som säger emot är hemska monster från tidig ålder. En ledande medieprofil har även medgivit att pressens gradvisa influensförlust är ett hot mot dessa tongångar. Även tyskarna börjar inse att Angela Merkel är en vidrig kommunist som har sålt ut Tyskland och omvandlat det till en nation av skuldslaveri, no go zoner och skam.

Die Wahrheit wird herauskommen!
Citera
2017-05-14, 10:23
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderation
Hur ska du skrota mediers makt? Ska du förbjuda fri press? Hur ska du avprogrammera folk? Hur ska systemåterställningen gå till?

Det är stora fel i samhället när medier är språkrör åt regeringen och konstant matar folket med propaganda.
Medier kan göra det för att regeringen tillåter det.
Medier förbjuder friheten för individen.
Medier bestämmer vad och vilka som skall lyftas fram eller tystas.
Dvs åsiktskorridoren styrs helt och hållet av medier tillsammans med våra politiker.
Tas den makten bort så blir det en naturlig av programmering.
Dvs det skall inte finnas journalister som konstant talar om vem du bör vara.
Hur du skall tänka.
Hur du inte skall tänka.
De är idag inget annat än regeringens fotsoldater.

Resten får politiker ta itu med.
Men då måste det vara politiker som lyssnar på folket först och främst.
Det finns anledningar till ökning av Nationalism som jag också tycker är sunt och normalt.

Repatriering är en del av systemåterställningen.

Allt det här borde ha gjorts för länge sedan.
Är det försent att förändra?
Återstår att se. Allt beror på folket.
Senast redigerad av goran744 2017-05-14 kl. 10:29.
Citera
2017-05-14, 13:09
Medlem
Citat:
Det är stora fel i samhället när medier är språkrör åt regeringen och konstant matar folket med propaganda.
Medier kan göra det för att regeringen tillåter det.
Medier förbjuder friheten för individen.
Medier bestämmer vad och vilka som skall lyftas fram eller tystas.
Dvs åsiktskorridoren styrs helt och hållet av medier tillsammans med våra politiker.
Tas den makten bort så blir det en naturlig av programmering.
Dvs det skall inte finnas journalister som konstant talar om vem du bör vara.
Hur du skall tänka.
Hur du inte skall tänka.
De är idag inget annat än regeringens fotsoldater.

Resten får politiker ta itu med.
Men då måste det vara politiker som lyssnar på folket först och främst.
Det finns anledningar till ökning av Nationalism som jag också tycker är sunt och normalt.

Repatriering är en del av systemåterställningen.

Allt det här borde ha gjorts för länge sedan.
Är det försent att förändra?
Återstår att se. Allt beror på folket.

Du är så sund och klok. Du resonerar absolut riktigt. Som vi tycker, som tycker som du.
Om alla hade denna insikt vore alla problem lösta.

Det finns dock ETT stort problem för oss: Hur skall vi få resten att resonera som vi? Jag vet inte. Kanske låta kommande omständigheter tala för sig själv.
När allt att dela med sig av är slut, och det krävs mer, då först kanske fler blir Nationalister. Let the truth speak.
Citera
2017-05-14, 13:13
Medlem
Zaedrewss avatar
För att Sverige ska förbli Sverige får vi hoppas den goda sidan kommer vinna. Hur det nu kommer bli med den saken är dock osäkert. Även om SD kommer få 49,9% i nästa års val kommer liksom de som nu vill förstöra landet fortsatt vara i kontroll. Alltså de som vill att svenskar ska bli i minoritet i sitt eget och enda land och göra att islam blir statsreligion. Detta att nu kommer över 50% blir svårt om än omöjligt då väldigt många svenskar tyvärr är för sjuka, för indoktrinerade för att fatta vad som håller på att hända med landet och svenskar som folkgrupp.
Citera
2017-05-14, 13:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Du är så sund och klok. Du resonerar absolut riktigt. Som vi tycker, som tycker som du.
Om alla hade denna insikt vore alla problem lösta.

Det finns dock ETT stort problem för oss: Hur skall vi få resten att resonera som vi? Jag vet inte. Kanske låta kommande omständigheter tala för sig själv.
När allt att dela med sig av är slut, och det krävs mer, då först kanske fler blir Nationalister. Let the truth speak.

Om mediers makt över folket tunnades ur rejält så blir resten av folket tvingade att tänka själv.
Jag är helt säker på att medier är den största propagandamaskinen och arbetar för regeringens intressen.
Allt regeringen säger förstärks och matas in dagligen i folkets huvuden.
Medier har alldeles för stor makt över folket.
Hur man ska komma åt det vet jag inte men jag vet att det krävs ett enat folk som tillsammans tvingar makten till en förändring.
Vore mer människor rädd om landet och landets intressen så skulle det inte vara ett dugg konstigt att vara fosterlandsvän.
Nu har man lyckats få svensken att ifrågasätta landet och kulturen.
Svensken ÄR SIN kultur, historia och land.
Vem sjutton har fått folket att håna sig själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in