Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Nej det beror på skitlöner och att människor får slava för brödfödan.
Hur ska en människa kunna köpa något om de får en lön på 25000 och hyran ligger på 12000?
Och andra räkningar utanpå det.
Ska det vara så förbannat svårt att tänka mer än vad näsan är lång.
Tror du att folk är miljonärer?
Alla har inte två löner.
Tyvärr beter sig folk just som dom är miljonärer. Jag hörde två artonåringar häromdagen som diskuterade vilka bilar de ville ha,den ena killen siktar in sig på en bugatti för 1 komma 1 miljon.
Då är min fråga, var får en 18 åring så mycket pengar från?
Kolla rent generellt på vilka sorters bilar dagens 18-25 åringar har, hur många köper sketna begagnade bilar? nästan ingen, nya fina bilar kör dom omkring med.
Sedan barnfamiljerna som varje sommar blåser ut med 500.000 på en sommasemester, vare sig om det är hemma eller utomlands.
Jag har kollat lite priser på en genomsnittlig camping, resturanger ligger 100 kronor mer på maten än ute i staden, en öl kostar 40 spänn mer än på en genomsnittlig krog.
Sedan all skit folk köper i campingbutikerna, all glass, all läsk, allt kött som ska grillas.
Sedan tillkommer kostnader för eventuella äventyrsbad när det regnar, olika evenemang på kvällar, bio, olika ställen som Astrid Lindgrens Värld tillexempel, där är snordyrt. Och liknande ställen finns över hela Sverige, olika upplevelsecentran o.s.v som kostar skjortan att gå in på för en hel familj.
Jag ser varje sommar hur mycket folk är beredda att betala för en Pizza sommartid, en resturang drog iväg med 130 spänn för en Pizza som vintertid kostar 90 spänn med dryck
Det är alla spendersamma medelklassidioter som gör att kostnaderna ökar i alla affärer, de ser att folk är beredda att betala vad som helst för att få grilla lite kött, och då åker priserna upp sommartid.
Inte underligt att så många är skuldsatta likt TV programmet Lyxfällan, oerhört många lever över sina tillgångar, så ser det ut 2017.