Citat:
Ursprungligen postat av
Moderation
Förr i tiden (och det var inte så längesen) så kunde man inte yppa ett ord som ens kunde tolkas vara kritiskt till invandringen. Folk var uppfyllda av en helt fanatisk antirasistisk tidssjäl och så fort en kritisk röst hördes tystades den snabbt ner av högljudda protester. Idag är situationen en annan. Donald Trump vann det amerikanska presidentvalet, England lämnade EU, och Sverigedemokraterna bara ökar och ökar. I Frankrike röstade mer än en tredjedel av befolkningen på Marine Le Pen, och trots att hon inte vann valet, så vittnade det om en för många obehaglig sanning - det blåser inte lätta högervindar i Europa, det är en fullkomlig högerstorm!
Allt fler invandringskritiska röster hörs också i massmedia, med etablerade politiker och journalister, samt till viss del också kändisar, som nu talar i ett helt annat tonläge än för bara fem år sedan. Jag tycker mig också märka av det här privat, och förvånansvärt också genom jobbet. En familjemedlem till mig var en stark motståndare till SD tre år sedan, och idag överväger han att rösta på nämnda parti i kommande riksdagsval. Tiderna förändras, folk förändras, och inställningen till invandringen är idag en helt annan.
Hur ser framtiden ut? Kommer högerextremismen och invandringsfientligheten att få stiga åt sidan för att lämna rum till det liberala, välkomnande, humanitära och öppna Sverige, eller kommer nationalisterna, islamofoberna och invandringskritikerna att vinna?
Vad tror du själv?
Ska vi testa och flytta 100000 Svenskar till något Nationalistiskt land.
För det är normalt i övriga världen att vara Nationalist.
Tror du att det kommer att fungera bra om vi börjar kräva att att landet skall förändras efter våra seder och bruk?
Och du det finns inget som heter Islamofob.
Det är ett påhittat ord.
De som pratar om Muslimer och terrorism dagligen är medier.
Det jag vill säga är att det finns något som heter ORSAK och VERKAN eller tror du att det bara helt plötsligt dyker upp otrevlig Svenskar ?
Vem har sagt att Sverige är öppet och humant?
Politiker och medier.
Det är åsiktskorridoren som bestämt det.
Vi är inte mer öppnare och mer humanitära än några andra människor i världen.
Varför tror du det ?
Du hör människor klagar och påpekar problemen som finns och har lyssnat på åsiktskorridoren och kallar dessa människor för rasister.
Sverige är en stor lögn med en hel hög av hycklare av värsta sort så räkna med mer protester framöver.
Beror på hur de styrande löser problemen.
Men ja det kommer helt naturligt att bli fler som REAGERAR.
Om du liksom åsiktskorridoren och godhetsapostlarna väljer att kalla det för rasism är ert problem.
Nu vet jag inte om du är en av dem som säger så.
Hoppas att du inte är det.