2017-05-14, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Jag har bara en enda liten fråga:

Hur i HELVETE kan GL
få sitta kvar i HD. Mannen är om någon en vandrande rättsskandal för hela Sverige, det borde stå klart för även den mest korkade PK-svensken. Speciellt efter TQ-fallet!
Varför är inte idioten avsatt för länge sedan?
Är det någon som är i behov av tvångsvård på sluten psykiatrisk avdelning så är det GL.
Det är ju helt sjukt att han bara får fortsätta!!

Även om din fråga hamnar i fel tråd så måste jag hålla med: Hur i helvete kunde GL få fortsätta med sina sinnessjuka teorier!?
Citera
2017-05-14, 01:19
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag känner inte att jag sitter med facit I handen direkt.. men jag undrar så klart över vissa saker..

Dels att en vuxen människa inte skulle “komma ihåg” om ens barn (eller styvbarn) har råkat nämna att han såg/var närvarande när ett annat barn blev mördat. För det är ju det Eva “pressades om” och hon till slut gick med på den beskrivningen.

Ok. Eva låg och psyket och det var helt fel att överhuvudtaget förhöra henne. Hon tycks ha varit totalförvirrad.

Men pappan förnekade ju att detta hade hänt. Sen sa pappan ändå att IFALL Eva kommer ihåg annorlunda, då är det så som hon säger. För han litar på sin fru… :-o

Ursäkta mig. Det där förstår jag inte hur jag än försöker. Litar han inte på sig själv då i en sådan viktig fråga? Skulle han inte komma ihåg ifall hans son hade sagt något så otroligt?

Nä. Det där fattar jag inte.

Skulden ligger hos polisen/domstolen, men jag måste ändå säga att jag hade önskat dessa pojkar ha lite mer uppbackning hemifrån..

Menade han inte bara att han litade på att hans fru hört det? Han fick ju inte beskedet att frun tvekat om ifall hon hört det eller ej. Han måste inte ha hört det själv.
Svarade hon inte nej men frågeställaren var ihärdig?

Det är klart att hade föräldrarna haft erfarenheter av kontakter med polis skulle de ha ställt mer krav men jag tror inte du behöver bekymra dig för det. De har nog själva ältat allt om och om igen i sina egna skallar.
Citera
2017-05-14, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Later
Bästa kingstown: Skulle du vilja att ditt barn eller ett barn till dina syskon ,eller vem som helst som står dig nära, skulle du tycka det är okej att förhöra detta barn på det viset oavsett skuld eller inte?

Nej,så där får inte förhör gå till. Men nu har vi bara sett ett förhör av många. Hur dom andra gått till eller vad som sagts av killarna vet vi inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Z2361
FUP är läckt. Den var sekretessbelagd. Vad för info menar du att DJ saknat?

Det räcker med att läsa polisens egen rapport ("hjelmgrenrapporten") om fallet för att inse att det finns stora brister i utredningen.
Vadå läckt? Mycket som inte allmänheten får veta. Även GW uttalade sig med hänvisning till sekretess.

Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
DJ har tillgång till allt material så du kan glömma att han inte skulle ha sett allt.

Det är inte medierna som kommer avskriva killarna från skuld, utan juristerna. Juristerna kommer titta genom allt material och kommer avskriva dem pga att det inte finns några som helst bevis för att de är inblandade + att de har alibi.
Även om DJ vet mer,så visar han endast det som är till killarnas fördel. Vilket scoop!

Ang medierna och uppmärksamheten fallet fått,menade jag att åklagare,polis,jurister inte vågar "fälla" killarna

Utredningen har sköts uselt och även om åklagare misstänker killarna än idag,så kommer dom frias och få skadestånd. Det är det enda rätta som ursäkt för alla kassa barnförhör och kass utredning.

Kevins familj skiter dom i.
Citera
2017-05-14, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Absolut inte. Jag beaktar självfallet alla aspekter i fallet i mitt ställningstagande. En vinklad dokumentär påverkar mig dock inte det minsta.
Håller inte med om att de barnen inte kunnat lyfta en fyraåring. Tänk på att det var snart 20 år sedan och att jämföra med vissa utav dagens innesittande, skräpmatsätande ungar med typ2-diabetes kanske inte är så rättvisande. Jag och mina syskon kunde lyfta varandra i den åldern åtminstone.
Att upptäcka om kroppen släpat i lite ute i en sådan miljö som naturen är efter att en viss tid förflutit är inte heller det någon lätt uppgift. Det kan missas.

Det är då inte ett bevis på att det inte skett om det inte hittades åtminstone, vilket någon påstod och som jag invände mot.

Ja, ni kunde lyfta varandra eftersom ni var inte dödvikt. Att lyfta en person med dödvikt är en helt annan sak, än att lyfta nån som är vid liv. Det räcker med att en person svimmar, den vikten är så mycket tyngre och det krävs så otroligt mycket newton för att lyfta ett barn på ca 15-18kg och att barnet dessutom inte skulle vara vid medvetet då, samt förflytta barnet. Barn på 5 och 7 år tillsammans, klarar inte detta. Fysik är fakta. Då ska de ha släpat pojken rejält med stora svårigheter och pojken borde då fått skador efter att han blivit utsatt för sånt, sånafall.

Vad är det som får dig att anta / tro, den är vinklad helt och hållet? Vad får dig att uppfatta de är skyldiga?
Citera
2017-05-14, 01:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Eller köpte föräldrarna bara lite lugn och ro efter att ha slagits mot väderkvarnar (myndigheter)?

Svårt att sia om kompisrelationerna i stort men bröderna fungerade bra med andra kompisar vid den tiden.

Citat:
Det är önsketänk om RS fick sömnproblem redan då, men jag tror inte att han har så mycket empati/dåligt samvete i sig!

Hannes Råstams dokumentär om Quick sändes 2008. Året efter startade processerna att frikänna Quick och 2013 var han frikänd från samtliga mord han dömts för. Samma år sändes DJs dokumentär om "Margit-sekten". De personer som trott på och anlitat prof S-Å Christiansson tjänster borde redan då fått obehagliga vibbar, ex RS.

Förhoppningsvis kan kanske det som avslöjas om SÅ Chrs inblandning i Kevin-fallet vara sista spiken i kistan för hans verksamhet. SÅ Chrs förtroende kapital är noll och den skada och smärta hans tokigheter ställt till med för många är enorm.

Att anlita en "expert" som går emot alla riktlinjer och regler hur man förhör barn eller värderar utsagor från en "skyhög" psykpatient som Quick borde ifrågasatts redan då. Nu efteråt tror jag många inblandade mår dåligt för att de lierat sig med Christiansson, men skadan är redan skedd.
All heder till den person som försåg DJ med hemligstämplad FUP!
Citera
2017-05-14, 01:38
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown

Och vad fick dig att yttra något såhär dumt? Det finns ingenting som tyder på att barnen var skyldiga; Kevins familjs känslor har ingenting med saken att göra.
Citera
2017-05-14, 01:42
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Jag har bara en enda liten fråga:

Hur i HELVETE kan GL
få sitta kvar i HD. Mannen är om någon en vandrande rättsskandal för hela Sverige, det borde stå klart för även den mest korkade PK-svensken. Speciellt efter TQ-fallet!
Varför är inte idioten avsatt för länge sedan?
Är det någon som är i behov av tvångsvård på sluten psykiatrisk avdelning så är det GL.
Det är ju helt sjukt att han bara får fortsätta!!

Citat:
Även om din fråga hamnar i fel tråd så måste jag hålla med: Hur i helvete kunde GL få fortsätta med sina sinnessjuka teorier!?
Svaret är oerhört enkelt. Justitieråd är oavsättbara. Enda möjligheten att bli av med ett är om vederbörande döms för allvarligt brott och då är det endast Justitiekanslern som kan väcka talan om avskiljande från uppdraget.
Citera
2017-05-14, 01:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Utredningen har sköts uselt och även om åklagare misstänker killarna än idag,så kommer dom frias och få skadestånd. Det är det enda rätta som ursäkt för alla kassa barnförhör och kass utredning.

Tror faktiskt inte man "skiter i Kevins familj". Varken Kevins anhöriga eller någon annan gynnas av om utredningen skötts dåligt och falskeligen pekat ut någon.

De flesta anhöriga är tillräckligt normala och sunda för att inte önska att det begås felaktigerheter i utredningen bara för att polisen vill hitta en syndabock. Är man dessutom anhörig till ett litet avlidet barn har man nog stor förståelse för om ett annat barn far illa i förhör eller utpekas falskt.
Citera
2017-05-14, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Och vad fick dig att yttra något såhär dumt? Det finns ingenting som tyder på att barnen var skyldiga; Kevins familjs känslor har ingenting med saken att göra.

Kevins familj lider minst lika mycket som killarna gör/gjort. Om inte ännu mer. Kan påminna dig om att Kevin var barnet som dödades.
Citera
2017-05-14, 01:53
Medlem
Citat:
Nej,så där får inte förhör gå till. Men nu har vi bara sett ett förhör av många. Hur dom andra gått till eller vad som sagts av killarna vet vi inte.

Vadå läckt? Mycket som inte allmänheten får veta. Även GW uttalade sig med hänvisning till sekretess.

Även om DJ vet mer,så visar han endast det som är till killarnas fördel. Vilket scoop!

Ang medierna och uppmärksamheten fallet fått,menade jag att åklagare,polis,jurister inte vågar "fälla" killarna

Enligt dig är det alltså omöjligt att DJ faktisk berättar vad som hände? Hade det funnits något som visade på killarnas skuld så skulle dokumentären inte gjorts överhuvudtaget.

Jurister dömer inte efter vad medierna visar, utan vad de ser i utredningsmaterialet. Nej, det går inte att döma folk utan bevis och inte heller när det finns alibi. Tack gode gud för det!

Det är väl av minst lika stort värde för Kevins familj att sanningen kommer fram. På vilket sätt skulle det vara bra för dem att oskyldiga döms? Du tycker alltså att vi ska ha ett samhälle där en oskyldig syndabock utses och sedan får ta straffet istället för den skyldige? Jag fattar verkligen inte hur du tänker där!

Fler förhör kommer nästa vecka och enligt DJ kommer det då bli ännu värre. Vi kommer få se barnplågeri på riktigt hög nivå.
Citera
2017-05-14, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tror faktiskt inte man "skiter i Kevins familj". Varken Kevins anhöriga eller någon annan gynnas av om utredningen skötts dåligt och falskeligen pekat ut någon.

De flesta anhöriga är tillräckligt normala och sunda för att inte önska att det begås felaktigerheter i utredningen bara för att polisen vill hitta en syndabock. Är man dessutom anhörig till ett litet avlidet barn har man nog stor förståelse för om ett annat barn far illa i förhör eller utpekas falskt.

Om vi som skriver här , i Kevin Hjalmarsson tråd, ska rannsaka oss själva så skriver vi inte något om Kevin ,bara om bröderna och det ska vi men kanske inte i samma tråd som stackars Kevin!?
Citera
2017-05-14, 01:56
Medlem
Citat:
Kevins familj lider minst lika mycket som killarna gör/gjort. Om inte ännu mer. Kan påminna dig om att Kevin var barnet som dödades.

Självklart lider de. Ingen har väl påstått något annat? Men varför ska oskyldiga bli utpekade och utmålade som mördare? Skulle det vara en tröst för den sörjande familjen menar du? Även Kevins familj vill väl veta vad som hände istället för att som här ha serverats oskyldiga syndabockar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in