Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Jag förstår mig inte på föräldrar som inte har ryggmärgsreflexen att försvara sina barn. Men för den sakens skull ska de inte dömas oskyldiga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beatas
Sedan kan det vara så att när en förälder blir obekväm och sätter ner foten så kan myndigheter gå in och omplacera ena barnet.....
Jag funderade också mycket över föräldrarnas roll i detta. Men jag tror att de helt enkelt var hederligt folk som inte hade haft så mycket med polisväsendet att göra. De ville vara till hjälp och få fallet löst från början - därför körde de den yngste till polisen efter några dagar för att han kanske hade sett något.
Väl hos polisen fick inte föräldrarna vara med längre, de flesta förhör hölls utan närvarande målsman.
Föräldrarna hölls inte heller fortlöpande informerade om vad som kom fram - styvmodern Eva fick ju inte ens reda på att uppgiften om att den yngste sett "knivmordet" var rena påhitt. Man lät henne falla ihop i en blöt pöl med hjärnspöken om vilka blodiga minnesbilder 5-åringen kan haft.
Tror man med makt, kraft och pondus körde över föräldrarna fullständigt, något målsägarbiträde hade de inte heller. Kanske förklarade man också att de skulle vara glada, för någon straffmätningen kommer inte att ske och samarbetar föräldrarna kommer heller inte sociala att ta barnen ifrån dem.
Men om de obstruerar och sätter sig på tvären kommer myndigheterna anse dem som olämpliga vårdnadshavare och omhänderta mördarna/barnen...