2017-05-13, 20:33
Bannlyst
Hej

Jag är i princip född i Sverige dock så har jag ett uppehållstillstånd och ett annat medborgarskap i ett annat land. Nu vill jag säga upp mitt befintliga medborgarskap i hemlandet och bli istället svensk medborgare och undrar därför hur lång tid det skulle ta att genomföra detta?

Anledningen till varför jag vill ansöka om ett svenskt medborgarskap är för att jag tycker att det är på tiden att jag gör det med tanken på alla år jag levt i Sverige, samt så blir man lite avundsjuk på flyktingar som blir svenskar, dessutom så är ju svensk pass väldigt värdefullt och praktiskt.

Jag vill också påpeka att jag har skött mitt liv exemplariskt i Sverige, jag jobbar och betalar skatt samt studerar högre utbildning. Dessutom är jag kristen.

Avslutningsvis undrar jag om vad svenska folket tycker om detta, är det okej för er att jag blir svensk medborgare och tycker ni att jag kan kalla mig för svensk ?
Citera
2017-05-13, 20:35
Avslutad
Du arbetar, betalar skatt och sköter dig. Du är varmt välkommen i min bok, allt annat är befängt. Tyvärr är du religiös men du kommer kanske på bättre tankar tids nog
Citera
2017-05-13, 20:38
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmheden
Du arbetar, betalar skatt och sköter dig. Du är varmt välkommen i min bok, allt annat är befängt. Tyvärr är du religiös men du kommer kanske på bättre tankar tids nog

Faaan kunde inte sagt det bättre själv...

+1000 på den! :-)
Citera
2017-05-13, 20:43
Medlem
Xer0s avatar
Ser inga problem.

Dock fattar jag inte varför du inte bara flyttar till landet du är medborgare i.

Det går utför för det här landet i allt snabbare takt, vill du verkligen vara kvar här när krashen kommer?

Jag skulle dra till t.ex. USA om jag hade en reell möjlighet att göra det.
Senast redigerad av Xer0 2017-05-13 kl. 20:57.
Citera
2017-05-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Hej

Jag är i princip född i Sverige dock så har jag ett uppehållstillstånd och ett annat medborgarskap i ett annat land. Nu vill jag säga upp mitt befintliga medborgarskap i hemlandet och bli istället svensk medborgare och undrar därför hur lång tid det skulle ta att genomföra detta?

Anledningen till varför jag vill ansöka om ett svenskt medborgarskap är för att jag tycker att det är på tiden att jag gör det med tanken på alla år jag levt i Sverige, samt så blir man lite avundsjuk på flyktingar som blir svenskar, dessutom så är ju svensk pass väldigt värdefullt och praktiskt.

Jag vill också påpeka att jag har skött mitt liv exemplariskt i Sverige, jag jobbar och betalar skatt samt studerar högre utbildning. Dessutom är jag kristen.

Avslutningsvis undrar jag om vad svenska folket tycker om detta, är det okej för er att jag blir svensk medborgare och tycker ni att jag kan kalla mig för svensk ?
I princip född i Sverige?
I princip troll?
Bli i princip homosexuell också så är i princip alla problem lösts och du kan i princip bli Svensk medborgare.
Senast redigerad av D.Yster.Quist 2017-05-13 kl. 20:46.
Citera
2017-05-13, 20:49
Medlem
RagingHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Ser inga problem.

Dock fattar jag inte varför du inte bars flyttar till landet du är medborgare i.

Det går utför för det här landet i allt snabbare takt, vill du verkligen vara kvar här när krashen kommer?

Är ingen dans på rosor i USA heller..
Citera
2017-05-13, 21:06
Medlem
teasardigs avatar
Ja det är ok. För den här gången. Det vore orättvist att kasta ut dig. Men jag vill inte ha hit fler invandrare. Vi behöver verkligen inga fler nu oavsett om de sköter sig eller inte.
Citera
2017-05-13, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xer0
Ser inga problem.

Dock fattar jag inte varför du inte bara flyttar till landet du är medborgare i.

Nej mitt land är 1000 gånger värre än Sverige, vi har också flyktingar där.
Jag kan tänka mig USA, men det blir i framtiden.
Citera
2017-05-13, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
I princip född i Sverige?
I princip troll?
Bli i princip homosexuell också så är i princip alla problem lösts och du kan i princip bli Svensk medborgare.

Klev in i landet som spädbarn, och nej jag är ingen troll.
Citera
2017-05-13, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Ja det är ok. För den här gången. Det vore orättvist att kasta ut dig. Men jag vill inte ha hit fler invandrare. Vi behöver verkligen inga fler nu oavsett om de sköter sig eller inte.

Jag förstår jag vill heller inte att Sverige ska ta emot fler invandrar.
Citera
2017-05-13, 21:18
Medlem
RagingHippies avatar
Egentligen borde du ta med dig dina erfarenheter från Sverige och bygga upp ditt eget land.

Det sker hela tiden ett dränage av användbara individer från mellanöstern, vilket gör att det alltid finns en ond cirkel där.

Om alla med utbildning eller erfarenhet flyr stället, vad finns det kvar att hålla ihop saker & ting förutom tyranner ?
Citera
2017-05-13, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Klev in i landet som spädbarn, och nej jag är ingen troll.
Ställer du upp på idén om det svenska samhällsbyggandet, det kollektiva ansvaret och att alla ska bidra efter förmåga och bidrar efter förmåga själv så välkomnar jag dig som landsman om du avsäger sig ditt nuvarande medborgarskap.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in