2017-05-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Vet inte vilka du har pratat med? Tror du att nationalister är en monoton enhet? Personliga åsikter existerar inom en falang lika väl som i övriga samhället. Du kan börja med att länka inlägget.

Att nationalitet och etnicitet är sammanlänkade bör väl vara en självklarhet, men eftersom vi strävar efter att bli en befolkning snarare än ett folk så verkar det vara i upplösning. Tyvärr.

För det första, man måste generalisera lite i diskussion, svårt annars..

Orkar inte leta upp inlägget, meeen, kanske kommer förbi det när jag sitter å svarar... (försökte söka men hittar det inte, var ett tag sen jag var inne, tråden kanske är slängd).

Alltså, jag ser ju inte nationer som annat än fiktioner personligen, men det får stå för mig och är inte trådämnet.

För att svar på TS:
I min mening existerar egentligen inte "Sverige" eller "Svensk" till att börja med, det är något vi hittat på, för par hundra år sen var du "Etniskt Svensk" i halva EU (stormaktstiden). Då var ju vår nation och kultur mer utbredd.

För min del kan TS betrakta sig själv som "Svensk" om han är fullt integrerad i Svensk kultur och beter sig Svenskt, dock finner jag som sagt begreppet i sig själv rätt meningslöst.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in