Citat:
Ursprungligen postat av
swekredit
Hej
Jag är i princip född i Sverige dock så har jag ett uppehållstillstånd och ett annat medborgarskap i ett annat land. Nu vill jag säga upp mitt befintliga medborgarskap i hemlandet och bli istället svensk medborgare och undrar därför hur lång tid det skulle ta att genomföra detta?
Anledningen till varför jag vill ansöka om ett svenskt medborgarskap är för att jag tycker att det är på tiden att jag gör det med tanken på alla år jag levt i Sverige, samt så blir man lite avundsjuk på flyktingar som blir svenskar, dessutom så är ju svensk pass väldigt värdefullt och praktiskt.
Jag vill också påpeka att jag har skött mitt liv exemplariskt i Sverige, jag jobbar och betalar skatt samt studerar högre utbildning. Dessutom är jag kristen.
Avslutningsvis undrar jag om vad svenska folket tycker om detta, är det okej för er att jag blir svensk medborgare och tycker ni att jag kan kalla mig för svensk ?
Det är
inte på tiden att du ansöker om svenskt medborgarskap.
Ett svenskt pass har sjunkit som ett tungt jävla blysänke i värde under 2000-talet pga. alla de babbar som scammat till sig 5, 10 eller 20 extra pass (de uppger att de tappat sina pass...), som de sedan sålt vidare till Ahmed, Muhammed och Hassan i sina ursprungliga länder. Sverige har fått ett mycket dåligt rykte i världen pga. alla de "svenska" Muhammed-figurer från Irak osv. som åker runt utanför Sverige och därmed svärtar ner vårt land. Äcklig företeelse.
Att ett svenskt pass skulle vara
värdefullt och praktiskt stämmer således inte.
Att du säger dig vara kristen är ingen som helst merit.
Nej. Du kan inte eller bör inte kalla dig svensk.
Jag har ett råd till dig: lämna Sverige.