2017-05-13, 21:37
Medlem
Xer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Nej mitt land är 1000 gånger värre än Sverige, vi har också flyktingar där.
Jag kan tänka mig USA, men det blir i framtiden.

Vart kommer du ifrån?
Citera
2017-05-13, 21:40
Medlem
Antagonist88s avatar
Är du vit?
Citera
2017-05-13, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Är du vit?
Ja
Citera
2017-05-13, 21:49
Bannlyst
Citat:
Hej

Jag är i princip född i Sverige dock så har jag ett uppehållstillstånd och ett annat medborgarskap i ett annat land. Nu vill jag säga upp mitt befintliga medborgarskap i hemlandet och bli istället svensk medborgare och undrar därför hur lång tid det skulle ta att genomföra detta?

Anledningen till varför jag vill ansöka om ett svenskt medborgarskap är för att jag tycker att det är på tiden att jag gör det med tanken på alla år jag levt i Sverige, samt så blir man lite avundsjuk på flyktingar som blir svenskar, dessutom så är ju svensk pass väldigt värdefullt och praktiskt.

Jag vill också påpeka att jag har skött mitt liv exemplariskt i Sverige, jag jobbar och betalar skatt samt studerar högre utbildning. Dessutom är jag kristen.

Avslutningsvis undrar jag om vad svenska folket tycker om detta, är det okej för er att jag blir svensk medborgare och tycker ni att jag kan kalla mig för svensk ?

Är du det, eller inte?

Du tillhör inte förstasorteringen av de vi behöver deportera, men inte helt otänkbart att den regeln över tid även gäller dig.
Citera
2017-05-13, 21:53
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ja
Du räknas som Svensk enligt mig.
Citera
2017-05-13, 22:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Hej

Jag är i princip född i Sverige dock så har jag ett uppehållstillstånd och ett annat medborgarskap i ett annat land. Nu vill jag säga upp mitt befintliga medborgarskap i hemlandet och bli istället svensk medborgare och undrar därför hur lång tid det skulle ta att genomföra detta?

Anledningen till varför jag vill ansöka om ett svenskt medborgarskap är för att jag tycker att det är på tiden att jag gör det med tanken på alla år jag levt i Sverige, samt så blir man lite avundsjuk på flyktingar som blir svenskar, dessutom så är ju svensk pass väldigt värdefullt och praktiskt.

Jag vill också påpeka att jag har skött mitt liv exemplariskt i Sverige, jag jobbar och betalar skatt samt studerar högre utbildning. Dessutom är jag kristen.

Avslutningsvis undrar jag om vad svenska folket tycker om detta, är det okej för er att jag blir svensk medborgare och tycker ni att jag kan kalla mig för svensk ?

Ska du fråga Svenska folket så måste du nog ligga i .
Vi är några miljoner.
Hur kan man i princip vara född i Sverige?
Om jag i princip flyttar till Kina. Kan jag kalla mig Kines då?

Jag tänker inte tycka något åt dig.
Du är antagligen över 18 år och skall kunna avgöra saker själv och utan att låta andra ta ansvar över dina val 😉
Citera
2017-05-13, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ska du fråga Svenska folket så måste du nog ligga i .
Vi är några miljoner.
Hur kan man i princip vara född i Sverige?
Om jag i princip flyttar till Kina. Kan jag kalla mig Kines då?

Jag tänker inte tycka något åt dig.
Du är antagligen över 18 år och skall kunna avgöra saker själv och utan att låta andra ta ansvar över dina val 😉

Jag föddes under resan till Sverige.
Och jag menar inte genetikmässigt om jag räknas som svensk, utan utifrån kultur/tradition och främst ur politisk syn.
Citera
2017-05-13, 22:34
Medlem
NorthPorts avatar
Svensk medborgare kan vilken lakritstomte som helst bli, men någon svensk kommer du aldrig att bli.
Citera
2017-05-13, 22:38
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Jag föddes under resan till Sverige.
Och jag menar inte genetikmässigt om jag räknas som svensk, utan utifrån kultur/tradition och främst ur politisk syn.
Jag tror nog att du känner dig som dem du tillhör mest.
Dina föräldrar.
Om jag föddes på flyget till Kina är jag en Kines då ?

Obs ! Det är endast i Sverige man diskuterar sådant här.
Senast redigerad av goran744 2017-05-13 kl. 22:42.
Citera
2017-05-13, 22:45
Medlem
icarusogxs avatar
Citat:
Hej

Go for it jag hade gjort det samma broder
Citera
2017-05-14, 01:13
Medlem
Utbrytarens avatar
Citat:
Hej

Det är inte på tiden att du ansöker om svenskt medborgarskap.

Ett svenskt pass har sjunkit som ett tungt jävla blysänke i värde under 2000-talet pga. alla de babbar som scammat till sig 5, 10 eller 20 extra pass (de uppger att de tappat sina pass...), som de sedan sålt vidare till Ahmed, Muhammed och Hassan i sina ursprungliga länder. Sverige har fått ett mycket dåligt rykte i världen pga. alla de "svenska" Muhammed-figurer från Irak osv. som åker runt utanför Sverige och därmed svärtar ner vårt land. Äcklig företeelse.
Att ett svenskt pass skulle vara värdefullt och praktiskt stämmer således inte.

Att du säger dig vara kristen är ingen som helst merit.

Nej. Du kan inte eller bör inte kalla dig svensk.

Jag har ett råd till dig: lämna Sverige.
Senast redigerad av Utbrytaren 2017-05-14 kl. 01:16.
Citera
2017-05-14, 01:24
Medlem
PixlJunkies avatar
Om du nu är livskraftig förstår jag inte varför du inte åker hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in