2017-05-13, 18:04
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Lastpallen låg i vassen. Finns ett flygfoto som jag inte hittar på rak arm, men titta på bilden på sida 9 i Kevinfallet för att få en uppfattning. Där ligger den helt tydligt inne i vassen.
Håller med om att den låg i vassen men jag kommer inte ihåg att det var någon vass mellan pallen och land.
Citera
2017-05-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Fick intryck att man kollat grabbarnas, men kan ha minns fel. Orkar inte gå tillbaka och kolla nu

Teknikern Dahn Rööhs berättade i del 1 att polisen aldrig lyckades göra någon matchning på fingeravtrycken från pojkarna, vilket antydde att det fanns fingeravtryck från dem. I rapporten antyds att det inte fanns fingeravtryck från pojkarna (enligt vad jag citerade ovan), men det sägs aldrig explicit av någon anledning.
Senast redigerad av Stefan S 2017-05-13 kl. 18:11.
Citera
2017-05-13, 18:07
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Du verkar inte förstå hur Flashback fungerar. Jag kan lätt söka på mina egna inlägg. Och jag kan lätt söka på dina inlägg, generellt och i just detta ämne. Det hör ihop med hur Flashback fixat sin sökfunktion. Men jag kan inte söka på ett inlägg som jag inte kommer ihåg vem det var som skrev. Det går visserligen i en tråd med 100 inlägg men inte i en tråd med 4500 inlägg. Det där begriper en pärlhöna men uppenbarligen inte du. Det är otroligt vilka idioter den här tråden lyckas locka till sig.
Men det är rätt illa att säga "många i tråden påstår X" och sedan inte kunna styrka det. Påstår du det borde du veta ungefär var du sett det och kunna leta fram exempel.
Citera
2017-05-13, 18:08
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Teknikern Dahn Rööhs berättade i del 1 att polisen polisen aldrig någon matchning på fingeravtrycken från pojkarna, vilket antydde att det fanns fingeravtryck från dem. I rapporten antyds att det inte fanns fingeravtryck från pojkarna (enligt vad jag citerade ovan), men det sägs aldrig explicit av någon anledning.
Det är ju rätt märkligt (understatement) att RS själv säger att avtrycken på pinnen kan kopplas till Kevin.
Citera
2017-05-13, 18:08
Medlem
Citat:
Håller med om att den låg i vassen men jag kommer inte ihåg att det var någon vass mellan pallen och land.

Det fanns en del vass mellan den och lastpallen, men det är väldigt svårt att avgöra hur hög eller tät den var från flygfotot.
Citera
2017-05-13, 18:10
Medlem
Känns spontant som om den/de som är skyldiga till Kevins död skyddas av folk som vet hur det ligger till. Här tror jag faktiskt kriminalaren, vad han nu heter, faktiskt var rätt ute när han sa att han jobbade i motvind med att man i samhället dolde saker och ting. Sammanhållningen i små städer kan vara mycket stark, närmast sekteristisk om det så vill.

Jag kan inte låta bli att vara så krass att tro att det finns många som hellre väljer att tiga om hur det ligger till än att de skyldiga till Kevins död avslöjas. Man värdesätter så att säga den/de skyldigas anseende högre än att den/de avslöjas. Social status före att ge Kevin upprättelse. Hade det varit en "finare" unge som blivit mördad av barn ur lägre social status hade den/de skyldiga avslöjats lättare.

Det här är bara en känsla jag har dock.
Citera
2017-05-13, 18:11
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men det är rätt illa att säga "många i tråden påstår X" och sedan inte kunna styrka det. Påstår du det borde du veta ungefär var du sett det och kunna leta fram exempel.
Tycker jag inte alls. Antingen tror man på mig eller inte.
Citera
2017-05-13, 18:20
Medlem
Citat:
Fast nu var ju PCuris tes att Kevins skulle hämtas senare under natten. De låter beräknande i mina öron.

Jo men det ingår ändå i varje mords kärna, mordet var inte planerat, man står där med ett lik, vad göra, jo vi lägger det på lastpallen, det går att hämta när det blir mörkt, vem fan går ner hit och rotar.

Sedan gick folk dit och hittade liket likt förbannat.

Beräkningen börjar från den stund man har ett lik på halsen, och det brukar för det mesta gå åt helvete med mördarens beräkningar eftersom de görs upp i all hast.
Citera
2017-05-13, 18:23
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jo men det ingår ändå i varje mords kärna, mordet var inte planerat, man står där med ett lik, vad göra, jo vi lägger det på lastpallen, det går att hämta när det blir mörkt, vem fan går ner hit och rotar.

Sedan gick folk dit och hittade liket likt förbannat.

Beräkningen börjar från den stund man har ett lik på halsen, och det brukar för det mesta gå åt helvete med mördarens beräkningar eftersom de görs upp i all hast.
Enligt uppgift var det mycket folk i omlopp på platsen den aktuella dagen. Att någon skulle passera lastpallen måste framstått som väldigt sannolikt. Normalt kan man väl utgå från att föräldrar m.fl. börjar leta ganska omgående efter en saknad fyraåring. Han hittades ju också senare under kvällen.
Citera
2017-05-13, 18:24
Medlem
Citat:
Jag är inte så säker. Möjligen klarar de att bära tyngden i sig men en död kropp är som en säck potatis, d.v.s. den är lös och oformlig vilket gör den mycket "tyngre".

Sant,frågan är då hur mycket tyngd polisen gav dom att bära?

Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Teknikern är förstahands information och handavtrycket är andrahands information. Du väljer själv vad du vill tro på

I detta läge vet jag inte vad jag ska tro. Många frågetecken,åt båda håll.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Varför skulle de då har burit Kevin ifall de skulle ha dödad honom och inte "bara få det gjort" i det läget genom att släpa honom. Ingen logik alls i det.

Tunnelseende gällande lastpall,bära eller släpa. Tunnelseende gällande pinne och avtryck.

Detta kommer vara ett olöst fall för all framtid verkar det som,tyvärr. Ingen åklagare törs "fälla" killarna nu pga all uppmärksamhet fallet fått.
Rolf har förstört mycket här.
Citera
2017-05-13, 18:26
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Teknikern Dahn Rööhs berättade i del 1 att polisen aldrig lyckades göra någon matchning på fingeravtrycken från pojkarna, vilket antydde att det fanns fingeravtryck från dem. I rapporten antyds att det inte fanns fingeravtryck från pojkarna (enligt vad jag citerade ovan), men det sägs aldrig explicit av någon anledning.
Detta är min minnesbild också. Anledningen kan vara spekulera i, men jag tror att det, precis som en del annat som kommit fram, inte matchade bilden av grabbarna som gärningsmän. Precis som t ex alibit m m
Citera
2017-05-13, 18:28
Medlem
Citat:
Enligt uppgift var det mycket folk i omlopp på platsen den aktuella dagen. Att någon skulle passera lastpallen måste framstått som väldigt sannolikt. Normalt kan man väl utgå från att föräldrar m.fl. börjar leta ganska omgående efter en saknad fyraåring. Han hittades ju också senare under kvällen.

Det jag försöker komma åt här är statistiken på hur det ser ut att mord inte är planerade, att de äger rum i all hast och allt för att göra sig av med kroppen går alltid åt helvete.

Jag menar inte att det PCuris säger måste vara sant, meningen med mitt första inlägg i just denna fråga var att belysa vad GW sagt om statistiken om mord.

Och det finns inget som tyder på att Kevin mordet skulle vara planerat av någon från början, alltså var det någon som plötsligt stod med ett lik på halsen, du kan gilla det eller ogilla detta, men det är ett faktum, någon stod med ett lik på halsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in