2017-05-13, 16:59
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Med tanke på att FBI inte utredde Clinton, flera gånger, så litar jag inte på FBI.

Jo det gjorde dom, men bara för att ni inte accepterar utredningens slutsats så betyder inte det "inte utretts".
2017-05-13, 16:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Med tanke på att FBI inte utredde Clinton, flera gånger, så litar jag inte på FBI.

Fast de utredde henne, skärpning nu.
2017-05-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Eliten är de de stora företagen och de allra rikaste i USA, att du försöker att spela bort att Trump aktivt försöker att gynna de rikaste genom att vilja sänka deras skatter och ge dem sjukvården som annars kapas för de som inte är fullt lika rika osv är något jag inte förstår.

Kan du vänligen förklara för mig varför de rika är folket och inte resterande medborgare i nationen?

Trump försöker gynna alla amerikaner med sin mer nationalistiska politik, inte eliten varesig det är globala företag, globala instituitioner mm mm. Så klart att rika i USA skall investera främst i USA anser Trump och då gynnas, det gynnar alla led i samhällsordningen, det är hans budskap, man kan så klart ha olika åsikter om det, valet gav Trump presidentskapet, klart slut!

Acceptera som det är, gnäll inte så förbannat mycket - tyvärr är det så med liberaler o löst vänsterfolk, klaga, gnäll o böka.... jag tar det piano oavsett demokratiskt ledarskap. Hade grattat Hillary om hon vunnit, även om hon hade uppfört sig "illa"!
2017-05-13, 17:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Jo det gjorde dom, men bara för att ni inte accepterar utredningens slutsats så betyder inte det "inte utretts".

Så du menar att FBI gick igenom utredningen när det kom till hennes epost vid andra tillfället? Det tar månader att gå igenom eposten som Wikileaks läkte ut.

FBI nonchalerade eposten och det märktes direkt när FBI lade ned utredningen efter 7 dagar.
2017-05-13, 17:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast de utredde henne, skärpning nu.

7 dagar ja.

Skärpning på dig själv.

2017-05-13, 17:12
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Många affärsman som gör så för att inte bli stämda av andra.

Ben Rhodes om WH: "We record everything in here"

https://twitter.com/DanRiehl/status/863164251111915523

Hussein lämnade säkert kvar sin avlyssningsutrustning.
2017-05-13, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Ben Rhodes om WH: "We record everything in here"

https://twitter.com/DanRiehl/status/863164251111915523

Hussein lämnade säkert kvar sin avlyssningsutrustning.

Fan hoppades att det skulle vara som jag tänkt mig med bannon och en recorder från 90-talet.

Verkar lite som att Comey varit säker på att inte få sparken genom att säga till Trump att han inte var under utredning.
2017-05-13, 17:19
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
7 dagar ja.

Skärpning på dig själv.

Men du tror helt ärligt att det satt en agent och kollade på det här? På Sju dagar borde flera agenter hittat något om något fanns där att finna, det gjorde det inte, så här är vi.

Det är sjukt att du minsann vet bättre än The FBI när det kommer till utredningar, dessutom sså har utredningen av utredningen visat att det inte finns något att anmärka på, så släpp skiten. Ni har fel. Det ni gapar om är "Fake News".

Det är nästan sorgligt hur uttrycket biter er i röven just nu.
2017-05-13, 17:34
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det är uppenbart att Trump försökte få honom att vara lojal mot honom istället för den ed han svor, och han kommer berätta om det hela. Om han får vittna öppet:
http://thehill.com/policy/national-security/fbi/333241-comey-willing-to-testify-but-only-in-public-report

Vad menar du med det där?

Det är ju precis tvärtom? Vittnar han öppet får han berätta något på grund av sekretess förutom 'jag är patriot, jag gjorde mitt jobb'. Han kanske kan berätta om middagen och samtalen ägde rum, men han kan ju (sannolikt) inte kommentera dess innehåll. Det var ett exempel.

Blir det 'a closed door session' kan han berätta mycket mer (vilket iaf teoretiskt skulle kunna läckas vidare till media).

Eller missar jag någonting?
2017-05-13, 17:47
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Det är ju precis tvärtom? Vittnar han öppet får han berätta något på grund av sekretess förutom 'jag är patriot, jag gjorde mitt jobb'. Han kanske kan berätta om middagen och samtalen ägde rum, men han kan ju (sannolikt) inte kommentera dess innehåll. Det var ett exempel.

Blir det 'a closed door session' kan han berätta mycket mer (vilket iaf teoretiskt skulle kunna läckas vidare till media).

Tja du missar ett par saker. För det första finns ingen som kan påstå att han sade ditt eller datt, man hör det direkt från honom. Risken för partiska tolkningar minskar.

Den enda fråga han behöver svara på är om han tror det förekom samarbete; allt det andra är bara svammel nu och sidoprojekt som inte har relevans för de Grand Juries som arbetar med fallet. FBI jobbar naturligtvis vidare, men det tycks allt mer klart som att dessa fall redan är ute i domstolarna och bytet av FBI-chef kan inte längre stoppa det hela.
2017-05-13, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Comey borde göra alla i USA en tjänst och skita i någon utfrågning till senaten.

Att höra classified information 100 gånger igen kommer ingen orka med.
2017-05-13, 18:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Men du tror helt ärligt att det satt en agent och kollade på det här? På Sju dagar borde flera agenter hittat något om något fanns där att finna, det gjorde det inte, så här är vi.

Det är sjukt att du minsann vet bättre än The FBI när det kommer till utredningar, dessutom sså har utredningen av utredningen visat att det inte finns något att anmärka på, så släpp skiten. Ni har fel. Det ni gapar om är "Fake News".

Det är nästan sorgligt hur uttrycket biter er i röven just nu.

Du menar att FBI drar beslut efter 7 dagar, är vanligt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in