2017-04-25, 20:31
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Rent praktiskt vore det lättare att upphandla ett stort avtal med EU, än att upphandla många avtal med olika länder i Europa.
Det är väl omöjligt att ha bilaterala avtal. Storbritannien får till exempel fortfarande inte, men som sagt retorik spelar roll.
Citat:
Att han gillar Le Pen känns naturligt för honom,båda gillar Putin och verkar vara nationalistiskt inriktade .
Nato och Trump behöver varandra speciellt med tanke på utvecklingen i mellanöstern och Nordkorea.
Jag ser NATO&EU som viktig del av etablissemanget som måste krossas. Trump lovade "America First", så?
2017-04-25, 20:37
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Donald har ju alltid ljugit, hela tiden. Varför skulle det komma som en överraskning att han fortsätter med det?

http://www.newyorker.com/news/amy-davidson/trump-is-still-lying-about-birtherism

https://www.washingtonpost.com/politics/donald-trump-alter-ego-barron/2016/05/12/02ac99ec-16fe-11e6-aa55-670cabef46e0_story.html

https://medium.com/@theonlytoby/why-trump-lies-7489e35997e6

Detta är ju lite märkligt, för republikanerna har ju klar majoritet i alla beslutande riksorgan!
Donald kan mer eller mindre göra som han vill, när han vill (förutsatt att administrationen gjort minsta lilla ansträngning och inte släpper ifrån sig motioner eller executive orders som är direkt grundlagsvidriga... )
Så det är uppenbarligen inte demokraterna som är problemet för el Presidente, då de i nuläget är fullkomligt irrelevanta för politiska beslut i USA:

Saken är den att GOP efter åratal av proteströstande inte längre har kompetens eller ideologi nog för att vara ett styrande parti. De kan inte ens få till en konsekvent program, när de står helt oemotsagda.
De är "obstructionists", rätt igenom, och nu när det är deras egna linje som ska styra USA så klarar de inte av att driva igenom den.

Efter en tids resor då jag inte kunnat följa den här tråden är det skönt att komma tillbaka och se någon - Zergrush - som orkar hålla stilen i den här tråden fylld med slem, hat, paranoia och allmänt mög.

Att republikanerna håller på att självdestruera är nog rätt okontroversiellt. Alla som hängde sin vagn på Trump-tåget är nu uppslukade av inre moraliska och politiska konvulsioner. Se special elections i Kansas och Georgia där distrikt med generic ballots +20 för reps har blivit swing districts. Ingen enskild kongressledamot från någon av delstaterna från mexikanska gränsen går med på att finansiera muren (för att de vet att det kräver expropriation och att sparka bort ranchers från deras mark). ACHA visade sig vara ett härke från kryptan i lag-form. Michael Flynn lär åka i finkan, till skillnad från Hillary, vilken han ledde talkörer mot. Det är numera allmänt etablerat att POTUS behandlar sanningen som en perifer störning mot vägen till vad han försöker kränga för sekunden.

Donald Trumps överlevnad som president är sammanflätad med representanthuset (som beslutar om impeachment) och naturligtvis maktförhållandena i senaten (som röstar i impeachment procedures). 2018 ser svårt ut för demsen vad avser senaten, men jag tror lätt att demsen flippar 24 platser i huset. Då kan det äntligen bli en grundlig utredning om ryssland, exvis.

Good night and good luck
2017-04-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är väl omöjligt att ha bilaterala avtal. Storbritannien får till exempel fortfarande inte, men som sagt retorik spelar roll.

Jag ser NATO&EU som viktig del av etablissemanget som måste krossas. Trump lovade "America First", så?

Om Trump ska krossa etablissemanget så måste han isåfall krossa sig själv eftersom han är en del av etablissemanget.
2017-04-25, 20:52
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Kolla nu när den fete babianen inte kommer nämna att han skriver under en budget utan hans mur på twitter.

Hoppas de slänger tomater på clownen i Pennsylvania under veckan, de borde inte ens låta honom komma in i staten.

Man borde fattat att Trump var en clown när han behöver sin dotter runt sig 24/7 så hon kan torka hans feta röv.

Seeg,,, jag måste ge dig att du är upprörd på alla påhitt och inte larvar dig som Jeffrey Lord. Du har insett att le clown var en lurendrejare och är arg över det. Det hindrar mig inte från att undra hur du var funtad som köpte skiten i förstaläget. Att bygga en fysisk barriär mellan USA och Mexiko - hur i satans knas kunde du överväga ett sånt nonsens-lägg?
2017-04-25, 20:58
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Vad är det ni säger? Ni kallar Trump för clown och förrädare. Vad har han gjort nu?

Ni blir aldrig nöjda. Kan ni inte nöja er med att han vill iallafall bygga muren? Muren var ju orsaken för han vann!

#TrumpWall

Tom,

Det kommer inte byggas nån mur. Ingen politiker med självbevarelsedrift kommer att sätta sina fingeravtryck på en röst för sån uppenbar kapitalförstöring. Förstår du inte vilken galopperande galenskap detta är?

Lev väl amigo
2017-04-25, 21:04
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Om Trump ska krossa etablissemanget så måste han isåfall krossa sig själv eftersom han är en del av etablissemanget.
Lol nej
Han är så klart en del av det nya etablissemanget per definition, man han tillhör inte det gamla så klart.
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Seeg,,, jag måste ge dig att du är upprörd på alla påhitt och inte larvar dig som Jeffrey Lord. Du har insett att le clown var en lurendrejare och är arg över det. Det hindrar mig inte från att undra hur du var funtad som köpte skiten i förstaläget. Att bygga en fysisk barriär mellan USA och Mexiko - hur i satans knas kunde du överväga ett sånt nonsens-lägg?
Elakt, men mer eller mindre sant. Muren var i första hand en symbol för "fixa migrationen".
2017-04-25, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren

Eftersom det redan finns en fysisk barriär mellan länderna idag.

Inte det som är problemet, problemet att Trump vek sig för sina väljare och sin egen ide.

Jag hade dött med min politiska vilja istället för att gå över till the establishment, det hade gjort clownen lite legendarisk i alla fall.

Sean Spicer bekräfta nyss att Trump kommer vilja ha pengar till i oktober inför budgeten 2018 året.

Med andra ord Trump bajsa på sig.
2017-04-25, 21:23
Medlem
Limbaugh Calls Out Trump for Border Wall ‘Cave’ — ‘The Country Is Ready to Blame the Democrats’ for a Shutdown

De kör över Trump på breitbart just nu, de skrattar hårt åt clownen.

Att Trumps dotter minglar med Fru Merkel säger allt om Trump och hur han lurade folket som rösta på honom.
2017-04-25, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Limbaugh Calls Out Trump for Border Wall ‘Cave’ — ‘The Country Is Ready to Blame the Democrats’ for a Shutdown

De kör över Trump på breitbart just nu, de skrattar hårt åt clownen.

Att Trumps dotter minglar med Fru Merkel säger allt om Trump och hur han lurade folket som rösta på honom.
Yep! Läste bara de 20 första men de var alla negativa. Samtidigt visar opinionsmätningarna att han fortfarande har sina väljare med sig.

Det är något som inte stämmer här och jag tror det är OU. De är lika mycket propaganda nu som under valet fast åt andra hållet.

Säg att av Trumps väljare så var mellan 20 och 30 procent high information voters, alltså folk som är intresserade av politik och förstår politik. I stort sett samtliga dessa borde ha övergett honom nu, precis som vi ser på Breitbart. Men OU visar inte ett spår av detta. Alltså är de fejk.
2017-04-25, 22:07
Medlem
Tercios avatar
Nu är det officiellt! Det blir ingen mur. Vartenda löfte som Trump gav under kampanjen kommer att brytas ett efter ett.

https://www.dailystormer.com/youre-not-getting-a-wall/

Citat:
The wall has officially been canceled.

Trump has stated that he will accept a budget that doesn’t include funding for the wall.

That means the budget will not include a wall.

Honestly, I’m a little bit shocked myself. I thought maybe this is one promise his new Jew masters would keep, in order to throw a bone to his supporters as every other promise is broken.

It’s not like a wall, by itself, would actually stop the country from being flooded with immigrants anyway.

The wall was the greatest symbol of the Trump movement, and it would have satisfied a whole lot of people.
2017-04-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Nu är det officiellt! Det blir ingen mur. Vartenda löfte som Trump gav under kampanjen kommer att brytas ett efter ett.

https://www.dailystormer.com/youre-not-getting-a-wall/

HAhah vilka sågningar.

Clownen såg ut som ett spöke idag under sitt tal, bra att alla hans fails biter på svikaren.

2017-04-25, 22:29
Medlem
FlashyBears avatar
https://www.bloomberg.com/politics/articles/2017-04-25/trump-s-sanctuary-cities-order-blocked-by-federal-judge
Trump’s Rebuffed in Bid to Cut Funding to Sanctuary Cities
Citat:
A San Francisco judge barred enforcement of President Donald Trump’s executive order withholding funds from so-called sanctuary cities that fail to comply with federal immigration demands by shielding undocumented immigrants.

San Francisco and its Silicon Valley neighbor, Santa Clara County, on Tuesday both won preliminary injunctions blocking the Jan. 25 edict by Trump who declared that sanctuary jurisdictions cause “immeasurable harm to the American people and to the very fabric of our republic." The city and county argued the president’s order violated the Constitution and threatened to deprive them of funding for local programs.

The federal government may ask the U.S. Court of Appeals in San Francisco to overturn the ruling.

Haha, stackars Trump

Nu hoppas jag att han går vidare med det och "Muslim Ban".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in