Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Eliten är de de stora företagen och de allra rikaste i USA, att du försöker att spela bort att Trump aktivt försöker att gynna de rikaste genom att vilja sänka deras skatter och ge dem sjukvården som annars kapas för de som inte är fullt lika rika osv är något jag inte förstår.
Kan du vänligen förklara för mig varför de rika är folket och inte resterande medborgare i nationen?
Trump försöker gynna alla amerikaner med sin mer nationalistiska politik, inte eliten varesig det är globala företag, globala instituitioner mm mm. Så klart att rika i USA skall investera främst i USA anser Trump och då gynnas, det gynnar alla led i samhällsordningen, det är hans budskap, man kan så klart ha olika åsikter om det, valet gav Trump presidentskapet, klart slut!
Acceptera som det är, gnäll inte så förbannat mycket - tyvärr är det så med liberaler o löst vänsterfolk, klaga, gnäll o böka.... jag tar det piano oavsett demokratiskt ledarskap. Hade grattat Hillary om hon vunnit, även om hon hade uppfört sig "illa"!