Citat:
Ursprungligen postat av
supremanic
Nej det vore att gå för långt att även kalla det extremt osannolikt. Han hade sand i kallingarna vilket kan ha kommit ifrån bärandet/släpandet. Det var även folk som rört sig på platsen och hur långt efter de letade släpspår vet jag ej. Kan ha dröjt.
Jag tror helt enkelt inte på att de två ska ha varit så pass veka att de tvunget måste släpat honom hela tiden i backen heller för den delen. Både en femåring och en sjuåring klarar säkert att lyfta sin egen vikt så att bära en fyraåring mellan sig bör inte vara några problem. Han behöver inte nödvändigtvis ha släpat i backen i någon större omfattning åtminstone.
Tycker avsaknaden av släpspår inte säger någonting.
Nu blandar du bort korten.
Frågan var om det kan anses bevisat att det inte gick till som polisen säger, och de säger att han släpades till flotten. Det skulle ha funnits släpmärken på Kevin om så skett och det fanns inte (så vitt jag vet).
Men det är intressant att du inte tror på polisen (du säger att de bar Kevin), vilka andra saker som polisen har sagt, tror du inte på. Hur gör du när du väljer vad du ska tro på?