2017-05-11, 00:02
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Var inte dom äldre, typ 10 år?

Jo men det är ju fortfarande barn det handlar om. Man är ju inte halvvuxen när man är tio år?
Vad fan menar du?
Citera
Medlem
GW i Expressen (http://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/det-ar-valdigt-konstigt--och-valdigt-obehagligt/)

"...eftersom han har blåmärken på halsen och i underlivet... "

Sa inte 5-åringen och visade under videoförhöret om en spark mot skrevet?
Missade en del av programmet men är det sagt något om säkring av brottsplats, finger/skoavtryck(både på kropp och i området),textiler/fibrer,blodspår och liknande.
Citera
Medlem
Bäst med hela dokumentären är poliserna Ingrid och Sandberg som tror de är med i Tv för att de gjort en sådan bra utredning. Värd att berätta om 20 år senare... 😂😂

Tyvärr fastnar skrattet i halsen av det tragiska som bröderna råkat ut för... bilden av Robin som inte kan sitta still är han blir förhörd av en hotfull polis i uniform... 😥
Citera
2017-05-11, 00:03
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Ändrade historier hela tiden i förhören är tecken på att dom inte vill berätta sanningen . Behöver man ju inte vara Einstein för att förstå.

Är frågorna ointressanta och barnen uttråkade så kan du få vilka svar som helst av barn i den åldern.
Citera
2017-05-11, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Är frågorna ointressanta och barnen uttråkade så kan du få vilka svar som helst av barn i den åldern.

Hade du tyckt att det varit ointressanta frågor om det hade varit din bror eller syster som hade mördats?
Citera
2017-05-11, 00:07
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Hade du tyckt att det varit ointressanta frågor om det hade varit din bror eller syster som hade mördats?

När jag var fem år?
Citera
2017-05-11, 00:09
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Men tror du att vi har fått hela bilden? Naturligtvis har man valt ut vissa delar som ska skapa tvivel. Information och omständigheter som skulle kunna visa att bröderna har detaljer om Kevins död visas inte.

Alla är så snabba på att bilda sig en uppfattning om en otroligt komplext utredning som involverar barn.
Den jävla utredningen är bara ren rappakalja det behöver man inte vara professor i kriminologi, kärnfysiker lr barnpsykolog för att se.
Rolf Sandberg är en mediakåt byfåne som vill bli hjälte, därför styr han Kling Klang som är av Åsa Nisse karaktärer hur han vill. Finns ingenting i den utredningen som pekar i någon särskild riktning.
Citera
2017-05-11, 00:09
Medlem
fornamn.efternamns avatar
Den springande punkten är ju om föräldrarna hört barnen säga något om Kevin när de kom hem.

Tyvärr "slarvar" Dan Josefsson lite på denna punkten och redovisar inte exakt vad föräldrarna har sagt till polisen i förhören med dem.
Styvmamman erkände efter att ha blivit pressad på sjukhuset av poliserna enligt Dan.

Med pappan däremot är det mer oklart, han litar på sin fru säger han och sedan något som jag tolkar som "Men jag känner att jag inte hört det. Jag har hört det av Eva".

Sedan släpper Dan Josefsson denna mycket mycket viktiga punkt.

Va sa pappan i förhöret med polisen?

Va sa han i intervjun med Dan Josefssons?

HAR HAN eller HAR HAN INTE hört någon prata om Kevin den aktuella kvällen?

Mycket SVAGT av Josefsson att inte informera tittarna på denna punkt.
Citera
2017-05-11, 00:10
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Information och omständigheter som skulle kunna visa att bröderna har detaljer om Kevins död visas inte.

Finns det sådan information?
Citera
2017-05-11, 00:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Ge mig en anledning till varför jag skulle göra det?

Jag tolkar ditt idiotiska svar som en bekräftelse på att du aldrig har läst förundersökningen. Du ljög tidigare med andra ord.
Citera
2017-05-11, 00:13
Medlem
Citat:
Men tror du att vi har fått hela bilden? Naturligtvis har man valt ut vissa delar som ska skapa tvivel. Information och omständigheter som skulle kunna visa att bröderna har detaljer om Kevins död visas inte.

Alla är så snabba på att bilda sig en uppfattning om en otroligt komplext utredning som involverar barn.

Nej, jag inser givetvis att vi inte har fått hela bilden. Men man har öppnat utredningen kring Kevin-mordet så uppenbarligen finns det något sanning bakom det här. I en normal rättegång så krävs det teknisk bevisning, det räcker inte med ett erkännande. Inget teknisk bevisning finns. Kolla på förhöret med 5-åringen och tänk att barnet inte har någon vuxen vid sin sida, det ska finnas en psykolog i rummet vill jag minnas, men det skulle behövas en advokat som kraftigt säger till Rolf att han går över gränsen.

Med detta sagt, jag inser att programmet kan vara vinklat. Jag skulle själv vilja läsa FUP och bilda min egen uppfattning, men den FUPen är sekretessbelagd. Så jag kan inte utgå från så mycket mer än det som står i medierna och det som framkommer i programmet.
Citera
2017-05-11, 00:14
Medlem
Citat:

Roligt den där ändå att du liksom herr konstapel kan få för sig att barn på 5 och 7år planlägger och genomför mord.. att du inte ser det bisarra i att det ej finns någon teknisk bevisning som stödjer detta och att barnen i denna åldern utöver att besitta konsekvenstänk även skall besitta förslagenhet nog till att först mörda och sen försöka dölja sitt brott genom att släppa sitt offer och sen maskera det till drunkningsolycka genom utplacering på sagda pall... ja det kan jag tänka mig att lekmän med foliehatt på kan lyckas få ihop. Tragiskt nog betalar vi poliser i lokalt hög ställning med likvärdig kompetens!!! Tragiskt är i underkant..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in