Citat:
Ursprungligen postat av
Pynkis
Men tror du att vi har fått hela bilden? Naturligtvis har man valt ut vissa delar som ska skapa tvivel. Information och omständigheter som skulle kunna visa att bröderna har detaljer om Kevins död visas inte.
Alla är så snabba på att bilda sig en uppfattning om en otroligt komplext utredning som involverar barn.
Nej, jag inser givetvis att vi inte har fått hela bilden. Men man har öppnat utredningen kring Kevin-mordet så uppenbarligen finns det något sanning bakom det här. I en normal rättegång så krävs det teknisk bevisning, det räcker inte med ett erkännande. Inget teknisk bevisning finns. Kolla på förhöret med 5-åringen och tänk att barnet inte har någon vuxen vid sin sida, det ska finnas en psykolog i rummet vill jag minnas, men det skulle behövas en advokat som kraftigt säger till Rolf att han går över gränsen.
Med detta sagt, jag inser att programmet kan vara vinklat. Jag skulle själv vilja läsa FUP och bilda min egen uppfattning, men den FUPen är sekretessbelagd. Så jag kan inte utgå från så mycket mer än det som står i medierna och det som framkommer i programmet.