Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-13, 11:11
Medlem
Bones1337s avatar
Det är ju uppenbart en satir-historia och någon våt dröm han haft som nu "realiserades" MEN

SNÄLLA kan ingen dam utge sig för att vara denna dam och anmäla honom för detta? När özz Kryper till korset och medger att det var falskt, kan kvinnan rädda sig med att Samma händelse hände henne men det var visst inte han
Citera
2017-05-13, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Jag tycker att du har fel.

Intressant. På vilket sätt?
Citera
2017-05-13, 11:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bones1337
Det är ju uppenbart en satir-historia och någon våt dröm han haft som nu "realiserades" MEN

SNÄLLA kan ingen dam utge sig för att vara denna dam och anmäla honom för detta? När özz Kryper till korset och medger att det var falskt, kan kvinnan rädda sig med att Samma händelse hände henne men det var visst inte han

'Medger att det var falskt'? Det är ju ett stycke text. Tror du att allt som beskrivs i romaner, krönikor, poesi och kåserier har skett i verkligheten? Att man kan avslöja författaren som sedan måste 'erkänna' att den har hittat på historien?
Citera
2017-05-13, 11:20
Medlem
EliasAlucards avatar
Alltså inte för att vara den som försvarar Usch Nejen, men det har ju uppenbarligen inte hänt, eller så har han kryddat till en situation där han faktiskt blev stirrad på i bussen av någon dam när han snackade kurdiska, men poängen med den här artikeln är att Usch Nejen klagar på att vita västerländska invandrare har högre status än bruna och fula muslimer trots att båda inte kan svenska, jag menar ingen snackar så här liksom:

Sila tugget! Håll brödsaxen! Annars får du en tjottablängare rakt mellan lysmaskarna så du får åka plingplong-taxi till plåsterhuset, kärring!

Särskilt inte en kurd. Usch Nejen hånar bara det svenska språket.
Citera
2017-05-13, 11:38
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
'Medger att det var falskt'? Det är ju ett stycke text. Tror du att allt som beskrivs i romaner, krönikor, poesi och kåserier har skett i verkligheten? Att man kan avslöja författaren som sedan måste 'erkänna' att den har hittat på historien?

Författaren .. i detta hänseende tillåt mig småle. Özz skriver väl sina artiklar på baksidan av omslagspappret till sin Maxburgare, mittemellan hans pinsamma kräkningar gentemot innevånarna i det land som givit honom brödfödan. Det är tydligt att han växt upp i en familj där uppfostran inte stått högst upp på dagordningen. Dessa typer brukar slutligen göra självmål och försvinna.

Som tidigare nämnt, skall Özz försöka kliva ur skittunnan han sitter i och stiga i gemene mans aktning borde han engagera sig i att se till att få våra nyligen anlända samt ganska nyanlända i arbete, om detta ej sker lär det vara den sista batchen utomlandsfödda vi kan ta emot då statens kassa sinar, utan nya intäkter på kartan. Sverige har den största ekonomiska uppgången i mannaminne, ändå ser framtiden inte speciellt ljus ut. You do the math..

http://www.expressen.se/dinapengar/regeringens-gladjekalkyl-75-miljarder-for-mycket/
Citera
2017-05-13, 11:39
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ännu en tramsig & helt påhittad rövarhistoria.

Kan ingen göra ett envarsgripande för att han utger sig för att vara komiker trots att han aldrig varit rolig?

Håller med.

Såg honom live för en massa år sedan när han besökte ett universitet. Jag har aldrig sett folk sitta så tysta under ett framträdande av en "komiker" förut.
Citera
2017-05-13, 11:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Författaren .. i detta hänseende tillåt mig småle. Özz skriver väl sina artiklar på baksidan av omslagspappret till sin Maxburgare, mittemellan hans pinsamma kräkningar gentemot innevånarna i det land som givit honom brödfödan. Det är tydligt att han växt upp i en familj där uppfostran inte stått högst upp på dagordningen. Dessa typer brukar slutligen göra självmål och försvinna.

Som tidigare nämnt, skall Özz försöka kliva ur skittunnan han sitter i och stiga i gemene mans aktning borde han engagera sig i att se till att få våra nyligen anlända samt ganska nyanlända i arbete, om detta ej sker lär det vara den sista batchen utomlandsfödda vi kan ta emot då statens kassa sinar, utan nya intäkter på kartan. Sverige har den största ekonomiska uppgången i mannaminne, ändå ser framtiden inte speciellt ljus ut. You do the math..

http://www.expressen.se/dinapengar/regeringens-gladjekalkyl-75-miljarder-for-mycket/

Icke desto mindre är det en uppenbart fiktiv text. Den som inte klarar att se det saknar tyvärr viktiga redskap för att klara livet fullt ut.
Citera
2017-05-13, 12:51
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Icke desto mindre är det en uppenbart fiktiv text. Den som inte klarar att se det saknar tyvärr viktiga redskap för att klara livet fullt ut.

Fiktivt eller ej, att nämna Özz och Författare i samma text torde vara ett feltramp utav grad. Özz behöver en spökskrivare åt hans spökskrivare.
Citera
2017-05-13, 13:29
Citat:

Det finns ingenting i texten som tydligt signalerar att det skulle röra sig om ren fiktion. Gå in på Facebook-sidan som linkats här tidigare och kolla. Där har du ca 200 eller nåt av dina åsiktsfränder, ditkommanderade av #jagärhär, som alla tar för givet att historien är sann. "Fina Özz, vilken ohyfsad dam, i Sverige talar vi vilket språk vi vill!" Då har alltså alla dessa också varit "kretiner" (ditt ord) nog att missförstå texten?

Jag tror också att minst pilsnerrepliken är fabulerad, troligtvis kanske mer. Men en krönika är inte nån jävla fiktionsgenre. Ordet kommer ju från historieskrivningsgenren. Läsaren antar att det återberättade stämmer. Dessutom har ju dylika hjälteberättelser om vanliga människor som står upp mot rasismen i tunnelbanor och bussar blivit något av en mode-genre, alltid med ett uttalat sanningsanspråk.

Kan du kanske ge ett exempel på en krönika av stuket "Jag satt i en taxi i tisdags och drack min latte...och så hände X" där det finns en tydlig markör om fiktionalitet? Det betvivlar jag. Det enda som sticker ut i denna berättelse är ju pilsnerrepliken, och den allena räcker knappast för att signalera till läsaren att "tjoho, jag fabulerar bara, det är ju fan uppenbart".
Citera
2017-05-13, 13:48
Medlem
Var helt rätt att ryta till, varför tyst låta sig förtryckas?. Invandrare behöver inte bli
Onkel Toms stuga bara för att de inte är födda här
Citera
2017-05-13, 13:56
Medlem
Bones1337s avatar
Citat:

Det här är ingen jävla Novell han Skrev utan Han skildrar en händelse Han påstått har hänt, och ja istället för att bli dömd för Olaga hot och kvinnofrids kränkning så skulle Han nog erkänna att detta bara var en händelse påhittad I hans skeca hjärna, o skulle man skriva I tidningarna att özz stod åtalad så skulle Han nog öppet erkänna detta.
Citera
2017-05-13, 14:07
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Håller med.

Såg honom live för en massa år sedan när han besökte ett universitet. Jag har aldrig sett folk sitta så tysta under ett framträdande av en "komiker" förut.
Alltså det är bara ett missförstånd att Usch Nejen är en komiker; vad han egentligen är, det är helt enkelt en etnisk aktivist. Av någon anledning fick någon för sig att lansera honom som komiker, men han har så länge jag kan minnas varit en etnisk aktivist som försöker skämta till det lite då och då.

Kan inte heller minnas att han har dragit något bra skämt eller varit rolig, och det här "tjottablängare" vokabuläret är väl standard olustig Özz Nûjen liksom. Däremot har han ett skitroligt namn. Och han är så förbannat ful att han faktiskt ser rolig ut. Är väl det hans karriär bygger på.

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Det finns ingenting i texten som tydligt signalerar att det skulle röra sig om ren fiktion.
Det finns absolut inget i texten som tyder på att det har hänt heller. Det är helt enkelt väldigt osannolikt att det har hänt. Textens poäng är inte att Usch Nejen spelar allan ballan bonanza och tar sig ton mot en kvinna på bussen.

Kolla här, för er som inte klarar av att läsa mellan raderna. Det här är vad Usch Nejen försöker säga:

1) Det svenska språket är obetydligt eftersom det bara talas av 9 miljonär människor.

2) Bruna muslimer ska inte behöva lära sig svenska, precis som vita amerikaner inte ska behöva lära sig svenska.

3) Jag, kurd, lägger till några fåniga svenska slangord i texten som låter så korkade att min one-liner blir rolig.

4) Eftersom svenskar inte existerar enligt PK-ideologi, så kan vi lika gärna sluta tala svenska.

Och så vidare. Det här är väl bara standard folkmordsstrategi som Usch Nejen kör med. Som muslimsk kurd kommer han ju från en lång tradition och nationell erfarenhet av hur man folkmördar kristna folkslag
Senast redigerad av EliasAlucard 2017-05-13 kl. 14:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in