Flashback bygger pepparkakshus!
2017-05-13, 07:27
Medlem
tegeltaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Nej, jag blev ingenting som jag inte alltid är. Du svänger dig med många meningslösa ord. Varför inte bara prata som folk? Jag förstår inte kopplingen till politik öht. Jag är kvinna och därför är jag feminist, dum vore jag väl annars. Du använder ordet feminist som ett skällsord i ena minuten för att i nästa minut värna om en "äldre dam" vars beteende är för jävligt (om det nu var sant) bara för att det var en "blatte", som du kallar det, som var inblandad gissar jag. Min erfarenhet säger mig att han snäste av henne på ett skämtsamt sätt pga av språket han använde. Men för någon som inte förstår sig på ironi och humor kan det kanske förefalla hotfullt och då valde han kanske fel sätt. Att klumpa ihop människor till "blattar" och "feminister" är naturligtvis den enklaste vägen när man försöker förstå en komplicerad värld. Men försök att tänka lite utanför din lilla box. Livet blir kanske inte lika enkelt då men det är roligare att ha en alldeles egen uppfattning som man har värkt fram själv. Ge mig nu ett argument som talar för att kärringen som måste kommentera vilket språk han använde när han talade med sin mamma. Det är där allting börjar i det här fallet och det har du fortfarande inte gett någon synpunkt på.

Men det brukar ju gå alldeles utmärkt att klumpa ihop "vita män"till någonting negativt i era kretsar? Inte sant?
Citera
2017-05-13, 08:47
Bannlyst
Özz är bara en hög med bajs som inte ens är rolig att lyssna på .. Bra komiker robert gustavsson , åke cederhök, magnus och brasse osv.
Citera
2017-05-13, 10:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utbrytaren
Den kurdiske ståuppscammaren Özz Nûjen hotade att slå till en kvinna som sa till honom att prata svenska på en buss

http://www.friatider.se/zz-n-jen-hotade-sl-till-kvinna-p-buss

Özz Nûjen hotade att misshandla kvinna på buss

https://www.nordfront.se/ozz-nujen-hotade-att-misshandla-kvinna-pa-buss.smr

Nordfront:

Jesus kristus. Nya lågvattenmärken noterade.
Citera
2017-05-13, 10:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Måste leda till konsekvenser. Hota att ge en kvinna på käften är aldrig ok. Man får nu hoppas dessa kurder nu då äntligen inom kort kommer få sitt kära Kurdistan där nu alla kommer vara kurder så de slipper bry sig om andra och då kommer Özz inte bli så kränkt att han hotar kvinnor med fysiskt våld.
Citera
2017-05-13, 10:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Måste leda till konsekvenser. Hota att ge en kvinna på käften är aldrig ok. Man får nu hoppas dessa kurder nu då äntligen inom kort kommer få sitt kära Kurdistan där nu alla kommer vara kurder så de slipper bry sig om andra och då kommer Özz inte bli så kränkt att han hotar kvinnor med fysiskt våld.

Tur då att det aldrig har skett. Ingen människa har blivit hotad. Inget har skett, cirkulera.
Citera
2017-05-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tegeltak
Men det brukar ju gå alldeles utmärkt att klumpa ihop "vita män"till någonting negativt i era kretsar? Inte sant?

puh. Jag visste inte ens att jag tillhörde en krets. Jag försöker se objektivt på situationer. Ibland får man anstränga sig att bortse ifrån sina erfarenheter och förutfattade meningar. Men man blir bättre på det ju mer man försöker. Man framstår bara som korkad om man inte försöker. Jag har facit på ditt svar och det stämmer inte på mig.
Citera
2017-05-13, 10:23
Medlem
Citat:

Så alla kurder är som ÖZZ..? Har du värkt fram den tanken själv eller har du ärvt den?
Citera
2017-05-13, 10:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetax
Så alla kurder är som ÖZZ..? Har du värkt fram den tanken själv eller har du ärvt den?

Kurder som Özz och några fler högljudda som han här i Sverige. Är nu extremt nationalistiska gällande sitt kära Kurdistan och extremt fientliga till den nu minsta svenska nationalismen. Även fast nu de i sitt Kurdistan aldrig skulle någon annan än kurder vara medborgare och därmed är hycklare av värsta sorten.
Citera
2017-05-13, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jesus kristus. Nya lågvattenmärken noterade.

Ja, Özz verkar inte ha en botten. Den människan saknar verkligen all heder och moral.
Citera
2017-05-13, 10:35
Medlem
Citat:
Kurder som Özz och några fler högljudda som han här i Sverige. Är nu extremt nationalistiska gällande sitt kära Kurdistan och extremt fientliga till den nu minsta svenska nationalismen. Även fast nu de i sitt Kurdistan aldrig skulle någon annan än kurder vara medborgare och därmed är hycklare av värsta sorten.

Helt riktigt.
Jag sa en gång till en kurdisk kvinna som babblade på
om Kurdistan att svenskar i allmänhet inte brydde sig
om Kurdernas situation eller Kurdistan utan hade sitt eget
liv att tänka på. Hon blev totaltokig! Det skulle Özz också
bli liksom Kurdo Baksi.
Citera
2017-05-13, 10:46
Medlem
Citat:

Alla nationaliteter har "sina" högljudda och nationalistiska idioter till medborgare. Här i Sverige har vi en jävla massa sådana nu för tiden. Bevare mig väl om någon skulle få för sig att jag är som dem. Jag vill påstå att det finns flera bra svenskar (jag t ex ).
Citera
2017-05-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finkelsten
Ja, Özz verkar inte ha en botten. Den människan saknar verkligen all heder och moral.

Jag tycker att du har fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in