2017-05-13, 07:45
Medlem
EnLitenFryss avatar
Kan någon förklara för mig vad som är instagrams Unique Selling Point? Vad kan man göra på insta som inte går att göra på andra sociala medier, framför allt Facebook?

Posta bilder? Nej.
Taggar? Nej.
Öppet eller privata inlägg? Nej.
Kommentera? Nej.
Spana på kändisar? Nej.
Vad får dig att välja instagram före andra medier om du ska posta något?

Jag fattar inte instagrams usp helt enkelt. Jag förstår Twitter, jag förstår Youtube, jag förstår Facebook och till och med snapchat. Men instagram är en gåta. Kan någon rutinerad användare förklara?
Citera
2017-05-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Kan någon förklara för mig vad som är instagrams Unique Selling Point? Vad kan man göra på insta som inte går att göra på andra sociala medier, framför allt Facebook?

Posta bilder? Nej.
Taggar? Nej.
Kommentera? Nej.
Spana på kändisar? Nej.

Jag fattar inte instagrams usp helt enkelt. Jag förstår Twitter, jag förstår Youtube, jag förstår Facebook och till och med snapchat. Men instagram är en gåta. Kan någon rutinerad användare förklara?

Vet inte men det är lätt att ha ett galleri, och följa/kommentera personer/kändisar. Det är nog lättheten och användarvänligheten som är bra.
Citera
2017-05-14, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Ligger instagram nere?
Halvt för mig men är något underhåll just nu.
Citera
2017-05-15, 10:19
Medlem
Bara jag som endast kan se de senaste 18 bilderna på folks profiler? Går ej skrolla längre för mig sedan inklusive på min egna profil, som att allt äldre inte finns kvar?
Citera
2017-05-15, 21:22
Medlem
nittontrettons avatar
Hur gör man om Jag har ett konto som en annan person har tillgång till? (Läs gammal partner)

Hjälper inte att jag byter lösenord , Hen verkar komma in ändå och snoka i mitt privatliv.. misstänker att jag loggat in i Hens mobil och "sparat uppgifterna" som Hen nu utnyttjar. Hur gör man då? Skapar ogärna ett nytt acc

Jag hatar också ordet Hen.
Citera
2017-05-18, 06:10
Medlem
waikikiis avatar
Finns det något sätt att få reda FB vänners Instagram utan att liksom fråga efter när det är länkat FB-Insta?
Citera
2017-05-18, 14:08
Medlem
Någon som kan berätta vad poängen med Instagram är? Att dela bilder, uppfattat för de som vill bli kända som modeller och liknande. Men vad är poängen för alla andra dönickar att adda skitbilder där?
Citera
2017-05-20, 06:00
Medlem
Det enkla svaret är påverkan av sin omgivning/vänner etc. Vi människor är en varelse av "följa john"
Citera
2017-05-20, 15:09
Medlem
RobinFromHoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanballanjugge
Någon som kan berätta vad poängen med Instagram är? Att dela bilder, uppfattat för de som vill bli kända som modeller och liknande. Men vad är poängen för alla andra dönickar att adda skitbilder där?
Folk tror för mycket om sig själv som Kunta Kinte. Uppmärksamhetshoror etc.
Citera
2017-05-20, 22:10
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Posta bilder? Nej.
Taggar? Nej.
Kommentera? Nej.
Spana på kändisar? Nej.

För att på Facebook delar folk bara massa skit, och folk beter sig värre än små barn.
På Instagram lägger folk faktiskt upp saker som är av intresse, visst finns näthat och låg nivå där också men inte på samma sätt som Facebook.
Citera
2017-05-22, 14:00
Medlem
Kan mina Facebookvänner se min Instagram trots att den är privat?
Jag får ofta förslag på vänner och bekanta från Facebook och kontaktlista på mobilen, trots att jag inte har länkat kontot.

Varför blir det så?
Citera
2017-05-23, 12:37
Medlem
Hej på er. Har försökt koppla min företagsinstagram till min företagssida på Facebook så att jag bara behöver posta på instagram och det automatiskt kommer på Facebook. Allt ser rätt ut och jag väljer Facebook innan jag delar men det kommer aldrig ut på Facebook. Hittar inget jag inte försökt varken här eller på nätet, någon som kan tipsa om något jag kan testa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in