2021-09-08, 20:43
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av interiktigt
Web scraping, bilder och text osv kopieras automatiskt. Du får nog höra av dig till IG om problemet, inget du kan lösa själv.
IG som i Instagram?
Dom verkar inte bry sig det minsta
Men om mitt konto är privat bör dom väl inte kunna ta nåt mer (så länge dom inte är en av mina följare då så klart)?
Citera
2021-09-09, 07:16
Medlem
Lägg in en vattenstämpel med ditt IG-konto på alla dina bilder
Citera
2021-09-09, 08:14
Medlem
Anmäl kontot med hjälp av de 3 knapparna där uppe och välj att personen utsätter sig för att vara dig. Har du tur så tas deras konto bort.
Citera
2021-09-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foryoutosee
Anmäl kontot med hjälp av de 3 knapparna där uppe och välj att personen utsätter sig för att vara dig. Har du tur så tas deras konto bort.
Haha eller hur. Instagram tar bort saker genom att kasta dart på en piltavla. Inte en chans att de tar bort kontot för det här.
Citera
2021-09-09, 11:22
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Lägg in en vattenstämpel med ditt IG-konto på alla dina bilder
Tror dom tar mina bilder ändå men då syns de ju att de är mina så klart.
Finns de en funktion att få de på redan inlagda bilder? Är ju 800 bilder redan.
Finns de nåt enkelt sätt att få till på framtida bilder, utan att använda redigeringprogram/appar? Vill att de ska va snabbt och smidigt att lägga upp bilder.
Citat:
Ursprungligen postat av Foryoutosee
Har anmält för fullt och får svar direkt att kontona inte bryter mot några regler...
Citat:
Ursprungligen postat av knarkabis
Haha eller hur. Instagram tar bort saker genom att kasta dart på en piltavla. Inte en chans att de tar bort kontot för det här.
Nej de känns ganska lönlöst. Så länge de inte är våld eller naket verkar inget tas bort oavsett hur självklart man tycker att det borde vara som tex i det här fallet.
Senast redigerad av aina08 2021-09-09 kl. 11:25.
Citera
2021-09-09, 11:44
Medlem
swebarbs avatar
Hm sjukt beteende, är det nåt gammalt ex eller nåt som jävlas kanske? men prova anmäla igen det bryter ju definitivt mot regler sno andras bilder.. är insta dumma i huvet ?
Citera
2021-09-09, 11:52
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hm sjukt beteende, är det nåt gammalt ex eller nåt som jävlas kanske? men prova anmäla igen det bryter ju definitivt mot regler sno andras bilder.. är insta dumma i huvet ?
Haha nej inget ex eller andra fiender. Med största sannolikhet är det någon i ett helt annat land.
Ja förstår inte alls vad dom får ut av det.
De är helt galet och Instagram verkar inte bry sig alls tyvärr.
Citera
2021-09-10, 21:17
Medlem
aina08s avatar
Helvete vad förbannad jag är. Nu kan jag inte ens kommentera bilderna längre och Instagram fortsätter och ignorera mig med svar om att det inte bryter mot några regler...
Gissar på att han blockat mig så han kan fortsätta utan jobbiga kommentarer.
Citera
2021-09-14, 11:50
Medlem
Instagramkonto som ej kopplas till min person

Jag vill starta ett eller två instagramkonton som jag vill använda genom samma mobil som jag använder till allt annat men vill inte att dessa nya konton kopplas till min Facebook eller kontaktlista i någon app jag använder. Det kommer att vara ett utlämnande konto och jag vill verkligen känna mig säker på att de jag känner inte får notiser som tex ”xxxx har även det här kontot på Instagram om du vill följa” och liknande. Hur gör jag? Eller kanske snarare vad ska jag absolut inte göra för att kunna vara anonym?
Citera
2021-09-14, 12:08
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnedGurka
Jag vill starta ett eller två instagramkonton som jag vill använda genom samma mobil som jag använder till allt annat men vill inte att dessa nya konton kopplas till min Facebook eller kontaktlista i någon app jag använder. Det kommer att vara ett utlämnande konto och jag vill verkligen känna mig säker på att de jag känner inte får notiser som tex ”xxxx har även det här kontot på Instagram om du vill följa” och liknande. Hur gör jag? Eller kanske snarare vad ska jag absolut inte göra för att kunna vara anonym?

Svårt att tro att du kan vara anonym i dagens läge.
Eller det kanske går med tanke på alla porrbotar?
Oavsett så är det bara att stänga av notiserna.
Citera
2021-09-14, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Svårt att tro att du kan vara anonym i dagens läge.
Eller det kanske går med tanke på alla porrbotar?
Oavsett så är det bara att stänga av notiserna.

Det är inte porr eller något sexuellt jag ska lägga ut.
Citera
2021-09-14, 12:55
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnedGurka
Det är inte porr eller något sexuellt jag ska lägga ut.

Det spelar ingen roll.
Jag har två konton, ett personligt för mina närmsta vänner och ett för allmänheten.
Porrbotar får du oavsett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in