2017-04-08, 17:14
Medlem
Kalle-Swartss avatar
Vet inte om det är i rätt tråd, men testar här.

Skulle skapa ett instagramkonto och valde användarnamn och la in mitt telefonnummer, när jag fick ett bekräftelse sms med en kod och skulle slå in den, så råkade jag stänga fönstret.

Jag kan nu inte aktivera kontot och användarnamnet är upptaget, så jag kan inte skapa nytt med samma namn.

Försöker jag logga in med det lösenord jag valde, säger det bara att användaren inte är aktiv.

Någon som vet hur man reder detta. Jag begriper att man kan skapa ett nytt konto med annat användarnamn, men vill ha det jag valde.
Citera
2017-04-10, 17:23
Medlem
Om man göra ett instagram konto via sin Facebook kommer det komma upp för andra att man har skaffat instagram då eller?
Citera
2017-04-12, 08:24
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Om man göra ett instagram konto via sin Facebook kommer det komma upp för andra att man har skaffat instagram då eller?

Svar ja.
Citera
2017-04-12, 12:55
Medlem
Är min Instagram länkad till Facebook?

Jag har en privat instagramkonto där jag inte är vän med någon, men trots det så får jag ofta förslag på vänner/bekanta från Facebook. Jag har avinstallerat Facebook-appen från min mobil och loggar endast in via webbläsare eller appen Messenger.
Betyder det att mitt konto är kopplat till Facebook?

Gick in på inställningar på Instagram, där står det:
APPAR
Facebook 52
men när jag klickar på den så länkar den till Google play om att ladda ner Facebook.
Har även kollat under fliken "länkade konton", när jag klickar på den står det "logga in på facebook konto för att ansluta till Instagram".

Har även provat med Facebook under inställningar. Det står:
FAVORITER
Senaste
Messenger
Evenemang
Sidor
Hitta vänner
Köp & säljgrupper
Instagram 29
Går det att ta bort Instagram där?

Jag har även gått in på Applikationer, men Instagram finns inte inte med.

Hur ska jag görs för att få bort det?

Tacksam för hjälp?
Citera
2017-04-14, 20:08
Medlem
bfjs avatar
Är det någon mer som märkt av problem med att ladda filmer i ens feed sedan senaste uppdateringen?
Jag kör ios.

Kommer man ner till en film så börjar den laddas och sedan spelas den upp kanske 2-3s innan den abrupt slutar spela och återuppspelningsikonen kommer fram, sedan går det inte att ladda om den igen.
Citera
2017-04-18, 05:03
Bannlyst
Jag testade att skicka filmer på Direct message till olika personer, på vissa står det ´´Delevired´och på vissa står det ´´Sent´´ Jag loggade in på mitt andra konto och testade skicka till en av de personer de stod ´´sent´´ från min instagram och när jag skickar från andra kontot står det ´´Delivered´Varför står de inte ´´delivered´´ på mitt konto, men på det andra kontot gör det det. Nej ingen som har blockat, då det är kändisar jag testade skicka på .
Citera
2017-04-21, 23:50
Bannlyst
De som ni smygtittar på kan se om ni har varit inne på deras konton eller om ni sökt på dem.

Även om ni inte har skickat några meddelanden eller så.

Även om ni inte har gjort följande

Like a photo
Comment on a Photo
You’re mentioned
You’re tagged in a photo
Direct Messages
New Follower

de kan ändå se

de var en tjej som frågade mig om request, jag hade inte ens gjort någon sak som kunde orsaka notifikation, men hon fattar tydligen att jag har varit inne på hennes profil.

Tuuuuuurr att jag har private och ett annan profilbild!
Citera
2017-04-22, 08:01
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerprutt
De som ni smygtittar på kan se om ni har varit inne på deras konton eller om ni sökt på dem.

Även om ni inte har skickat några meddelanden eller så.

Även om ni inte har gjort följande

Like a photo
Comment on a Photo
You’re mentioned
You’re tagged in a photo
Direct Messages
New Follower

de kan ändå se

de var en tjej som frågade mig om request, jag hade inte ens gjort någon sak som kunde orsaka notifikation, men hon fattar tydligen att jag har varit inne på hennes profil.

Tuuuuuurr att jag har private och ett annan profilbild!

Hon frågade om request, alltså att få följa dig? Det enda jag kan tänka mig är att ditt konto har dykt upp som förslag-på-att-följa baserat på vad hon gillar på hennes insta
Citera
2017-04-22, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jeffkan
Hon frågade om request, alltså att få följa dig? Det enda jag kan tänka mig är att ditt konto har dykt upp som förslag-på-att-följa baserat på vad hon gillar på hennes insta
Ja prescis om att få följa mig.

Det kan vara det med. Men jag har på sistone märkt detta flera gånger,dessutom att jag har sett några andra på insta skriva liknande saker.

Tydligen att man kan få notifikationer på folk som går in på någon annans profil jämnt och ständigt.
Citera
2017-04-23, 08:01
Medlem
jeffkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerprutt
Ja prescis om att få följa mig.

Det kan vara det med. Men jag har på sistone märkt detta flera gånger,dessutom att jag har sett några andra på insta skriva liknande saker.

Tydligen att man kan få notifikationer på folk som går in på någon annans profil jämnt och ständigt.
yeah, att man hamnar som förslag på ny följare är helt möjligt - men att det kommer upp en notifikation på att user X ofta besöker min profil på insta, det händer inte. Om jag har fel så vill jag gärna se en skärmdump på denna notifikation.
Citera
2017-04-24, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jeffkan
yeah, att man hamnar som förslag på ny följare är helt möjligt - men att det kommer upp en notifikation på att user X ofta besöker min profil på insta, det händer inte. Om jag har fel så vill jag gärna se en skärmdump på denna notifikation.
Detta stämmer. Mne jag tror utan tvekan att de har gjort det mycket enklare att kunna upptäcka stalkers, gjorde ett nytt fakekonto igår besökta tjejens profil 2 gånger, och nu är jag blockad. Kan komma in på hennes profil genom webben men inte med mitt konto, hon kommer inte upp när jag sökt.

Och nej har inte stavat fel.

Jag tror att de märker direkt när man trycker på profilbilden och kan se vad de gör 'just nu' vet inte vad det kallas, men när man väl kollar där och trycker där så tror jag att man kanske kommer upp direkt?

För helt ärligt det hann inte ens ta 3 timmar innan mitt fake konto var blockat....
Citera
2017-04-24, 19:29
Medlem
kanelipullas avatar
Ligger instagram nere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in