Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-12, 22:04
  #49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av emmagbg
Är det kroppen eller åldern du snöat in dig på? Jag tycker min sexlust blivit större ju äldre jag har blivit och jag är betydligt äldre än 18.

Ja fast åt det andra hållet. Med alla fördelar 18/19 har finns det även nackdelar. Min kåthet är onormal för min höga ålder (nära 30) så vill helst hitta min själsfrände sexuellt. Jag kommer givetvis inte ha några problem att bli upphetsad, men undrar om vi är i synk på grund av åldern. Om tjejer är som killar vid den åldern hade varit drömmen för min profil.
Citera
2017-05-12, 22:27
  #50
Medlem
Jag tycker att sexet blir bättre och bättre ju äldre man blir. När jag var 18 år var jag blyg och osäker, nu är jag 30 och vet vad jag gillar och är inte rädd för att be om det. Tyvärr kan jag tycka att det är lite tvärtom med män jag levt med. De var mer angelägna vid 20 års åldern och efter 30 så är dom inte lika pilska längre utan kan tycka att det är gott att bara mysa i soffan. Känns som om vi är lite i ofas där
Citera
2017-05-12, 22:39
  #51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tegetarm
Jag tycker att sexet blir bättre och bättre ju äldre man blir. När jag var 18 år var jag blyg och osäker, nu är jag 30 och vet vad jag gillar och är inte rädd för att be om det.

Hur var det med det rent kognitiva? Tänkte du mycket på sex åtminstone och fantiserade, kollade på porr? Nåt?
Citera
2017-05-12, 22:42
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Men rent biologiskt måste väl ändå en 18-åring vara kåtare än en 40-åring? Jag anser att det är det viktigaste kriteriet.

Det ÄR logiskt att kvinnor blir kåtare med åldern eftersom deras uppgift är att välja ut lämpliga partners. En ung kvinna har tid på sig men en äldre måste para sig innan det är för sent, har inte råd att vara kräsen längre. Således säger kroppen det till henne.
Citera
2017-05-12, 22:47
  #53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Det ÄR logiskt att kvinnor blir kåtare med åldern eftersom deras uppgift är att välja ut lämpliga partners. En ung kvinna har tid på sig men en äldre måste para sig innan det är för sent, har inte råd att vara kräsen längre. Således säger kroppen det till henne.

Jag är inte så säker på att det är fallet... De kan ju ha en drift att skaffa barn utan att vara kåta. Ser det som helt förenligt.
Citera
2017-05-12, 22:50
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Jag är inte så säker på att det är fallet... De kan ju ha en drift att skaffa barn utan att vara kåta. Ser det som helt förenligt.

Nja, fast kåtheten är ju kroppens sätt att säga till dem.
Citera
2017-05-12, 22:53
  #55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Nja, fast kåtheten är ju kroppens sätt att säga till dem.

Det är det jag ifrågasätter. Om det var så enkelt hade ingen knullat med skydd, utan istället betraktat det som en meningslös övning.
Citera
2017-05-12, 22:54
  #56
Avstängd
Och alla 40+ som redan har barn? Finns ingen anledning till att de skulle vara kåtare.
Citera
2017-05-12, 23:37
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Hur var det med det rent kognitiva? Tänkte du mycket på sex åtminstone och fantiserade, kollade på porr? Nåt?

Det gjorde jag men då var fantasin bättre än själva akten och det har nog att göra med att man inte var bekväm i sig själv. Är ju mycket roligare nu när man inte bryr sig om hur man ser ut under sexet utan istället fokuserar på att njuta och släpper på alla hämningar

Som 18-åring var man väl rädd att göra fel och vågade väl inte fråga om det är skönt osv. Nu har man fått höra att man är porrig och sexig, det fanns ju inte på kartan då pga blyghet. Samtidigt så skulle jag säga att jag ändå ville ligga lika ofta då som nu så där har väl ingen ändring skett. Dock blir man ju mer upphetsad nu när sexet är så bra
Citera
2017-05-13, 00:12
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acerbic
Ja fast åt det andra hållet. Med alla fördelar 18/19 har finns det även nackdelar. Min kåthet är onormal för min höga ålder (nära 30) så vill helst hitta min själsfrände sexuellt. Jag kommer givetvis inte ha några problem att bli upphetsad, men undrar om vi är i synk på grund av åldern. Om tjejer är som killar vid den åldern hade varit drömmen för min profil.
Klart tjejer i din ålder kan ha stor sexlust. Förstår inte varför du snöat in dig på åldern, hitta en som passar dig och lev lyckligt så länge du kan, typ.
Citera
2017-05-13, 00:16
  #59
Medlem
När du visar dig värdig.
Citera
2017-05-13, 01:22
  #60
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tegetarm
Det gjorde jag men då var fantasin bättre än själva akten och det har nog att göra med att man inte var bekväm i sig själv. Är ju mycket roligare nu när man inte bryr sig om hur man ser ut under sexet utan istället fokuserar på att njuta och släpper på alla hämningar

Som 18-åring var man väl rädd att göra fel och vågade väl inte fråga om det är skönt osv. Nu har man fått höra att man är porrig och sexig, det fanns ju inte på kartan då pga blyghet. Samtidigt så skulle jag säga att jag ändå ville ligga lika ofta då som nu så där har väl ingen ändring skett. Dock blir man ju mer upphetsad nu när sexet är så bra

Vad tror du det beror på, att du slutade bry dig? Jag finner att det är ett återkommande mönster med åldrande. Har de tidigaste partnerna inte varit uppmuntrande nog eller vad tror du det grundas i? Måste det komma inifrån?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback