2017-05-12, 23:19
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Och sanningen att säga, varför skulle Aki inta sprit tillsammans med Johanna som han separerat ifrån och misstänkte hade velat mörda honom? Detta dessutom på landstället som han avskydde?
Och därtill ta sig dit för att hämta sina tvillingar - utan bil???

Han borde inte ens varit därute och absolut inte druckit ens en öl där. Allra minst blivit berusad som han var nu med 1.34 promille (tror jag det var). Det stämmer inte att han skulle velat stanna och dricka därute.

Därför skulle jag tro att hans promillehalt är något som någon tvingat i honom. Injektion? Lurad? Tvång?

Tja, han hängde sig väl på henne och kunde inte släppa henne. Han borde vetat bättre kan jag tycka än att umgås med en person som hotat honom och som försökt förgifta honom. Han var väl rädd för henne också har jag för mig hans släkt talar om. Så lever man med farliga typer som Arbogakvinnan som han då var rädd för, så borde han inte befunnit sig på någon brygga med en massa alkohol. Han har ju ett eget ansvar precis som Lotta Rudholm hade eller? Tror inte någon tvingat honom öht utan han var väl tänd på henne och ett plåster.
Citera
2017-05-12, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Torsdag 2016-08-06
AP köper regionalbiljett Stockholm- E-tuna, vet ej avgångstid, men resan tar ca 1 tim ā 144 :-

Fredag 2016-08-07
11:08 Systembolaget E-tuna ā 297:40
13:19 Aki sms:ar till någon (ej Johanna) Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
13:35 Johanna ringer hans telefon. Samtalet varar 21 sekunder. Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
20:19-20:56 Han får 12 sms från Johanna. Han svarar inte. Masten som kopplar upp är Grythem 100.
21:52-21:54 Han får tre sms fån Johanna. masten som kopplar upp är Götlunda T2 150
22:22 Han får två MMS som han inte hans telefon kan ta emot. Masten som kopplar upp är Grythem 100.
22:34 Han får sms från någon som heter R*is*nen. (*=ä) Masten som kopplar upp är Grythem 100.
22:55 Han får ytterligare två sms från Johanna.Masten som kopplar upp är Grythem 100.

Jag tar inte upp var Johanna befinner sig. Det här är Akis kartläggning.

Ok, men lägg gärna in inköpet 13.42 som är från Akis kort, samt kanske att det mellan 13.35-20.19 inte är någon aktivitet alls på hans telefon
Citera
2017-05-12, 23:21
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Lapparna från häktet, hur kan hon veta att kniven fastna? Du får en miljon, för vad...
Framgår i ett av JM brev/lappar att hon råkat se/sneglat på obduktionsprotokollet på Göran. Huruvida det är sant, eller om hon vissta pga MR är oklart.
Citera
2017-05-12, 23:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Det första, Aki valde att vara tillsammans med JM trots alla hennes egenheter och arroganta stil. Lika gärna som ""en vanlig liten människa"? Med medfödd hjärtförstoring?" kan han varit en golddigger som såg sin chans att komma bort från Kronofogde, missbruk och misär genom att bli mr Möller. Hon från en förmögen familj, driftig och självsäker medan han liv var mer modest.

Ett medfött hjärtfel borde väl ha redovisats till IF mfl när de sökte livförsäkring, i alla fall borde han väl berättat det på läkarbesöken?

Har svårt att se att en hedersknös skulle välja att vara tillsammans med skogstokiga Johanna. Kaka söker maka är ett ordspråk, inte helt utan grund vanligtvis.
JM är inne på samma tankegångar och fruktar t.o.m för sitt liv... Men starkt emot detta talar att han aldrig fullföljde sin 6-miljonersförsäkring hos Folksam. - Han hade varit på läkarundersökning men försummat att fylla i en blankett; annars hade hans barn haft 6 milj att dela på. - Skulle JM komma i åtnjutande av några livförsäkringspengar var hon tvungen att fixa detta själv - i ett annat bolag + även fixa fram en präst.

JM i samtal med If:s allt mer konfunderade utredare (s. 303):
Citat:
GA: Kände du dig orolig för att det skulle kunna hända nånting?
JM: Asså han hotade ju och döda mig hela tiden så ja.
GA: Du kände dig orolig för din egen del?
JM: Ja det gjorde jag faktiskt, sjukt nog.
GA: Mm.
JM: Ja särskilt när ens man vill, blivande man vill börja teckna livförsäkringar. Asså när jag tänker på det, tillbaka på det här så jag lägger ju ihop ett och ett, förstår du? Men så tänkte jag ju inte då. Jag tyckte det var, jag tycker inte att det var konstigt att teckna livförsäkringar, asså syftet var ju bra. Vi skulle flytta iväg till en annan stad med våra barn själva, ehm och jag var väl ganska trött på mina föräldrar och han ville inte ha kontakt med sina. Ja vi skulle ju bli ganska utelämnade.
Citera
2017-05-12, 23:26
Medlem
Zisselas avatar
Torsdag 2016-08-06
AP köper regionalbiljett Stockholm- E-tuna, vet ej avgångstid, men resan tar ca 1 tim ā 144 :-

Fredag 2016-08-07
13:00-13:16 Aki och en annan person sms:ar 7-9 ggr/var ggr (ungefär varannan). Masten som kopplar upp är först Brottsta sedan Valhalla 230 (13:01-13:02) och sen Brottsta 330 igen.
13:19 Aki sms:ar för sista gången. Det är förmodligen till samma som ovan. Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
13:35 Johanna ringer hans telefon. Samtalet varar 21 sekunder. Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
13:42 Inköp körs på AKis kort på Coop Eskilstuna
20:19-20:56 Han får 12 sms från Johanna. Han svarar inte. Masten som kopplar upp är Grythem 100.
21:52-21:54 Han får tre sms fån Johanna. masten som kopplar upp är Götlunda T2 150
22:22 Han får två MMS som han inte hans telefon kan ta emot. Masten som kopplar upp är Grythem 100.
22:34 Han får sms från någon som heter R*is*nen. (*=ä) Masten som kopplar upp är Grythem 100.
22:55 Han får ytterligare två sms från Johanna.Masten som kopplar upp är Grythem 100.
Citera
2017-05-12, 23:27
Medlem
Ithacas avatar
Tr4ms: Ja, jag/vi har också tänkt på det. Och man skall ju inte dömas för mord för att man genom sin kaotiska, splittrade och dysfunktionella livsföring "hamnar" mitt i - eller "riggar upp för" (som genom summan av kaotiska relationer man introducerar in på samma scen så att någon/några mister livet) en katastrof. Därför är vi här (och i fup och på ratsit, lexbase, Bolagsverket och överallt!) och slukar ingredienser till ett försök till begriplighet (svårt för en normalstörd eller hur?).
Men den hypotetiska diagnosticeringen från mitt förra inlägg står sig oavsett; ingen behöver dö för att man ska kunna komma dit. Det blir graderingen som ändras bara, om det visar sig att hon som primus motor OCH mastermind verkligen fått till det här kalaset; yes och jajamensan.
Senast redigerad av Ithaca 2017-05-12 kl. 23:36.
Citera
2017-05-12, 23:28
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Torsdag 2016-08-06

Fredag 2016-08-07
13:19 Aki sms:ar till någon (ej Johanna) Masten som kopplar upp är Brottsta 330.

Jag tar inte upp var Johanna befinner sig. Det här är Akis kartläggning.

Finfint. Vad är syftet med denna sammanställning?

Är telefonens position en garanti för att Aki är med i samma sväng? Om ej, vad gör en kartläggning av hans telefon för skillnad?
Om han dränktes i lägenheten, som vissa haft teorier om, vid matlämning och telefonen åker med JM, om hon är avsändare av meddelanden och aki åker bagagelucka senare?
Finns det uppgifter som visar att Aki var på plats när hans kort användes?
Finns det uppgifter på om Aki levde på väg till stugan?
... (vi kan börja så)
Citera
2017-05-12, 23:31
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tja, han hängde sig väl på henne och kunde inte släppa henne. Han borde vetat bättre kan jag tycka än att umgås med en person som hotat honom och som försökt förgifta honom. Han var väl rädd för henne också har jag för mig hans släkt talar om. Så lever man med farliga typer som Arbogakvinnan som han då var rädd för, så borde han inte befunnit sig på någon brygga med en massa alkohol. Han har ju ett eget ansvar precis som Lotta Rudholm hade eller? Tror inte någon tvingat honom öht utan han var väl tänd på henne och ett plåster.

Haha, kampen moosky vs solglittret, rond 2.

Klar han i stort har sig själv att skylla, han var plågsamt medveten om Johannas mörkare sidor men valde stt spela med. För barnen? För sex? För rikedom? Vem vet?
Citera
2017-05-12, 23:34
Medlem
Zisselas avatar
Citat:

Är telefonens position en garanti för att Aki är med i samma sväng? Om ej, vad gör en kartläggning av hans telefon för skillnad?
Om han dränktes i lägenheten, som vissa haft teorier om, vid matlämning och telefonen åker med JM, om hon är avsändare av meddelanden och aki åker bagagelucka senare?
... (vi kan börja så)

För mig ger det en tydligare bild av hans och hans telefons rörelse. Om det inte ger dig något får du gärna scrolla förbi. Tanken är inte att det bara ska vara telefonen men nu började jag med den listan. Jag skulle t.ex. gärna fylla i tiden på det påstådda ica-inköpet också. Jag fundrar kring om det finns nån hållbar story kring de faktiskta omständigheterna.
Citera
2017-05-12, 23:36
Medlem
Citat:
Det första, Aki valde att vara tillsammans med JM trots alla hennes egenheter och arroganta stil. Lika gärna som ""en vanlig liten människa"? Med medfödd hjärtförstoring?" kan han varit en golddigger som såg sin chans att komma bort från Kronofogde, missbruk och misär genom att bli mr Möller. Hon från en förmögen familj, driftig och självsäker medan han liv var mer modest.

Ett medfött hjärtfel borde väl ha redovisats till IF mfl när de sökte livförsäkring, i alla fall borde han väl berättat det på läkarbesöken?

Har svårt att se att en hedersknös skulle välja att vara tillsammans med skogstokiga Johanna. Kaka söker maka är ett ordspråk, inte helt utan grund vanligtvis.
Ja, visst hade han valt det själv, han var inte unik i det avseendet. Hon har charmat många flera, antagligen inte bara med sex - det är många som uppskattar "driftiga kvinnor". För en tid sedan började jag på en drapa till fundering ( (FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03) som egentligen skulle landat i tanken att detta var två utsatta människor som hoppades befria varandra från diverse livets plågor, men som var helt oförenliga i synen på hur detta mål skulle uppnås. De blev i stället en belastning för varandra.

Medfödd hjärtforstoring har vi i familjen, den upptäcktes ganska sent, i samband med att han mönstrade. Och blev malaj. Alltså kan jag påstå att sådant finns och inte är ovanligt bland dem som faktiskt har ett sådant hjärta. Däremot vet jag inte hur stor andelen är. Sedan kan hjärtförstoring komma som en följd av olika typer av stress, framför allt fysisk sådan och det är ju möjligt att det blivit vanligare bland alla hårt drivande motionärer och idrottspersoner numera. Jag vet inget om siffrorna där. Slutligen kan stress av alkohol och droger leda till hjärtförstoring.
Aki sägs ha varit vältränad, måttlighetsdrickare, åtminstone historiskt, och utan leverpåverken. Eller har jag fel?
Jag tycker inte det är fånigare att fundera på ett medfött hjärtfel än att vräka ur sig att han supit på sig det. (Finne var han ju dessutom, den idioten - eller hur?)

Hur definierar du "hedersknös"?
Citera
2017-05-12, 23:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Haha, kampen moosky vs solglittret, rond 2.

Klar han i stort har sig själv att skylla, han var plågsamt medveten om Johannas mörkare sidor men valde stt spela med. För barnen? För sex? För rikedom? Vem vet?

Nåja, det är egentligen inget jag tycker utan en ren påminnelse om hur man lägger skuld beroende på vilket kön det handlar om. Aki är ett mordoffer så likaväl som Lotta visste inte Aki att han skulle dränkas det har jag svårt att tro. Men givetvis kan han vara besatt av henne det vet man inte eftersom hon verkar varit en karl magnet. Snygg var hon också om man inte känner till hennes ruttna inre. Men visst varför befann sig Aki där öht kan man undra, så han kan ju iofs varit kär eller i hennes makt. Solglittret kanske anser något annat här för jag ser inte den typen av argument som tidigare framförts vilket förklarar en hel del.
Citera
2017-05-12, 23:41
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

... (vi kan börja så)
Ja, men antag att JM fejkat samtliga SMS till NL, att alla inköpen är fejk och att hon före JM:s ankomst till sommarstugan (med AP:s mobil i väskan) levererat honom till sitt underbetalda fotfolk; ge mig då en tänkbar förklaring till varför han sedan skulle drasslas i väg till Arboga och fejkdrunkna? - Och varför skulle JM göra sig besväret att fejka en massa meddelanden till NL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in