Citat:
Ursprungligen postat av
Tr4ms
Det första, Aki valde att vara tillsammans med JM trots alla hennes egenheter och arroganta stil. Lika gärna som ""en vanlig liten människa"? Med medfödd hjärtförstoring?" kan han varit en golddigger som såg sin chans att komma bort från Kronofogde, missbruk och misär genom att bli mr Möller. Hon från en förmögen familj, driftig och självsäker medan han liv var mer modest.
Ett medfött hjärtfel borde väl ha redovisats till IF mfl när de sökte livförsäkring, i alla fall borde han väl berättat det på läkarbesöken?
Har svårt att se att en hedersknös skulle välja att vara tillsammans med skogstokiga Johanna. Kaka söker maka är ett ordspråk, inte helt utan grund vanligtvis.
Ja, visst hade han valt det själv, han var inte unik i det avseendet. Hon har charmat många flera, antagligen inte bara med sex - det är många som uppskattar "driftiga kvinnor". För en tid sedan började jag på en drapa till fundering (
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03) som egentligen skulle landat i tanken att detta var två utsatta människor som hoppades befria varandra från diverse livets plågor, men som var helt oförenliga i synen på hur detta mål skulle uppnås. De blev i stället en belastning för varandra.
Medfödd hjärtforstoring har vi i familjen, den upptäcktes ganska sent, i samband med att han mönstrade. Och blev malaj. Alltså kan jag påstå att sådant finns och inte är ovanligt bland dem som faktiskt har ett sådant hjärta. Däremot vet jag inte hur stor andelen är. Sedan kan hjärtförstoring komma som en följd av olika typer av stress, framför allt fysisk sådan och det är ju möjligt att det blivit vanligare bland alla hårt drivande motionärer och idrottspersoner numera. Jag vet inget om siffrorna där. Slutligen kan stress av alkohol och droger leda till hjärtförstoring.
Aki sägs ha varit vältränad, måttlighetsdrickare, åtminstone historiskt, och utan leverpåverken. Eller har jag fel?
Jag tycker inte det är fånigare att fundera på ett medfött hjärtfel än att vräka ur sig att han supit på sig det. (Finne var han ju dessutom, den idioten - eller hur?)
Hur definierar du "hedersknös"?