2017-05-12, 22:54
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Torsdag 2016-08-06
AP köper regionalbiljett Stockholm- E-tuna, vet ej avgångstid, men resan tar ca 1 tim ā 144 :-

Fredag 2016-08-07

11:08 Systembolaget E-tuna ā 297:40
13:19 Aki sms:ar till någon (ej Johanna) Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
13:35 Johanna ringer hans telefon. Samtalet varar 21 sekunder. Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
20:19-21:54 Han får 14 sms från Johanna. Han svarar inte. Masten som kopplar upp är Grythem 100.
22:22 Han får två MMS som han inte hans telefon kan ta emot.
22:34 han får sms från någon som heter R*is*nen. (*=ä)
22:55 Han får ytterligare två sms från Johanna.
Oj, 14 sms från JM mellan 20.19-21.54 på fredagen? Då ska hon alltså enligt egen utsago ha legat i sängen med tvillingarna där hon sedan också somnade utan att det var tänkt så.

Vad står det i sms:en?
Citera
2017-05-12, 22:54
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Kan man inte nöja sig med "en vanlig liten människa"?
Med medfödd hjärtförstoring? Och andra vårtor och blemmor?
Det är ju trots allt så att några människor vill ha det bra utan att det blir så på andras bekostnad, medan andra "trampar över lik" för att få det bästa, mesta ut av de flesta (sägs utan referens till analyser av kapialismens innersta väsen). MGM tycks ju vara av det senare slaget.
Någon medlem nämnde tidigare i dag att Johanna påminner om den som aldrig fick vara med i sandlådan. Det är en bild jag själv använder då och då: vid varje sandlåda finns det någon som i frustration över att inte hänga med i de olika lekarnas regler ilsket, sammanbitet och rödsvettigt stampar sönder sandkakor,sandslott, plashinkar med mera. Några av dem försöker och lyckas kanske ta kommandot och befalla runt de andra småttingarna. Med det byggs en utpressningssituation upp som kan förfinas med åren.
Beteendet följer dem med olika uttryck genom hela skoltiden. Jag blir inte kvitt tanken att det är så Johanna reagerat, ohämmat och med accelererande frenesi.
Vad är då Akis fysiska och mentala blemmor i jämförelse med detta?

Bilbuggningen / JM

- vart faan e sjukhuset ?
- vi måste ha pengar
- vart e sjukhuset ?
- jag blir galen...
- vart är sjukhuset

åsså dom förlösande orden "vi måste hitta ett Nordeakontor......

Det blir värre, det kan jag lova
Citera
2017-05-12, 22:57
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Kan man inte nöja sig med "en vanlig liten människa"?
Med medfödd hjärtförstoring? Och andra vårtor och blemmor?
Det är ju trots allt så att några människor vill ha det bra utan att det blir så på andras bekostnad, medan andra "trampar över lik" för att få det bästa, mesta ut av de flesta (sägs utan referens till analyser av kapialismens innersta väsen). MGM tycks ju vara av det senare slaget.
Någon medlem nämnde tidigare i dag att Johanna påminner om den som aldrig fick vara med i sandlådan. Det är en bild jag själv använder då och då: vid varje sandlåda finns det någon som i frustration över att inte hänga med i de olika lekarnas regler ilsket, sammanbitet och rödsvettigt stampar sönder sandkakor,sandslott, plashinkar med mera. Några av dem försöker och lyckas kanske ta kommandot och befalla runt de andra småttingarna. Med det byggs en utpressningssituation upp som kan förfinas med åren.
Beteendet följer dem med olika uttryck genom hela skoltiden. Jag blir inte kvitt tanken att det är så Johanna reagerat, ohämmat och med accelererande frenesi.
Vad är då Akis fysiska och mentala blemmor i jämförelse med detta?

Det första, Aki valde att vara tillsammans med JM trots alla hennes egenheter och arroganta stil. Lika gärna som ""en vanlig liten människa"? Med medfödd hjärtförstoring?" kan han varit en golddigger som såg sin chans att komma bort från Kronofogde, missbruk och misär genom att bli mr Möller. Hon från en förmögen familj, driftig och självsäker medan han liv var mer modest.

Ett medfött hjärtfel borde väl ha redovisats till IF mfl när de sökte livförsäkring, i alla fall borde han väl berättat det på läkarbesöken?

Har svårt att se att en hedersknös skulle välja att vara tillsammans med skogstokiga Johanna. Kaka söker maka är ett ordspråk, inte helt utan grund vanligtvis.
Citera
2017-05-12, 22:58
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Oj, 14 sms från JM mellan 20.19-21.54 på fredagen? Då ska hon alltså enligt egen utsago ha legat i sängen med tvillingarna där hon sedan också somnade utan att det var tänkt så.

Vad står det i sms:en?

Det framgår inte av den lista jag just nu sitter med.
Citera
2017-05-12, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
En så kallad lyckad kvinna har förstås många väninnor. Men om en kvinna har många barn med olika män som var en dunstar efter ett tag och om några av barnen dessutom knarkar så blir kvinnan ganska snabbt av med väninnorna. Dessutom är väninnor inte en prioritet för en kvinna i en sådan situation.

Varför inte?
Citera
2017-05-12, 23:02
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ithaca
Tr4ms: :-)
Ja, det är svårt att inte tänka "vad är det frågan om?" när man läser om brott i tidningarna. Du skulle varit på middag hos mig när Breivik slog till. Och tyskan. Och LH-mördaren. För att inte tala om Bobbys styvpappa och Hagamannen, mm mm. Så är det. Yrkesskada om du vill, eller intresse för jobbet.
Som jag sa - i verkligheten i detta fall, så avgörs inte mycket innan en P5a. Men spekulerar man (utifrån media, fup och Flashback (It's a free country)), så framträder en ADHD alt ojämn begåvning (som hos hästtjejen i Askersund) alt både och. Till att börja med. Sedan utvecklas pga diverse ogynnsamma saker i miljön en personlighetsstörning, i detta fallet sannolikt antisocial/narcs. Där nånstans är vi (Obs: jag/mina bekanta). Vi betraktar enbart - ingen av oss inblandade, än! Och antisocial/narcs. är så nära man formellt kan komma "psykopati", för det är inte en formell, erkänd diagnos. Men funktionell psykopati - ja. Med fup i ryggen: Ja.
Har man normalbegåvning men inte förmår skilja på rätt och fel med denna utgång (åtm vad det verkar som i Görans/föräldrarnas fall), så är vi där, ja. Hälsn./I.

Jag förstår, men om vi leker med variablerna;
Om Aki dog pga av en olycka och MR + exempelvis G gjorde detta för att råna föräldrarna utan Johannas direkta vetskap. Kvarstår diagnosförslaget då?

Det är lätt att färgas av att hon ljuger och trasslar, men det är (som du vet) mer regel än undantag bland poliskunder. Svårt att veta varför hon ljuger, för att hon är en svart änka eller för att det finns annat att dölja/skydda eller för att hon är en allmänt snurrig individ.
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-12 kl. 23:06.
Citera
2017-05-12, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Torsdag 2016-08-06
AP köper regionalbiljett Stockholm- E-tuna, vet ej avgångstid, men resan tar ca 1 tim ā 144 :-

Fredag 2016-08-07

13:19 Aki sms:ar till någon (ej Johanna) Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
13:35 Johanna ringer hans telefon. Samtalet varar 21 sekunder. Masten som kopplar upp är Brottsta 330.
20:19-21:54 Han får 14 sms från Johanna. Han svarar inte. Masten som kopplar upp är Grythem 100.
22:22 Han får två MMS som han inte hans telefon kan ta emot.
22:34 han får sms från någon som heter R*is*nen. (*=ä)
22:55 Han får ytterligare två sms från Johanna.

Lite kompletteringar:
13.42 Inköp på Akis kort, entrecote, is etc ca 1.900:-
13.51 Inköp på JMs kort bolaget
13.36 (Brottsta) - 15.04 (Kunsgsör) mellan dessa klockslag har JMs tele ingen aktivitet
15.19-15.38 JMs tele är i Arboga
15.30 Inköp på JMs kort bolaget

Lägg gärna till att Akis tele flyttar på sig mellan 21.52-21.54 (3 SMS från JM) till Götlunda annars är hans tele hela tiden kopplad mot Grythem när den är vid stugan
Citera
2017-05-12, 23:05
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Varför inte?

JM umgicks med sina barn per telefon och sms (i åratal) och en snäv bekantskapskrets.
Tusentals och åter tusentals kontakter.... inget konstigt med det, tycker jag.
Det är inte brottsligt.... men... kan ju en del tycka...
Citera
2017-05-12, 23:08
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Lite kompletteringar:
13.42 Inköp på Akis kort, entrecote, is etc ca 1.900:-
13.51 Inköp på JMs kort bolaget
13.36 (Brottsta) - 15.04 (Kunsgsör) mellan dessa klockslag har JMs tele ingen aktivitet
15.19-15.38 JMs tele är i Arboga
15.30 Inköp på JMs kort bolaget

Lägg gärna till att Akis tele flyttar på sig mellan 21.52-21.54 (3 SMS från JM) till Götlunda annars är hans tele hela tiden kopplad mot Grythem när den är vid stugan

Säker ? JM`s inköp bolaget var väl 2015-08-05 ?
Citera
2017-05-12, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Säker ? JM`s inköp bolaget var väl 2015-08-05 ?

Oxå Törstig dam det där vettu!
Citera
2017-05-12, 23:15
Medlem
Zisselas avatar
Torsdag 2016-08-06

Fredag 2016-08-07
20:19-20:56 Han får 12 sms från Johanna. Han svarar inte. Masten som kopplar upp är Grythem 100.
21:52-21:54 Han får tre sms fån Johanna. masten som kopplar upp är Götlunda T2 150
22:22 Han får två MMS som han inte hans telefon kan ta emot. Masten som kopplar upp är Grythem 100.
22:34 Han får sms från någon som heter R*is*nen. (*=ä) Masten som kopplar upp är Grythem 100.
22:55 Han får ytterligare två sms från Johanna.Masten som kopplar upp är Grythem 100.

Jag tar inte upp var Johanna befinner sig. Det här är Akis kartläggning.
Citera
2017-05-12, 23:19
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Telefonuppgiften jag anger kommer från förhör med flamman från F**n. Hon såg den i telefon vid förhöret, påstås det.
Men detta samtal Aki enligt N ringt till henne vid 12 på fredag återfinns inte registrerat i hans samtalslista, eller är jag blind? Tror N kan ha misstagit sig.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-12 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in