2017-05-12, 22:08
Medlem
FlashyBears avatar
http://thehill.com/homenews/administration/333179-trump-suggests-white-house-not-have-press-conferences-unless-i-do
Trump suggests WH 'not have press conferences' unless he does them himself
Citat:
“We don’t have press conferences, we just don’t have them, unless I have them every two weeks and I do them myself,” Trump said. “I think it’s a good idea.”

Liberaler börjar lipa...
2017-05-12, 22:14
Medlem
http://www.telegraph.co.uk/news/2016/10/24/exclusive-investigation-donald-trump-faces-foreign-donor-fundrai/
http://nordic.businessinsider.com/eric-trump-golf-courses-russia-funding-2017-5?r=US&IR=T

Finns inget att se här!
2017-05-12, 22:16
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Former Trump campaign adviser Roger Stone says that he spoke with President Trump “very recently,” disputing Trump's own claim that he hasn't spoken with Stone "in a long time."

Roger Stone försöker rädda sig själv.

Förstår inte varför Trump fortfarande pratar med sådan a som Roger Stone, sådana personer kan bara ska en.

Näää! Donald såg något på CNN för någon dag sedan och fick för sig att Stone uppmanat honom att sparka Comey, då blev Donald sur och som vanligt twittrade. Stone sa (på Twitter) att han var oskyldig sedan hur mycket kontakt de båda gamla männen har vet inte ens dom själva. Påminner om Seinfelds avsnitt där vi ser hur Costanza:s far kommunicera med sina jämnåriga.

Se själv, (finns mer att se på Rogers twitter):
Donald J. Trump‏Verifierat konto @realDonaldTrump 10 maj
The Roger Stone report on @CNN is false - Fake News. Have not spoken to Roger in a long time - had nothing to do with my decision.

Roger Stone‏ @RogerJStoneJr
Svar till @realDonaldTrump @CNN
With all due respect, I am not the source of CNN story and have made no such claim. I support the President's decision to fire Comey 100%
2017-05-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
It goes on:

In a Private Dinner, Trump Demanded Loyalty. Comey Demurred.
https://www.nytimes.com/2017/05/11/us/politics/trump-comey-firing.html?_r=0

Donald Trump admits 'this Russia thing' part of reasoning for firing James Comey
https://www.theguardian.com/us-news/2017/may/11/donald-trump-james-comey-firing-russia-investigation

Börjar det snart bli dags för presidenten att berätta "the whole truth and nothing but the truth"?

Inte kan man väl komma undan sanningen bara genom att avsked FBI-chefen?

Utredningen stannar inte av för att Comey sparkats, tvärtom. Fanskapet Comey ville dra ut på det hela i flera år.
2017-05-12, 22:41
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Utredningen stannar inte av för att Comey sparkats, tvärtom. Fanskapet Comey ville dra ut på det hela i flera år.

Snabbt avslut är väl bra, om det samtidigt kan garanteras att det blir ordentllgt gjort.

Trump vill så klart att det ska avslutas snabbt och att han och inblandade i hans kampanj ska frias från alla misstankar och anklagelser.

Jag personligen tycker att ordentlig utredning är viktigare än snabb utredning.

Om det i just det här dramat är Trump eller Comey som är det största fanskapet, det får väl framtiden utvisa.

2017-05-12, 23:00
Medlem
Aftonbladet:

Den tidigare FBI-chefen James Comey tackar nej till att vittna inför senaten underrättelseutskott.

Vilket jävla hästhuvud Comey fick i morse när han vakna.

Donald Corleone Trump
2017-05-12, 23:06
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Aftonbladet:

Den tidigare FBI-chefen James Comey tackar nej till att vittna inför senaten underrättelseutskott.

Vilket jävla hästhuvud Comey fick i morse när han vakna.

Donald Corleone Trump
Eller så vill Comey att FBI ska slippa så mycket som möjligt av detta och kunna jobba vidare....
2017-05-12, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Eller så vill Comey att FBI ska slippa så mycket som möjligt av detta och kunna jobba vidare....

Eeee varför var han den FBI chef som sökte mest rampljus i USAs historia senaste året.

Snälla Comey var en svag FBI chef som ville bli känd.
2017-05-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Alltså du är pinsam. Jag har ju länkat till info att Manafort lämnade de företaget för 20 år sedan.
Du har också ljugit om 3 grand jury och så vidare.

Delete your account

Ja det gjorde han, men länken idag är Dennis Whitfield som är Senior Advisor där, f.d Director för BKSH and Associates, Paul Manafort och Roger stones lobbyorganisation.

Dom är också kopplade till Trumps hotell Taj Mahal som är dömda för pengatvätt och Cambridge Analytica (Mercers).

Att det rapporteras om det gamla fallet är för att företrädaren för firman sa att han "trodde att det var relaterat till Cuccinelli".

Angående 3 grand jurys, vad är det som är så svårt att förstå? Det är ju officiellt att dom har levererat stämningar redan. Men du kan ju fortsätta låtsas som att det regnar.
Senast redigerad av Mythbusted 2017-05-12 kl. 23:21.
2017-05-12, 23:22
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Eeee varför var han den FBI chef som sökte mest rampljus i USAs historia senaste året.

Snälla Comey var en svag FBI chef som ville bli känd.
Tja jag tycker själv att jag gav en rätt bra förklaring till din kollega för typ en dag sedan.

Citat:
Nu dömer du honom för e-post tjafset, ja han gjorde några fel men de gjorde många flera i den sjuka valkampanj som var.

Hans jobb var något som ALLA älskade eller hatade (svängde dessutom mellan grupperingarna under tiden) och konspirationer spreds som en löpeld med hjälp av sociala medier.

Han satt mitt i skiten och blev en utmärkt måltavla, vad skulle han göra?
Säga att de inte kollade efter Clintons e-post som hon inte borde haft privat? säga ingenting? säga att de kollade upp detta? flytta till Sverige tills valet var över?

Sedan när "visa snoppen till flickor" fick ett återfall så var frågan: ska han säga vi har ingen aning eller säga vi har information som gör att vi öppnar fallet igen? eller igen säga nada (personligen anser jag att han skulle valt denna gång)?

Intressant är att en sak som Comey inte sa under hela valrörelsen var att vi har indikationer på att vissa personer i Donalds stab har kontakter med främmande makt

Sedan självklart kunde FBI gjort mer i Pizza-gate mm och andra falska historier.
Men allt detta det var något helt nytt med den snabba och stora spridning de fick och då får man göra fel! men att säga att han agerat utifrån politisk agenda näää där håller jag inte med!

Nu vet jag att detta är lite jobbigt att läsa då det är lite för långt för ett twitter! men FÖRSÖK
2017-05-12, 23:23
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Ja det gjorde han, men länken idag är Dennis Whitfield som är Senior Advisor där, f.d Director för BKSH and Associates, Paul Manafort och Roger stones lobbyorganisation.

Dom är också kopplade till Trumps hotell Taj Mahal som är dömda för pengatvätt och Cambridge Analytica (Mercers).

Att det rapporteras om det gamla fallet är för att företrädaren för firman sa att han "trodde att det var relaterat till Cuccinelli".

Kan du länka till trovärdig källa?

NyTimes, CNN och så vidare går bra.
Random twitter account - nej tack!

Citat:
Angående 3 grand jurys, vad är det som är så svårt att förstå? Det är ju officiellt att dom har levererat stämningar redan. Men du kan ju fortsätta låtsas som att det regnar.
Nej, din lilla lögnare.

Det vara bara en (som CNN berättade om).

Allt annan är ditt påhitt.
2017-05-12, 23:27
Medlem
Citat:
Tja jag tycker själv att jag gav en rätt bra förklaring till din kollega för typ en dag sedan.

Nu vet jag att detta är lite jobbigt att läsa då det är lite för långt för ett twitter! men FÖRSÖK

Comey gjorde det misstaget ingen FBI någonsin ska göra och det är att bli påverkad av politik.

Att han inte åtala Clinton efter att gett anledningar till brott.

När han sen försökte att rätta till saken genom att hjälpa republikanerna så gick det bara ner för honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in