2017-05-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Förhoppningsvis inte omedelbart. Bättre är att han fortsätter ruinera USAs position i världen och stärker Rysslands och Kinas och DFR Koreas(!) inflytande. Sedan kan han avgå i slutet av året, förhoppningsvis innan han hunnit dra igång ww3 – fast jag tror iofs att hans tillgång till de där kärnvapenkoderna är ganska så begränsad givet att alla generaler vet om vilken dåre de har att göra med.

Är det dock inte media som är skyldig till att ruinera USAs position egentligen? De gör ju inget annat. Har aldrig läst en nyanserad eller positiv artikel om Trump.
2017-05-17, 16:16
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Är det dock inte media som är skyldig till att ruinera USAs position egentligen? De gör ju inget annat. Har aldrig läst en nyanserad eller positiv artikel om Trump.
De gamla globalisternas avsaknad av Obongo & Killary är svår. Man var så nära att göra hela världspolitiken korrupt.
2017-05-17, 16:24
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:

Det finns i och för massvis med nyanserade och något färre men fortfarande positiva artiklar om Trump, men varför efterfrågar du artiklar med en viss tendens? Är inte det att spänna vagnen framför hästen? Jag har aldrig läst en positiv artikel om paratyfus, det betyder inte att paratyfus utsätts för en mediekonspiration.
2017-05-17, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Det finns i och för massvis med nyanserade och något färre men fortfarande positiva artiklar om Trump, men varför efterfrågar du artiklar med en viss tendens? Är inte det att spänna vagnen framför hästen? Jag har aldrig läst en positiv artikel om paratyfus, det betyder inte att paratyfus utsätts för en mediekonspiration.

Jag menar förstås inte att det måste skrivas positiva artiklar. Jag menar att det blir ju så onyanserat när man bara ältar alla fel och kör drev på drev. De ska självklart tas upp och granskas, men det betyder ju inte att allt är dåligt. Det blir så ensidigt.
2017-05-17, 16:40
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Jag menar förstås inte att det måste skrivas positiva artiklar. Jag menar att det blir ju så onyanserat när man bara ältar alla fel och kör drev på drev. De ska självklart tas upp och granskas, men det betyder ju inte att allt är dåligt. Det blir så ensidigt.

Du kan ha rätt, jag reagerar inte på samma sätt. Samtidigt har alla de åtgärder Trump har vidtagit för att återfullända landet rapporterats i "MSM". Det Trump rasar över, tillika en uttalad indikation på att en artikel/inslag är "Fake News", är att dessa rapporter inte förmedlar uppfattningen att Trump med dessa åtgärder "makar America great again".
2017-05-17, 16:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
De gamla globalisternas avsaknad av Obongo & Killary är svår. Man var så nära att göra hela världspolitiken korrupt.

Det är så himla roligt när du hittar på roliga namn. Precis som på lågstadiet, då vi förvanskade namnen på lärare och rektor vi inte gillade.
2017-05-17, 16:45
Medlem
Citat:
Du kan ha rätt, jag reagerar inte på samma sätt. Samtidigt har alla de åtgärder Trump har vidtagit för att återfullända landet rapporterats i "MSM". Det Trump rasar över, tillika en uttalad indikation på att en artikel/inslag är "Fake News", är att dessa rapporter inte förmedlar uppfattningen att Trump med dessa åtgärder "makar America great again".

Njaaa, det han rasar över är väl snarare att 110% av frågorna på press briefings är "Hur lyckades Ryssland övertala dig om det här?" / "Vad vill Putin att vi gör nu?" och liknande.
2017-05-17, 17:12
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Njaaa, det han rasar över är väl snarare att 110% av frågorna på press briefings är "Hur lyckades Ryssland övertala dig om det här?" / "Vad vill Putin att vi gör nu?" och liknande.

Rysslandsspåret måste såklart utredas men jag är inte alls säker på att resultatet kommer att sänka Trump. Problemet är att Don som vanligt gör det så oerhört svårt att inte misstänka honom. Allt han tar sig för och säger ser helt enkelt skyldigt ut, då måste han också förstå hur reaktionen kommer att se ut.

Jag tror lite privat att det kan finnas mycket enklare men samtidigt dummare förklaringar till att DonTru beter sig som han gör.
2017-05-17, 17:15
Medlem
Citat:
Ensidigt och onyanserat med stor brister i mediebevakningen blir det bara i en diktatur a la Ryssland.
USA ha många oberoende mediahus som rapporterar både för och emot Trump. Men Trumps alla klavertramp måste ju belysas för allmänheten, det är medias skyldighet. Hade Trump haft dom kvalifikationer som presidentämbetet fordrar så hade allt varit mindre turbulent. Det är ju inte Trump som bestämmer hur media skall rapportera utan media utgår från den granskning av makten man själv genomför. Att Trump faller igenom och nu blivit en driftkuku och utsatt för granskning är i stort sett hans egna problem och sin lite perversa personlighet som han bör ta itu med. Bli vuxen brukar det heta med andra ord.
2017-05-17, 17:16
Medlem
Citat:
Rysslandsspåret måste såklart utredas men jag är inte alls säker på att resultatet kommer att sänka Trump. Problemet är att Don som vanligt gör det så oerhört svårt att inte misstänka honom. Allt han tar sig för och säger ser helt enkelt skyldigt ut, då måste han också förstå hur reaktionen kommer att se ut.

Jag tror lite privat att det kan finnas mycket enklare men samtidigt dummare förklaringar till att DonTru beter sig som han gör.

En hyfsat trolig förklaring är väl att han beter sig på samma sätt som han gjorde för att bli vald? Skulle han bete sig som tidigare presidenter så skulle han antagligen ha närmare 0% chans att bli omvald, nu finns åtminstone möjligheten om han lyckas få igenom mycket av det han pratat om innan 2020.
2017-05-17, 17:38
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Den gamle gode Schiff varnar sina egna demokrater om att det han sett i utredningen mellan Trump och Ryssland är bullshit.

Marco Rubio sa idag att inget hade skett i samband med USA och Rysslands motet, Rubio ar member senate select cmte on intelligence.

Paul Ryan: Some people want to harm Trump

Ryan has full confidence in Trump

http://thehill.com/homenews/house/333813-ryan-has-full-confidence-in-trump#.WRxpIznw8-I.twitter

En annan som fick sparken:

LOL at reporters quoting Preet Bharara as their anonymous Comey source pretending that he's not a Democrat operative with an axe to grind.

2017-05-17, 17:51
Medlem
The Hill:

Travel ban architect Stephen Miller drafting Trump speech on Islam.

Trump kommer få araberna att konvertera till kristendomen.
Senast redigerad av seeeg321 2017-05-17 kl. 17:59.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in