2017-05-12, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kanske det men f*n vad du dramatiserar nu. Bromsa lite. Det är fortfarande luddigt det där med AP men det börjar väl alltmer luta åt att han var en vanlig människa med fel och brister, möjligen onödigt stora.
Om du tycker det dramatiseras av en personanalys av Aki så lär du ha att göra. Läste precis att någon tyckte att J*lias bar skulle omhändertas. Du har att göra natten lång och till dess den hamnar i kriminalhistoria. Grow some balls mannen för allt är inte vad du läser. Aki var värre än så..han var gift med JM. Sveriges värsta seriemörderska. Självklart djupdyker vi i hans psyke och gör lite diagnoser så här på en fredag.
ADHD? Paranoid schizofren? Alkoholist? Knarkare? Allt står att läsa i fupp.
Citera
2017-05-12, 22:13
Medlem
Zisselas avatar
Kan vi försöka sammanställa Akis sista två dygn utan andrahandsuppgifter och spekulationer? Hur ser det då ut?

Torsdag 2016-08-06
AP köper regionalbiljett Stockholm- E-tuna, vet ej avgångstid, men resan tar ca 1 tim ā 144 :-

Fredag 2016-08-07

Systembolaget E-tuna ā 297:40 klockan 11:08
Telefonkontakt (ej sms) med flamman i F**n 12:06

Hjälp mig fylla på!
Citera
2017-05-12, 22:17
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
2015-08-06 AP köper regionalbiljett Stockholm - E-tuna, vet ej avgångstid, men resan tar ca 1 tim ā 144 :-
2015-08-07 AP anländer till E-tuna och gör ett, av tre inköp, på förmiddagen. Tunavallens Grill ā 80:-
Vidare, ICA Supermarket Asplunda ā 81:50

Slutligen, Systembolaget E-tuna ā 297:40 klockan 11:08

JM handlar, på sitt kort 2015-08-05 klockan 15:30 bubbel för 164:00 i övrigt händelsefattigt....

2015-08-07 klockan 13:51, Dras AP´s kort återigen på systembolaget, denna gång på summan 648:10
Tiden för den stora festinhandlingen på COOP, hittar jag inte just nu........

Jag googlade på ICA Supermarket Asplunda och det enda jag hittade var Ica Supermarket Asplunds - i Arboga!
Citera
2017-05-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ser tunt ut än så längr. Det finns en del små detaljer som kan fälla henne, tex den dumhet hon gjorde när hon sa att ett av hennes barn vittnat om att hon ångrade sig.
Lapparna från häktet, hur kan hon veta att kniven fastna? Du får en miljon, för vad...
Citera
2017-05-12, 22:18
Medlem
lasternassummas avatar
Tack!

Jag kompletterar. Då var det som jag trodde tidigare att han levde ca 12:00 på fredagen, eller?

Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
2015-08-06 AP köper regionalbiljett Stockholm - E-tuna, vet ej avgångstid, men resan tar ca 1 tim ā 144 :-
2015-08-07 AP anländer till E-tuna och gör ett, av tre inköp, på förmiddagen. Tunavallens Grill ā 80:-
Vidare, ICA Supermarket Asplunda ā 81:50

Slutligen, Systembolaget E-tuna ā 297:40 klockan 11:08

JM handlar, på sitt kort 2015-08-05 klockan 15:30 bubbel för 164:00 i övrigt händelsefattigt....

2015-08-07 klockan 13:51, Dras AP´s kort återigen på systembolaget, denna gång på summan 648:10
Tiden för den stora festinhandlingen på COOP, hittar jag inte just nu........
Citera
2017-05-12, 22:22
Medlem
Gillas avatar
Så här långt så ser det verkligen ut som att JM lider av en allvarlig psykiskt störning...
Citera
2017-05-12, 22:23
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ithaca
En liten vädjan kommer här, från en av många (ja vi är många; enbart i min "krets" av läsare i tråden är vi ca 10, varav 1 journalist, 2 utredande psykologer och 2 jurister (med poliser som sambor :-). Ni flitiga, upplysta, analytiska, kreativa och ja, en aning ivriga (fast mest på ett positivt sätt) som bidrar i denna enastående tråd: TACK för att ni orkar (denna tråd är ju en blivande del av den bit kriminalhistoria vi bevittnar just nu) - men lämna prestigen vid sidan av!
Vi är många (jag lovar!) som läser era analyser och spekulationer med förtjusning; säkert mycket fler som läser än antalet som bidrar. RESPEKT!
Vill därför påminna om att denna tråd er kanske den mest civiliserade någonsin på Flashback - let's keep it that way!
Återigen, tack för att ni orkar - men fortsätt samarbeta istället för att stångas.
Detta är ett spektakulärt fall oavsett nästan ur vilken vinkel man tittar. Tappa inte bort analysen, snälla!
"Kom gärna in med din personlighet, men lämna ditt ego vid dörren". Som någon sa.
Allt gott!/ Ithaca
Tack, tack!

Då är jag lite intresserad av följande så här denna afton: Vad anser psykologerna om JM:s psyke? Stämmer psykopatstämpeln? Vad anser juristerna om utgången av processen? Är det fängelse på livstid som hägrar?
Citera
2017-05-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Tack!

Jag kompletterar. Då var det som jag trodde tidigare att han levde ca 12:00 på fredagen, eller?

Alltså inte för att bråka, men i så fall finns det en till telefonlista för Aki. Den jag har är: Tilla_ggsprotokoll_II_2017-04-18__del_1__2_%20(4).pdf, sid 51-52 enl pagineringen. Men rätt ska vara rätt såklart!
Citera
2017-05-12, 22:27
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag googlade på ICA Supermarket Asplunda och det enda jag hittade var Ica Supermarket Asplunds - i Arboga!
Oooops, där slant jag på knapparna. På kontoutdraget är ICA Supermarket´s adress förkortad, Aspl... nånting.

Handlandet på COOP sker 2015-08-07 klockan 13:42, till den facila summan av sek 1923:72.
AP´s kontobehållning är då ca 36:- Två chipspåsar alltså
Citera
2017-05-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Om du tycker det dramatiseras av en personanalys av Aki så lär du ha att göra. Läste precis att någon tyckte att J*lias bar skulle omhändertas. Du har att göra natten lång och till dess den hamnar i kriminalhistoria. Grow some balls mannen för allt är inte vad du läser. Aki var värre än så..han var gift med JM. Sveriges värsta seriemörderska. Självklart djupdyker vi i hans psyke och gör lite diagnoser så här på en fredag.
ADHD? Paranoid schizofren? Alkoholist? Knarkare? Allt står att läsa i fupp.

Du kan ha rätt, mannen, men jag avvaktar med mina slutsatser till dess bilden blivit tydligare. Presentera gärna alla citat ur FUP och andra platser som ger en tydligare bild av honom. Har ju hittills varit lite idealiserande, eller åtminstone faktafattigt.
Citera
2017-05-12, 22:29
Medlem
Ithacas avatar
Tr4ms: Tack! :-) Jag ska hälsa utifall journalistkompisen råkar missa denna fredagskväll här!
Apropå din OnT fråga: Utifrån mitt yrke såg jag redan i "mediedrevet" intressanta saker som skulle kunna återfinnas i diagnosmanualen (om man satsat). Sedan kom fupen och då började det klarna ordentligt. Men det behövs en P5a för att fastställa, givetvis. Men med några års erfarenhet känner man igen ett mönster. Jag talar för mig själv här: Det är knappast längre frågan OM. Utan snarare, HUR fick människan till de här sakerna. Därav min (och flera andras) förtjusta/besatta läsande av era (FUP-pålästa eller privat insatta - who knows?) analyser. Fortsätt lägga era huvuden ihop och stångas så lite som möjligt! /I.
Citera
2017-05-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra122
Lapparna från häktet, hur kan hon veta att kniven fastna? Du får en miljon, för vad...

Hon och MR var ju fria och tillsammans ganska länge mellan brottet och häktningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in