2017-05-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Bilden av Aki blir tydlig och med det menar jag att han verkar mest suddig. Av alkohol. Vi har en man med förstorat hjärta och 1,4 promille som väljer mus efter dagen och smak och som inte drar sig för att ställa in dejter och fara o flyga med sin säd lite hit och dit och skita i barn för att få fyllna till och komma åt det fuktiga hos JM. Hon stod åtminstone ut med att han pissade ner sig i soffan.

Dåligt som fan mår han när han hittar sina ögonblick av nykterhet, då blir han så sjuk att det blir läkarbesök minsann. Även här infinner sig paranoia i form av förföljelse då denna 100kg muskelman och fd. HA-medlem åker lite båt. Eller packar möbler.

Allt om man får tro på Nadja..mfl

Vilken soppa, slödder och kaoz. Inte konstigt att första undersökningen kom fram till att han drunknat. Antagligen har polisen register över ett antal nätter i fyllecellen och skulle han vara medlem i HA även i spaningsregistret.

Aki var alkoholiserad, kriminell och allmänt dålig människa som pissade och slant? I vart fall lär det inte bli en morddom för JM och kräftlådan, eller någon stämpling för soffor som skulle kastas.

Kanske det men f*n vad du dramatiserar nu. Bromsa lite. Det är fortfarande luddigt det där med AP men det börjar väl alltmer luta åt att han var en vanlig människa med fel och brister, möjligen onödigt stora.
Citera
2017-05-12, 19:27
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nej, precis.

...bröllopet sker på Arlanda. Efter det så åker de till Egypten och det är där som JM injicerar något gift i Aki.

Var det verkligen så? Jag har för mig att jag sett i fup att de gifte sig på ett hotellrum och att resan till Egypten var ett par månader senare ...
Citera
2017-05-12, 19:28
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Hur kan man sitta ensam hemma i sitt rum och döma någon genom att läsa en tidning och på flashback?
Det är klart man kan göra bedömningar utifrån det man läser på nätet. Jag har exempelvis läst FUP, det har åklagaren också gjort och han har dömt henne. Finns ingen människa som är bedömningsfri, då måste man i så fall vara helt befriad från åsikter.
Citera
2017-05-12, 19:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Det förstorade hjärtat kommer inte utan anledning, men men någon nykterist var han då inte kan jag lova. Eller hade ett gott ölsinne. Baileys gick bra att halsa till 1,4 prom. för att sedan ta en tur i båten utan flytväst.
Kan han inte ha överenskommit med JM om att köpa Baileys åt henne - och long drink åt sig själv? - Visserligen stod en nära nog tom Baileys på bordet nere vid bryggan, men detta säger med tanke på omständigheterna i princip ingenting.

När sedan JM var på Systemet tyckte hon att de där 6 longdrinkarna inte skulle förslå så långt för det hon planerade, utan inköper förutom 5 (+ senare 2) = 7 flaskor bubbel, gin och Sangria, också 5 öl varav hon visste åtminstone 4 skulle falla AP i smaken.
Citera
2017-05-12, 19:30
Bannlyst
Citat:
Okej, då är det denna nyckel som Akis syster har varit i kontakt med JM om och velat få tillbaka. När även försäkringsutredarna frågar om nyckeln så vill JM först inte kännas vid att hon känner till någon sådan. När utredarna fortsätter att fråga så säger hon "Det var ju hon som stal hela bohaget". Utredarna ignorerar ämnesbytet och ställer frågan igen, då säger JM bara att hon aldrig sett någon nyckel. Självklart är det så att JM är så jäkla arg på Akis anhöriga så hon vill sabotera maximalt för dom - hon skulle aldrig hjälpa dom med nyckeln frivilligt. Hon skulle vilja ha dom misshandlade, förmodligen även mördade.

Du tycker inte att du överdriver lite nu? Vart fick du detta ifrån helt plötsligt? Är JM skyldig till något mer? Bostadskrisen? Dålig integration? Avsaknaden av en partner i ditt liv?
Citera
2017-05-12, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hans ASAT/ALAL prover var helt normala när han i maj gjorde hälsounderökning (för Folksamförsäkringen) så alkoholist kan du nog stryka.

Tack! Bra info.
Citera
2017-05-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Var det verkligen så? Jag har för mig att jag sett i fup att de gifte sig på ett hotellrum och att resan till Egypten var ett par månader senare ...

Rätt så, bröllopsresan gick till Fuerte Ventura.
Citera
2017-05-12, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja, på ett hotellrum "på Arlanda". Vet inte om det är inne på Arlandas område de bott eller i strax anslutning utanför. Jag vet att det finns åtminstone vandrarhem inne på Arlanda. Förmodligen även hotell.

Du är nog på helt rätt spår i övrigt...jag blev osäker på om de drog i väg direkt från Arlanda. När jag funderade vidare så började jag tvivla på det (men orkade inte leta i FUP igen). Egypten ska ha varit i februari 2015 har jag för mig. Gifte dom sig i december 2014? Då stämmer det med att det var ett par månader senare.
Citera
2017-05-12, 19:34
Bannlyst
Citat:
Det är klart man kan göra bedömningar utifrån det man läser på nätet. Jag har exempelvis läst FUP, det har åklagaren också gjort och han har dömt henne. Finns ingen människa som är bedömningsfri, då måste man i så fall vara helt befriad från åsikter.

Domstolen läser ingen fupp. Så dina bedömningar är löjelseväckande om du inte följt rapporteringen från domstolen, åklagarna har inte kommit någon vart och snart måste de lägga fram en gärningsbeskrivning hur JM ensam dränkte Aki i kräftlådan. Hur tror du det går? Åker hon på seriemord?
Citera
2017-05-12, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Bra översikt, Axis!

Det som ligger före spoilen nedan reagerade jag på.
Jag måste kanske kolla bättre, men jag har en bild av att JM skickade ett antal SMS till MN. Det började enl. FUP 2013-11-22. I korrespondensen ger JM en mycket mörk bild av Aki, som delvis bekräftas av MN. Mitt sammanfattade intryck är att JM och Akis förhållande var destruktivt för dom båda. 2013-11-30 försöker MN avsluta med att skriva "Ni får reda upp detta själva". Konversationen fortsätter dock till och från. 2014-03-31 köper Göran lägenhet till JM. 2014-12- gifter sig Aki och JM.
Hursom, uppmaningen från MN till JM att "sätta sig i säkerhet" hittar jag inte, men min bild är att JM skriver väldigt negativt om Aki och vill ha medhåll från MN.
Det är IMO svårt att avgöra säkert, men jag anar inslag av att JM söker bekräftelse och "alibi"...
Jag uppfattar det, liksom MN, lite knepigt att JM väljer att med långa utläggningar till hans ex beskriva problem som hon har i sin relation. Där finns ju knappast någon lösning för henne, så vad är hon då ute efter?

Jag hittar bl.a. detta, som är målande:

JM (2013-11-22): Hej! Hoppas ni har det bra, känner att jag vill skriva till dig för jag vet uppriktigt sagt inte hur jag ska hantera situationen som är här hemma och som varit från och till det senaste året. Jag behöver verkligen råd från ngn som känner Aki väl för jag är jätte orolig för honom. Han är helt avstängs i långa periodr, det går inte att prata med honom, han svarar inte. Det är precis som han är i en bubbls som inte går att knacka hål på. Hen beter sig riktigt illa o kallar mig en massa fula saker på finska. Jag har bett han söka hjälp men han skyller ifrån sig o kastar tillbaka att 'det är du som behöver hjälp' osv. Vad jag undrar Moni, känner du igen det här beteendet sen ert förhållande? Jag törs knappt lämna tvillingarna ensam med honom. Jag är jätte orolig för Aki. Säg inte till honom att jag kontaktat dig snälla. Kram Johannaa.

MN (2013-11-22): Hej Johanna! Tack för ditt förtroende. Jag blir berkligen ledsen över att höra hur ni har det. Tyvärr så känner jag igen mig. Jag tror också att Aki behöver hjälp men det är väldigt svårt att få någon att söka hjälp som inte vill. Jag hoppas så att det löser sig för dig och era underbara tvillingar! Stå på dig och sköt om dig! Kram Moni

(Aki uttrycker, som jag uppfattar det, besvikelse över att JM och MN kommunicerar om honom)

Så här skriver Aki till MN 2015-02-17: Jag har gjort slut med JM. Hon har varit otrogen med tre olika män innan och efter Egypten. Jag har flyttat.

Man måste läsa allt för att få en helhetsbild, men det här var några små urval.

Se bl.a.: Huvudprotokoll__del_1__8_.pdf

Nu börjar väl en mer trovärdig bild komma fram av AP. Hans märkliga beteende börjar få en förklaring.

Förstår att åk inte kallat MN som vittne.
Citera
2017-05-12, 19:35
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Nu vet vi ju inte ens om han tog en tur i båten. Själv påstår jag att han blivit dränkt innan han anländer till Granliden. Om det ingår någon båttur i åklagarens gärningsmannaberättelse vet jag ej, men åklagaren påstår åtminstone inte att han ramlat i och drunknat av ovarsamhet. Vad som kan anses vara styrkt får väl rätten nu ta ställning till.

Jag håller för sannolikt att hon är seriemördare. Antagligen har hon haft ihjäl de där barnen eller barnet som hon hade i sin vård. Sen har vi Aki och Göran. Kan finnas ytterligare offer.

Förresten, kan man få förstorat hjärta av alkoholism? Jag har ingen koll så därför frågar jag.

Det verkar så, eller droger..
"Högt blodtryck är en mycket vanlig orsak till att hjärtat är förstorat, liksom trånga kranskärl eller små ärr efter en tidigare genomgången hjärtinfarkt. Även en trång, kalkig hjärtklaff, biverkan av starka läkemedel, mycket alkohol, rubbad ämnesomsättning eller en virusinfektion kan orsaka hjärtförstoring."

http://www.hemtrevligt.se/hemmetsjournal/artiklar/experterna/20010101/ar-det-farligt-nar-hjartat-ar-forstorat
Citera
2017-05-12, 19:36
Medlem
Citat:
Du tycker inte att du överdriver lite nu? Vart fick du detta ifrån helt plötsligt? Är JM skyldig till något mer? Bostadskrisen? Dålig integration? Avsaknaden av en partner i ditt liv?
Detta är ett påstående som jag gör utifrån en samlad bedömning av hela materialet.

Jag kan ha snorfel, jag kan ha jätterätt. Jag gör inte anspråk på absolut visshet. Däremot så påstår jag med bestämdhet att JM är psykopat och klandervärd i största allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in