Citat:
Finns ju inte på kartan att de inte borde sökt hjälp för alla blånader tycker jag. Och knakandet i kroppen. Och då menar jag rejäl hjälp, att man tar och ringer BVC, att man visar alla mobilbilder med blåmärken på barnet och kräver en undersökning. Inte att man mumlar något förbifarten i anslutning till en rutinundersökning.
Sedan tror jag absolut inte på sjukdomsfall, det finns ju ingen diagnos som verkar stämma överens med alla skador/symptom. Och självklart har ingen kunnat upptäcka den stora skadan, den skedde ju natten hon dog. Det troligaste är ju att det var då hon tillfogades så svåra skador att kroppen hamnade i chock, hon fick cirkulationssvikt osv. Inte dagen de var på läkarbesöket.
Låter lite på dig som att Hailey hade krämpor jättelänge och att det därför är superkonstigt att ingen upptäckte det, men herregud, barnet blev ynka fyra veckor...fyra veckor med förmodligen sporadisk misshandel och vanvård och sedan kom droppen som fick livet att rinna ur henne
Sedan tror jag absolut inte på sjukdomsfall, det finns ju ingen diagnos som verkar stämma överens med alla skador/symptom. Och självklart har ingen kunnat upptäcka den stora skadan, den skedde ju natten hon dog. Det troligaste är ju att det var då hon tillfogades så svåra skador att kroppen hamnade i chock, hon fick cirkulationssvikt osv. Inte dagen de var på läkarbesöket.
Låter lite på dig som att Hailey hade krämpor jättelänge och att det därför är superkonstigt att ingen upptäckte det, men herregud, barnet blev ynka fyra veckor...fyra veckor med förmodligen sporadisk misshandel och vanvård och sedan kom droppen som fick livet att rinna ur henne

Sitt ansvar som vårdnadshavare kommer de ju inte ifrån.
Alexander hade ju trots allt erfarenhet av att ta hand om barn sedan tidigare och Erika har ju uppenbarligen uppmärksammat att hon haft skador och googlat en massa. Så helt bakom flötet har de ju inte varit.
Och därför tror jag båda, om ingen erkänner eller bevis framkommer som kan binda någon eller båda till misshandel, kommer att fällas för brotten enligt garantansvaret till relativt långa fängelsestraff.