Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-07, 21:25
  #5545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Läs gärna det utvidgade rättsmedicinska protokollet gällande hjärnblödningarna och under rubriken utlåtande. Inte så ovanligt som man tror med hjärnblödning vid förlossning och sjukdom. Inte heller D vitamin brist är ovanligt fast Sverige tror att dom vet och har all expertis gällande precis allt. Så är det inte på långa vägar. Och nej, du har en åsikt och åklagaren antar saker vilket inte håller i en rättssal.
Glasklart enligt din åsikt är inte riktigt samma som medicinskt underlag, så du får rätta dig efter TR domslut som kommer senare i juli. Och frias dom så anses dom också oskyldiga. Överklagar åklagaren så blir det en ny förhandling i HR och där är det ännu mer krav då det gäller bevis, och ännu fler juristdomare.

Sjukdomen rakit är något 3 läkare ansett i den här utredningen. Så du har fel igen om att det ingen sjukdom fanns.

Dom är inte dömda än din jävla mupp.

Jag har läst det medicinska underlaget och hittar inte heller någon internationell forskning som som bevisar att D-vitaminbrist under fostertiden orsakar revbensfrakturer. Det finns inga sådana bevis! Om du hittar en välgjord medicinska artikel som kan styrka detta kan du gärna länka till mig. Dessutom är hypotesen ologisk. Varför bara frakturer på revbenen och inte resten av kroppen? Jag arbetar med medicinsk forskning inom patologi och ä knappast ensam om mina åsikter när det gäller de medicinska evidensen i detta fallet.
Citera
2017-07-07, 21:30
  #5546
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaLisan
Jag har läst det medicinska underlaget och hittar inte heller någon internationell forskning som som bevisar att D-vitaminbrist under fostertiden orsakar revbensfrakturer. Det finns inga sådana bevis! Om du hittar en välgjord medicinska artikel som kan styrka detta kan du gärna länka till mig. Dessutom är hypotesen ologisk. Varför bara frakturer på revbenen och inte resten av kroppen? Jag arbetar med medicinsk forskning inom patologi och ä knappast ensam om mina åsikter när det gäller de medicinska evidensen i detta fallet.


Nu pratar jag om utlåtandet om hjärnblödningarna. Vilket du missat totalt. Du behöver inte läsa internationell forskning utan det finns flera fall i Sverige som du kan ta del av. Det var som sagt 3 läkare som påstår att barnet hade rakit. Vad du arbetar med har ingen som helst betydelse för fallet i sak utan det är bara stor humor. Det är ingen hypotes utan ett medicinskt utlåtande. Nu avgör fortfarande domstolen vem som är skyldig till brott i det här landet. Så några hemmasnickrade teorier eller åsikter håller inte för att anklaga någon för grovt brott.
Citera
2017-07-07, 21:38
  #5547
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Behöver du inte men enligt svensk lag är det förtal i så fall om du påstår att dom är skyldiga till brott om dom frias. Det hoppas jag du förstår. Nej, vi har inget än från ett domslut, så lägg ner att försöka kleta på dom ett garantansvar. Dom har varit på sjukhus och BVC, så där har dom inget sett dom som är utbildade.

Jag förstår inget av det du skriver, har du nattmössa på dig?
Nej jag blir inte skyldig för förtal, är du verkligen normalbegåvad om du tror det?
Så du tror helt på riktigt alla alla människor som skriver här och andra grupper, typ Facebook kan bli åtalade och fällda för förtal för att de anser föräldrarna vara skyldiga?
Kom an då jag är inte rädd
Har du inget annat att komma med, när orden tryter?
Citera
2017-07-07, 21:45
  #5548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ja helt sjukt vad vissa hittar på helt horribla förklaringar, legat på nappen, hårt bord!
Då har hon samtidigt blåmärken på båda sidorna av kinderna och åtminstone ett väldigt svullet öra,
(inte lite svullet alltså! ) Sen förutom dem missödena, så råkar bebisen slå sitt huvud så hårt så den får hjärnblödning och till råga på allt har den stackars bebisen sån otur att den råkar bryta minst 20 revben vi olika tidpunkter under sitt korta liv, jag undrar vad dessa personers agenda är och nog många fler med mig?
Var inget våld emot huvudet! Blödningen uppkom utav syrebrist! Läs lite medicin så lär du dig. Du kan skriva ett pm så ska jag sända dig läkarnas bevis på detta!
Citera
2017-07-07, 22:11
  #5549
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu pratar jag om utlåtandet om hjärnblödningarna. Vilket du missat totalt. Du behöver inte läsa internationell forskning utan det finns flera fall i Sverige som du kan ta del av. Det var som sagt 3 läkare som påstår att barnet hade rakit. Vad du arbetar med har ingen som helst betydelse för fallet i sak utan det är bara stor humor. Det är ingen hypotes utan ett medicinskt utlåtande. Nu avgör fortfarande domstolen vem som är skyldig till brott i det här landet. Så några hemmasnickrade teorier eller åsikter håller inte för att anklaga någon för grovt brott.

Ja, ja vad duktig du är då. Alla tror inte på din så kallade forskning, synd för dig.
Du kan inte ens svara på vad rakit har med alla blåmärkena m.m att göra?
Citera
2017-07-07, 22:21
  #5550
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Front253
Var inget våld emot huvudet! Blödningen uppkom utav syrebrist! Läs lite medicin så lär du dig. Du kan skriva ett pm så ska jag sända dig läkarnas bevis på detta!
Finns inte en chans att jag vill ha någon så partisk som dig att göra med.
Du verkar ha väldigt svårt att förstå också. Har du läst om medicin om jag får fråga, nej vänta det behöver du inte svara på, förstår ändå. Läkarnas bevis? Skrattretande!
pm kan du bespara dig, de åker ändå olästa i papperskorgen.
Citera
2017-07-08, 01:02
  #5551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Finns inte en chans att jag vill ha någon så partisk som dig att göra med.
Du verkar ha väldigt svårt att förstå också. Har du läst om medicin om jag får fråga, nej vänta det behöver du inte svara på, förstår ändå. Läkarnas bevis? Skrattretande!
pm kan du bespara dig, de åker ändå olästa i papperskorgen.
Bevis på att hjärnblödningen inte uppkom av våld mot huvudet!! Rubin22....det har läkarna själva sagt! Eller hur?
Citera
2017-07-08, 02:15
  #5552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Sjukdomen rakit är något 3 läkare ansett i den här utredningen. Så du har fel igen om att det ingen sjukdom fanns.
Säkert hade H rakit dvs låga kalciumvärden/benskörhet. Detta till följd av vanvård/felnäring. OCH hon hade 20 revbensfrakturer. 20 av 24 möjliga revben var brutna och i olika stadier av läkning. Hur förklarar du det? Det finns ingen annan förklaring än yttre våld.
Finns gott om barn som lider av benskörhet och inte får 20 av 24 revben knäckta för det, inom loppet av en knapp månad. Därför att de har normala föräldrar som inte knäcker deras sköra ben.
En normal förälder hanterar sin bebis med stor försiktighet, benskörhet eller inte. Alla bebisar är mycket ömtåliga.
Med det perspektivet, att den nyfödda H fått revbenen knäckta av A, E eller A&E, är det högst osannolikt att hon även skulle ha drabbats av hjärnblödning vid den väldigt normala förlossningen. ( F ö har A erkänt att han både skakat H och dängt hennes huvud i en bordskant samt råkat trycka ihop hennes ansikte på skoj, bland diverse andra underliga "olyckor" som bara råkat hända på diverse märkliga sätt. Han kanske inte har händer som vi andra människor, utan av något annat material typ plåt?)
Som GW säger, om det verkar osannolikt så är det förmodligen heller inte sant.
Och som flera läkare sagt, benskörhet förklarar inte varför just revbenen var knäckta.
Helheten vittnar om försummelse, vanvård och misshandel (av en psykiskt rubbad människa, eller två).
__________________
Senast redigerad av newbiecracker 2017-07-08 kl. 02:30.
Citera
2017-07-08, 09:12
  #5553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu pratar jag om utlåtandet om hjärnblödningarna. Vilket du missat totalt. Du behöver inte läsa internationell forskning utan det finns flera fall i Sverige som du kan ta del av. Det var som sagt 3 läkare som påstår att barnet hade rakit. Vad du arbetar med har ingen som helst betydelse för fallet i sak utan det är bara stor humor. Det är ingen hypotes utan ett medicinskt utlåtande. Nu avgör fortfarande domstolen vem som är skyldig till brott i det här landet. Så några hemmasnickrade teorier eller åsikter håller inte för att anklaga någon för grovt brott.
Försvaret experter hänvisar till en liten studie på griskultingar för och styrka sina sk bevis. Du hittar inga publicerade fall av spädbarn som fått revbensfrakturer pga d-vitaminbrist vare sig i Sverige eller internationellt. D-vitaminbrist är inte så ovanligt och det borde finnas fler fall med revbensfrakturer på barn orsakade av brist på D-vitamin. Men hittills verkar Hailey vara den enda? Rakit kan inte heller förklara hennes andra symptom. Det är så långsökt att till och med medicinska lekmän i domstolarna borde fatta det.
Citera
2017-07-08, 09:20
  #5554
Medlem
Lolinona12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nu börjar det bli obehagligt, anhöriga sitter här och skriver, hur i hela fridens fröjd kan man sitta och försvara sin hemska anhörig, har man ingen skam i kroppen? Finns det ingen av dem som är på Haileys sida? De kan ju själv se hur bebisen såg ut och läsa om obduktionen i FUP. Detta visar att de är lika skrot och korn som dem, bäst att ignorera. Tragiskt!


Vi är på Haileys sida, du, jag och många andra här på forumet som vill få fram sanningen. Vi främlingar som inte hade turen att träffa henne i livet pga dessa monstren och deras anhöriga, vi står på hennes sida. Inte familjen som hon hade oturen att födas in i.

Må du vila i frid vackra flicka, du finns i mina tankar
Citera
2017-07-08, 15:12
  #5555
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonaLisan
Försvaret experter hänvisar till en liten studie på griskultingar för och styrka sina sk bevis. Du hittar inga publicerade fall av spädbarn som fått revbensfrakturer pga d-vitaminbrist vare sig i Sverige eller internationellt. D-vitaminbrist är inte så ovanligt och det borde finnas fler fall med revbensfrakturer på barn orsakade av brist på D-vitamin. Men hittills verkar Hailey vara den enda? Rakit kan inte heller förklara hennes andra symptom. Det är så långsökt att till och med medicinska lekmän i domstolarna borde fatta det.


Nix, dom har två amerikanska läkare som bedömer rakit och en svensk läkare, så artikeln är inte det enda man lagt fram.
Sedan har man professor som redogör att redan under graviditeten kan barnet fått för lite näring.
Och en annan professor som säger att ingen av föräldrarna passar in på den typiska dödsmisshandlande föräldern.

Hur vore det om du deltog i vad som lagts fram i fallet än att läsa den här tråden där det sitter idioter och framhåller saker som inte stämmer. Dom läkare som brukar vittna gällande den här typen av fall är betydligt högre rankade än dom svenska. Det kan vara bra att komma ihåg.

Åklagarens åtal håller inte helt enkelt eftersom det inte går att leda i bevis.
Men läs på om andra fall och sluta prata om att H är den enda det är så mycket känslor inblandade istället för sunt förnuft.
Dom kommer förmodligen frias också eller så överklagar amöban och då blir det HR.
Man kan inte döma personer för att man tror något det måste bevisas och det är jävligt enkelt.
Citera
2017-07-08, 15:20
  #5556
Medlem
Mooskys avatar
Hovrätten för Västra Sverige, 17 februari 2015 i B 1156-13
Citat:
EH hade år 2005 dömts för grov misshandel och vållande till annans död till fängelse i fem år. NA som var EH:s dotter hade avlidit genom blödningar i hjärnan vilka ansågs ha uppkommit genom trubbigt våld och eftersom inga tecken på yttre våld fanns, ansågs det klarlagt att hon avlidit pga. skakvåld.
I januari 2013 beviljade HD resning i fråga om ansvar och skadestånd.
I det aktuella målet yrkade EH att han skulle frikännas och åklagaren godtog
detta. I resningsärendet fanns ett yttrande från Socialstyrelsens rättsliga råd
där det angavs att det inte kunde avgöras om den ena dödsorsaken var mer
sannolik än den andra samtidigt som sannolikheten för ett icke våldsrelaterat
uppkomstsätt inte kunde anses vara helt obetydligt.
Hovrätten ogillade åtalet.

Svea Hovrätt, 17 mars 2015 i B 269-14
Citat:
EE hade år 2009 dömts för grov misshandel av sin dotter LE till fängelse i
fyra år genom att ha utsatt henne för våld, då hon hade tillfogats bl.a.
smärta, blåmärke, blödningar i huvudet och hjärnan samt fraktur i skallen,
benen och fotlederna. Därutöver hade han misshandlat LE genom att utsätta
henne för yttre våld och tillfogat henne smärta och fraktur på ena armen.
HD beviljade EE resning i fråga om ansvar och skadestånd i december
2013.
I det aktuella målet yrkade EE att han skulle frikännas och åklagaren godtog
detta. I HD:s resningsbeslut togs hänsyn till att det inte hade varit en normal
förlossning utan en riskförlossning och att LE kunde ha ådragits merparten
av sina skador under förlossningen samt p.g.a. låga D-vitaminnivå. Av Socialstyrelsens
rättsliga råds yttrande framgick att det inte kunde hävdas att nå-
gon av de bedömningar som gjorts fullt ut bevisade eller i praktiken uteslöt
misshandel eller någon alternativ hypotes.
Hovrätten ogillade åtalet.

Några fall ur högen sedan tidigare som redogör för hur domstolen dömt gällande skakvåld, misshandel och D vitaminbrist.

Hovrätten för Nedre Norrland, den 8 oktober 2015 i B 679-15
Citat:
Målet gällde SE som pappa till barnen TE och SaE och som enligt åtalet
hade tillfogat SaE smärta, skada och/eller sjukdomstillstånd såsom revbensfraktur,
ögonbotten/näthinneblödningar och blödningar i hjärnan genom att
kraftigt skaka hennes kropp och vid ett tillfälle dessutom trycka sina händer
hårt mot hennes bröstkorg. SaE var då nästan två månader gammal. Vidare
gjordes det gällande att SE hade tillfogat TE smärta, fraktur i hjässbenet,
ögonbotten/näthinneblödningar, blåmärken och blödningar under hårda
hjärnhinnan genom att kraftigt skaka hans kropp, dunka hans huvud mot sin
bröstkorg samt genom att kraftigt dunka TE:s huvud mot ett skötbord. TE
var då drygt två månader gammal.

Både Socialstyrelsens rättsliga råd och en läkare ansåg att vissa av skadorna
som barnen hade med säkerhet hade uppkommit genom yttre våld medan
vissa andra skador mer sannolikt uppkommit genom yttre våld än genom
sjukdomstillstånd. Andra läkare och sakkunniga lyfte fram att graviditeten
hade varit riskfylld, att förlossningen hade varit komplicerat och att TE och
SaE kan ha haft olika sjukdomar som kan förklara samtliga de skador de
hade.

Hovrätten fann att det inte kunde uteslutas att SaE hade drabbats av sinustrombos
(blodpropp), att barnen led av benskörhet, att revbensfrakturen hade uppkommit vid normal spädbarnshantering eller att frakturen i hjässan hade uppkommit av ett mindre våld mot huvudet. Vidare kunde inte blödningarna åldersbestämmas, varför det inte gick att fastslå att de hade uppkommit inom den i åtalet angivna tiden. Sammanfattningsvis ansåg hovrätten att det
inte kunde uteslutas att skadorna hade uppkommit före tiden för åtalet och
på andra sätt än de som hade angetts i åtalet. Hovrätten ogillade åtalet i dess
helhet.






Citat:
I de domar hovrätterna har meddelat sedan HD:s dom har det ställts mycket höga krav på bevisningen. Eftersom det i samtliga fall saknats entydiga utlåtanden eller rättsintyg som pekar ut våldshandlingar som enda sannolika orsaken bakom spädbarnens allvarliga skador, har samtliga åtal ogillats.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2017-07-08 kl. 15:25.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback