Citat:
Ursprungligen postat av
annahoj79
Fy fan va JM svarar bra på frågorna
Vilka miffon till åklagare. Håller med L GW P om att de drar ut på det. I vilket syfte kan de göra de?
För att få henne stressad eller uttråkad och sedan sparka henne på knäskålarna???
Gör åklagarna ett bra jobb?
Jag skulle kanske inte uttrycka det exakt så, men jag är också ganska besviken på åklagarna just nu.
Från underlag, i första hand från FUP, tycker jag att det går att sätta samman vad som förevarit fram till mordet på ett sätt så att det blir mycket tydligare vad som hänt än vad som hittills kommit fram i domstolen. Sedan blir allt som skett morddagen "kronan på verket". Räcker det? För tidigt att säga ännu, men vi får se när allt lagts fram.
Kanske är det lite taktik från åklagarna att gå ut lite lugnt?
Smutskastning
Smutskastning kontra fakta tror jag är delikat i domstol. Om man smutskastar utan att kunna styrka så kan det slå tillbaka, oberoende av vem som står för smutskastningen. Smutskastaren tappar trovärdighet.
Tydligast i dag har väl varit JMs smutskastning av Aki. Åklagarna borde IMO tryckt mer på att Akis obduktion och håranalys visade att han i varje fall inte använt några droger de senaste tre månaderna innan han dog. Som JM hävdade.
–