2017-05-12, 14:30
Medlem
de.Montforts avatar
Det globalisterna misslyckats med är att inte tänka rasistiskt. Vi öser på med människor från olika kulturer och etniska bakgrunder utan att se kulturella skillnader och religioner som ett hinder. Bara för att Sv är ett sekulärt land betyder det inte att andra länder är det. Inga planer på integration och segregation. Nu är svenska politikers mål att göra landet instabilt att det inte funnits några planer eller tankar sen 1975 är uppenbart. Se på Kanada, invandring fungerar. Se på Sverige en misslyckad politisk dröm.
Citera
2017-05-12, 14:31
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderation
För mig gör det inget om en kines vill bo, verka och arbeta för Sveriges väl.
Ja har inte några problem med några få kines vill bo i sverige och göra rätt för sig men några minoriteter av kineser är de inte tal om eller rättigheter ut över va andra i landet har
Så länge inte den etniska svensken eller han land är hotat så kan de funka med några kineser
Citera
2017-05-12, 14:34
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Det globalisterna misslyckats med är att inte tänka rasistiskt. Vi öser på med människor från olika kulturer och etniska bakgrunder utan att se kulturella skillnader och religioner som ett hinder. Bara för att Sv är ett sekulärt land betyder det inte att andra länder är det. Inga planer på integration och segregation. Nu är svenska politikers mål att göra landet instabilt att det inte funnits några planer eller tankar sen 1975 är uppenbart. Se på Kanada, invandring fungerar. Se på Sverige en misslyckad politisk dröm.
Kanada har helt andra krav dom tar bara in dom bästa och kastar ut dom som inte duger något till sverige har aldrig gjort så de är därför dom lyckas och vi ghetto
Citera
2017-05-12, 14:50
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
Kanada har helt andra krav dom tar bara in dom bästa och kastar ut dom som inte duger något till sverige har aldrig gjort så de är därför dom lyckas och vi ghetto

Det är det jag menar. Har vi följt Kanada och ställt helt andra krav har vi inte varit där vi är nu. SD har dessutom varit helt överflödiga och varit mindre än FI. Sverige drivs av svenskfientliga politiker. Jag har svårt att tro att Sveriges politiker är så pass naiva så politikerna hamnar på en debil nivå.
Citera
2017-05-12, 14:52
Medlem
Returpappers avatar
När kriget kommer finns bara förlorare. Och kriget kommer!
Citera
2017-05-12, 15:04
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Det är det jag menar. Har vi följt Kanada och ställt helt andra krav har vi inte varit där vi är nu. SD har dessutom varit helt överflödiga och varit mindre än FI. Sverige drivs av svenskfientliga politiker. Jag har svårt att tro att Sveriges politiker är så pass naiva så politikerna hamnar på en debil nivå.
De är värre än så dom vet va dom gör och detta är med vilje i kulturmarxismens namn detta är inte någon slump
Citera
2017-05-12, 17:10
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
För mig gör det inget om en kines vill bo, verka och arbeta för Sveriges väl.

En kines är ingen stor sak. Fråga är hur många miljoner flyktingar kan Sverige ta?

Vilka etniska grupper har svårigheter att anpassa sig?

Hur kan man överväga en etnisk grupp oönskad utan att vara rasistisk?

Tänk på förbudet mot tiggeri. Det är verkligen ett förbud mot tigger av Romani härkomst. Innan Romer översvämmade landet att vara tiggare inte var kontroversiellt. Tiggarna var bara alkoholister, drogmissbrukare och psykiskt sjuk. De hade inte någon särskild nationalitet. När de blev romer, vände svenskar mot dem.

Är det nationalistiskt eller rasistiskt?
Citera
2017-05-12, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
En kines är ingen stor sak. Fråga är hur många miljoner flyktingar kan Sverige ta?

Tänk på förbudet mot tiggeri. Det är verkligen ett förbud mot tigger av Romani härkomst. Innan Romer översvämmade landet att vara tiggare inte var kontroversiellt. Tiggarna var bara alkoholister, drogmissbrukare och psykiskt sjuk. De hade inte någon särskild nationalitet. När de blev romer, vände svenskar mot dem.

Om man inte kan anpassa sig efter Sveriges LAGAR så får man naturligtvis flytta till något annat land, alternativt hem.

För romska tiggare är tusentals, därför har det blivit ett problem.
Citera
2017-05-12, 17:21
Medlem
Förr i världen var det ramaskri när en stockholmare kom till byn. Nu höjs det lite på ögonbryn över personer från andra länder här, men jag tror personligen vi kommer tycka syrier är ungefär lika udda som personer från andra landsändan eller grannlandet om 20 år.

Det blir som.... ett par nya skor, i början är det lite obekväma och konstiga men efter ett tag har båda vant in sig å då flyter det på å är lika bra eller dåliga som alla andra.
Citera
2017-05-12, 17:27
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath

Nationalistism är något varenda land i världen ser som en normalt och friskt.
Det är bara i Sverige det ses som en oacceptabelt och onormalt
Till och med gemene Svensk står och säger. Vadå ? Svensk? Vad är det och hur kan man vara fosterlandsvän osv. Avskyvärt och Idioteri, anser jag.
Vad är rasist egentligen? Idag kallar man allt för rasism.
Att tycka illa om egenskaper och seder vissa kulturer har är inte rasism.
Jag hoppas att Svensken börjar respektera sig själv och sitt land någon gång.
Blir stolta fosterlandsvänner.
Jag avskyr när Svenskar står och hånar sin egen Nationalitet.
Citera
2017-05-12, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nationalistism är något varenda land i världen ser som en normalt och friskt.
Det är bara i Sverige det ses som en oacceptabelt och onormalt
Till och med gemene Svensk står och säger. Vadå ? Svensk? Vad är det och hur kan man vara fosterlandsvän osv. Avskyvärt och Idioteri, anser jag.
Vad är rasist egentligen? Idag kallar man allt för rasism.
Att tycka illa om egenskaper och seder vissa kulturer har är inte rasism.
Jag hoppas att Svensken börjar respektera sig själv och sitt land någon gång.
Blir stolta fosterlandsvänner.
Jag avskyr när Svenskar står och hånar sin egen Nationalitet.
Att håna sitt eget land är en sak - att vara stolt en annan. Man ska inte håna sitt land förstås. Men jag tänker inte gå omkring och gapa om fosterland och Moder Svea blabla. Det känns förlegat. Vi behöver gå in i en ny era.
Citera
2017-05-12, 18:27
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Att håna sitt eget land är en sak - att vara stolt en annan. Man ska inte håna sitt land förstås. Men jag tänker inte gå omkring och gapa om fosterland och Moder Svea blabla. Det känns förlegat. Vi behöver gå in i en ny era.
du vill gå in i en ny era utan en historia utan rötter eller någon form av plikt
nationalism är att säga ja är från sverige detta är min rötter detta är min kultur som ja nu vill dela med mej av och andra delar med sig av sin de är att vara fast ankrad i den jorden som gav dej allt du behöver för att leva detta är tidlöst och sant i varje århundrade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in