2017-05-12, 16:34
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Vad AP´s prassel med "flickvännen" från F**n, anbelangar, samtidigt som han är gift står att läsa här och var. Det hade hållit på en rätt lång tid. Sms-konversationer, chat och kontoutdrag, styrker detta. AP "kostade på sig själv och flickvännen en del. Jag tror att JM, i ett mycket tidigare skede blev uppmärksammad på detta än vad hon senare tillstår.
Prasslet från "F**n, var vid tidpunkten ensamstående mamma till sex barn. Dom träffades på nätet via en finsk sida.
Kvinnan vet inget om AP´s ev drogande, hon har haft två bröder som missbrukat, men "bara" en kille som gjort dito.

Efter AP´s död och sorgearbetet gick livet vidare......

Hon är fortfarande ensamstående, men numera sjubarnsmamma.

Ps. Jag har satt citationstecken runt ordet "bara" i texten ovanför. Jag vill därmed exemplifiera vad ETT, litet ord kan betyda. "Bara" är MITT ord, men det sätter kvinnan i en än sämre dager än vad hon är i, eller hur ? Ds.
Aki var på Facebook helt öppen med att han var ihop med Nadja så det var ju inget som Aki dolde i alla fall.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-05-12 kl. 16:55.
Citera
2017-05-12, 16:47
Medlem
afKnollentotts avatar
Så här skrev kammaråklagare Camilla Jegerhjelm, Västerås till IF.

"Det framgår inte att du har en sådan anknytning till ärendet att du har rätt att få beslutet prövat. "

Häpp !

Pdf-sidan: 37 arb.material: 155
https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Huvudprotokoll/Huvudprotokoll__del_2__8_.pdf

Här finns överprövningen
Pdf-sidan: 35 arb.material: 153
https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Huvudprotokoll/Huvudprotokoll__del_2__8_.pdf

Här finns vigselbevis
Pdf-sidan: 26 arb.material 144
Citera
2017-05-12, 16:52
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
[b]
Inte utan att man undrar varför två tidigare sammanboende som blivit särbos, plötsligt gifter sig på Arlanda och far iväg till Egypten där maken får en spruta som sätter honom ur spel och tvingar honom att söka upp vård på semestern och vid hemkomsten.

Var det endast Johanna och Aki som visste om giftermålet? Ingen av barnen eller någon av övriga närstående?
En annan intressant grej är att Aki berättade för sin omgivning om giftermålet, det var bara Johanna som höll det superhemligt. Kanske för att hon precis fått en lägenhet betald samt nya möbler, anledningen till att hon fick lägenheten var ju för att hon skulle slippa Aki då han enligt henne var en hustrumisshandlare. Då verkar det ju konstigt för Göran att hon gifter sig med honom precis efteråt.

Antagligen hade hon planerat att ingen skulle veta något så att hon skulle få ut på både livförsäkringen + en nyproducerad bostadsrätt för flera miljoner av Göran. I ett senare skede när Aki ville skilja sig så blev det bråttom med mordet, dels så skulle hon ju inte kunna få ut pengar på någon livförsäkring om de skiljde sig och sen skulle hon också förlora halva sin förmögenhet.
Citera
2017-05-12, 17:13
Medlem
MARKLYFTs avatar
Hur beräknande o kall får man vara alltså. Hon måste ha varit sneknullad redan från början... trodde hon verkligen att hon skulle komma undan med allt detta! Vassate kniven i lådan har hon iaf inte varit. Det bara måste ha visats sig vilken typ av människa hon var redan från tidig ålder?
Citera
2017-05-12, 17:13
Medlem
valleros avatar
Att Aki var speciellt utvald av Johanna är säkert. Varför undrar man?
Kanske hans fåraktiga villighet att agera nåldyna och försökskanin till JMs olika drogexperiment spelar in? Det finns något hos Aki som inte stämmer. Alls.
Citera
2017-05-12, 17:32
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att Aki var speciellt utvald av Johanna är säkert. Varför undrar man?
Kanske hans fåraktiga villighet att agera nåldyna och försökskanin till JMs olika drogexperiment spelar in? Det finns något hos Aki som inte stämmer. Alls.

AP´s sista telefonkontakt med flamman från F**n skedde 12:06 7/8.

Alltså, efter det han själv handlat på ICA och Alko, men före den STORA inhandlingen på COOP o Alko.
Citera
2017-05-12, 17:54
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vilka var vittnen till Aki´s och Johannas bröllop på Arlanda?

Inte utan att man undrar varför två tidigare sammanboende som blivit särbos, plötsligt gifter sig på Arlanda och far iväg till Egypten där maken får en spruta som sätter honom ur spel och tvingar honom att söka upp vård på semestern och vid hemkomsten.

Var det endast Johanna och Aki som visste om giftermålet? Ingen av barnen eller någon av övriga närstående?
Vilka var vittnen och vem var präst?
Har dessa kontaktats för att ge sina versioner av vigseln?
Var alla parter helt okända för varandra, finns det nog knappt några minnesfragment kvar eftersom det sannolikt är rätt många vigslar som passerat revy därefter. Ändå vore det intressant att höra om de närvarande minns något om vigseln.
Var det något som avvek eller tycktes paret upp över öronen förälskade?

Jag har läst att vittnena var personal på Arlanda, den som vigde detta förälskande par kommer jag inte ihåg vem det var, det finns alltid ngn som kan viga på Arlanda det står i FUP.

Ingen visste om att de skulle gifta sig, detta kom säkert att bli en ''överraskning'' för många framförallt för JM,s föräldrar.
Citera
2017-05-12, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gitten
Vad har du för källa att två barn dött under Johannas vård?
Källan är FUP:en.

En polis som förhörde JMs mamma Anki frågade henne om hon kände till att ett barn som Johanna varit fostermamma åt drunknat i hennes omsorg, och då står det en adress var detta skedde.

Sedan svarar Anki Nej (tror jag) men att hon känner till ett fosterbarn som dött under Johannas omsorg på en annan adress.

Du kan själv läsa det i FUP.

Mer än så framkommer det inte.
Citera
2017-05-12, 17:58
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag har läst att vittnena var personal på Arlanda, den som vigde detta förälskande par kommer jag inte ihåg vem det var, det finns alltid ngn som kan viga på Arlanda det står i FUP.

Ingen visste om att de skulle gifta sig, detta kom säkert att bli en ''överraskning'' för många framförallt för JM,s föräldrar.

Här finns vigselbevis
https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommars..._del_2__8_.pdf
Citera
2017-05-12, 17:58
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MARKLYFT
Hur beräknande o kall får man vara alltså. Hon måste ha varit sneknullad redan från början... trodde hon verkligen att hon skulle komma undan med allt detta! Vassate kniven i lådan har hon iaf inte varit. Det bara måste ha visats sig vilken typ av människa hon var redan från tidig ålder?

Hon hade en vass kniv i lådan 2015 då kom hon undan med den sk ''drunkningen'', sen fick hon blodad tand.
Citera
2017-05-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Är du helt korkad eller??

POLISEN tar upp dessa fosterbarns barns DÖD i fuppen!!! En drunknade ("lustigt" sammanträffande.....) på Vedbergsgatan, den andra dog i Hammarby, båda adresser i E-tuna!!!!!

Det vore ju bra om du läser ALLA inlägg också, så du har lite mer koll, liksom!!
Jag har inte orkat läsa hela FUP. Men om du menar att JM även skulle vara någon typ av nutida änglamakerska så undrar jag varför hon inte åtalats för att ha mördat sina fosterbarn alternativt låtit en av dem drunkna och den andra dö av bristande omsorg eller liknande. Vad tjänade hon på deras död, förresten? Framgår det av FUP?
Citera
2017-05-12, 18:00
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Här finns vigselbevis
https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommars..._del_2__8_.pdf

Jag har läst hela FUP inte lätt att komma ihåg allt.

Man bör nog läsa FUP minst två ggr, den är ju mega stor så man har lite hum inför juni månad.
Senast redigerad av Smhf 2017-05-12 kl. 18:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in