2017-05-12, 15:34
Medlem
afKnollentotts avatar
Vad AP´s prassel med "flickvännen" från F**n, anbelangar, samtidigt som han är gift står att läsa här och var. Det hade hållit på en rätt lång tid. Sms-konversationer, chat och kontoutdrag, styrker detta. AP "kostade på sig själv och flickvännen en del. Jag tror att JM, i ett mycket tidigare skede blev uppmärksammad på detta än vad hon senare tillstår.
Prasslet från "F**n, var vid tidpunkten ensamstående mamma till sex barn. Dom träffades på nätet via en finsk sida.
Kvinnan vet inget om AP´s ev drogande, hon har haft två bröder som missbrukat, men "bara" en kille som gjort dito.

Efter AP´s död och sorgearbetet gick livet vidare......

Hon är fortfarande ensamstående, men numera sjubarnsmamma.

Ps. Jag har satt citationstecken runt ordet "bara" i texten ovanför. Jag vill därmed exemplifiera vad ETT, litet ord kan betyda. "Bara" är MITT ord, men det sätter kvinnan i en än sämre dager än vad hon är i, eller hur ? Ds.
Citera
2017-05-12, 15:40
Medlem
Honan6s avatar
Amanda Hikes - djävulens advokat?
Johannas advokat Amanda är 6 år yngre, men har lyckats arbeta som advokat sen 2009 och kombinerar yrket med den privata rollen som 3-barnsmamma med god balans. Hon tycks vara väldigt duktig och lyckas stoppa Johanna flera gånger när hon varit på väg att göra bort sig i förundersökningens förhör och under rättegången.

Inte utan att man är lite nyfiken på hur det känns att försvara en sån märklig kvinna som Johanna. Jag funderar på om hon är rädd att misslyckas i sitt uppdrag när Johanna förnekar brott. Jag funderar på om hon är rädd om sina knäskålar och övriga familjemedlemmars säkerhet.

Var Johanna barnet som inte fick styra i sandlådan?
Det infinner sig många funderingar om hur Johanna blivit så märklig. Kan det vara så att hon alltid haft en dold agenda, varit fylld av avund och att hon lidit av girighet sen hon var liten?
Fick hon inte bestämma någonting i sandlådelekarna med de andra barnen eller lekte hon alltid ensam? Gick hon hem i tystnad och dödade djur i smyg för att öva upp sig inför framtiden?

Hur är det med mystiska dödsfall runt Johanna - från barndomen till vuxen ålder?
Finns det några barndomskamrater som minns mystiska händelser med Johanna?
Finns det några vuxna kamrater som kan berätta om hur de uppfattar denna märkliga kvinna

Ingenting förvånar när det gäller denna märkliga kvinna som återkommande säger emot sig själv med olika versioner om det mesta. Hon kan inte själv veta vad som är sanning eller inte när hennes hjärna går i 110. Var det likadant när hon var barn? Blir intressant att höra hennes mamma och syster sen.
Senast redigerad av Honan6 2017-05-12 kl. 15:43. Anledning: Diverse små stavfel
Citera
2017-05-12, 15:51
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Nej, precis.

I försäkringsbolagets utredning så framkommer också att JM säger sig ha blivit uppmanad av Akis förre fru Monica att "ta tvillingirna och sätt dig i säkerhet". När utredarna frågar varför hon sa så säger JM att "hon visste väl hur han var".

När Göran köpte lägenheten åt JM så köptes det också helt nya möbler till lägenheten. JM ville nämligen slippa ha någon kontakt med Aki, så istället för att hämta sina möbler i 10-rumsvillan så inhandlades det nya. Jag antar att Göran pröjsade för detta. Precis efter detta så gifter dom sig...

...bröllopet sker på Arlanda. Efter det så åker de till Egypten och det är där som JM injicerar något gift i Aki. Vad gäller livförsäkringar så utbetalas inte dessa till förmånstagaren om man som icke gift är skriven på olika adresser. I så fall måste man bifoga en särskild skrivelse när man tecknar försäkringen. Om man är gift med den som är förmånstagare så utbetalas det dock automatiskt även om man är skrivna på olika adresser. Aki var ju skriven på villan när de reste till Egypten och Johanna var skriven på lägenheten. Det var alltså av största vikt att de gifte sig där på Arlanda innan de åkte i väg om hon skulle få några pengar.

Johanna berättar inte för någon att de gift sig. Hennes föräldrar och syster får reda på det genom att dom får syn på det via uppgifter på sådana där sidor som delger personliga uppgifter, typ Ratsit.se

När hon åker ut med Aki till Granliden den helgen han dör så säger hon att ingen visste om att de var där. Hon säger även att föräldrarna inte hade gett sitt tillstånd till att dom var där. Efteråt så berättar hon inte för sina föräldrar eller sin syster att han dött där. Hon säger att han dött i en arbetsplatsolycka.

När hon får frågan från försäkringsbolaget i oktober 2015 om vart de reste när de hade gift sig på Arlanda så svarar JM att hon inte kommer ihåg vart de reste. Det var till Egypten de reste, den resan då hon förmodligen försökte mörda honom. När hon får frågan om det var något särskilt som hände på denna resan så säger hon att det var inget särskilt som hände.

Johanna uppger att syftet som Aki hade med att gifta sig med henne vara att utnyttja henne ekonomiskt.

JM har aldrig träffat någon av Akis vänner, hon vet inte namnen på någon av dom. När Aki reste upp till sin mor och sina systrar i Gustavsberg med tvillingarna så brukade JM stanna hemma. JM verkar ha velat undvika Akis anhöriga så mycket som möjligt.

Försäkringsbolaget uppger att Johannas och Akis hus var fuskrenoverat när det skulle säljas, därför fick priset sättas ned med en miljon (om jag minns rätt).

Johanna uppger att hon har 100 olika teorier om hur Aki dött. Hon hade önskat att obduktionen visat på att han tagit droger eller fått en stroke "eller något annat jävla fel". Hon avslutar med att säga att det var karma som tog livet av Aki. Då utredarna frågar vad hon menar så svarar hon "Man får vad man förtjänar".

JM uppger att hon har slängt allt som tillhört Aki, hans kläder och tillhörigheter. Nycklarna till bostaden i Gustavsberg vill hon inte återlämna till Akis anhöriga.

JM påstår inför försäkringsutredarna att hon har kännedom om den nya flickvännen Nadja via sitt jobb inom socialtjänsten. Hon antyder att Nadja på något vis ska vara en klient hos socialtjänsten. Detta torde väl vara ett uppenbart brott mot tystnadsplikten? Inte för att jag tror på JM, men ändå.

Källa: https://minfil.org/UcO1Cdb2b7/Protokollbilaga__fo_rso_k_grovt_bedra_geri__IF-utr___del_2__3_.pdf

Källa: https://minfil.org/W0O3Ceb3bc/Protokollbilaga__fo_rso_k_grovt_bedra_geri__IF-utr___del_3__3_.pdf

Tack! Så jävla skumt och suspekt. Om hon pratar så här till utredarna på IF kan man bara gissa att hon löpande kläcker ur sig idiotiska/hatiska/galna kommentarer mot sin omgivning. Och ingen reagerar att Johanna inte är som de andra barnen, det är så otroligt att jag knappt tror det är sant.
Citera
2017-05-12, 15:59
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Vad AP´s prassel med "flickvännen" från F**n, anbelangar, samtidigt som han är gift står att läsa här och var. Det hade hållit på en rätt lång tid. Sms-konversationer, chat och kontoutdrag, styrker detta. AP "kostade på sig själv och flickvännen en del. Jag tror att JM, i ett mycket tidigare skede blev uppmärksammad på detta än vad hon senare tillstår.
Prasslet från "F**n, var vid tidpunkten ensamstående mamma till sex barn. Dom träffades på nätet via en finsk sida.
Kvinnan vet inget om AP´s ev drogande, hon har haft två bröder som missbrukat, men "bara" en kille som gjort dito.

Efter AP´s död och sorgearbetet gick livet vidare......

Hon är fortfarande ensamstående, men numera sjubarnsmamma.

Ps. Jag har satt citationstecken runt ordet "bara" i texten ovanför. Jag vill därmed exemplifiera vad ETT, litet ord kan betyda. "Bara" är MITT ord, men det sätter kvinnan i en än sämre dager än vad hon är i, eller hur ? Ds.

Knarkare, ensamstående sexbarnsmorsor, yrkeskriminella, bratwannabes, flyktingbarn, olyckor titt som tätt, gangstertänk, svarta pengar mm mm mm..

"I en annan del av Eskilstuna", snart på en teve i närheten.

Skratta? Gråta? Finner mig allt oftare skakandes på huvudet när jag läser denna tråd.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det är inget ovanligt att yngre har många alias på sociala medier, särskilt i kriminella kretsar.

Jafar Jafaris 3 olika namn på profilerna på Facebook......Undrar vad Jafar Jafari heter i sina Afganistanska identitetspapper?
Han har väl råkat tappa dem när han sökte asyl i Sverige. Vidare undrar jag om han kan ha flera identiteter.
Ali Jafari Facebook kontot kanske kan reflektera hans indenditet om han sökt asyls under i annat land än Svergie. T.ex i Tyskland.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-05-12 kl. 16:01.
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Vilka var vittnen till Aki´s och Johannas bröllop på Arlanda?

Inte utan att man undrar varför två tidigare sammanboende som blivit särbos, plötsligt gifter sig på Arlanda och far iväg till Egypten där maken får en spruta som sätter honom ur spel och tvingar honom att söka upp vård på semestern och vid hemkomsten.

Var det endast Johanna och Aki som visste om giftermålet? Ingen av barnen eller någon av övriga närstående?
Vilka var vittnen och vem var präst?
Har dessa kontaktats för att ge sina versioner av vigseln?
Var alla parter helt okända för varandra, finns det nog knappt några minnesfragment kvar eftersom det sannolikt är rätt många vigslar som passerat revy därefter. Ändå vore det intressant att höra om de närvarande minns något om vigseln.
Var det något som avvek eller tycktes paret upp över öronen förälskade?
Citera
2017-05-12, 16:00
Medlem
afKnollentotts avatar
IF´s begäran av överprövning, finns här. Den som senare skulle nekas av en åklagare. Ärendet är senare överprövat av Marianne Ny, utvecklingscentrum Göteborg.

Pdf-sida 98, arb.material 254 https://www.d0pe.se/domarpdf/Sommarstugemordet-Arboga/Bilaga-Grovt-Bedrageri/Protokollbilaga__fo_rso_k_grovt_bedra_geri__IF-utr___del_2__3_.pdf
Citera
2017-05-12, 16:03
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Vilka var vittnen till Aki´s och Johannas bröllop på Arlanda?

Inte utan att man undrar varför två tidigare sammanboende som blivit särbos, plötsligt gifter sig på Arlanda och far iväg till Egypten där maken får en spruta som sätter honom ur spel och tvingar honom att söka upp vård på semestern och vid hemkomsten.

Var det endast Johanna och Aki som visste om giftermålet? Ingen av barnen eller någon av övriga närstående?
Vilka var vittnen och vem var präst?
Har dessa kontaktats för att ge sina versioner av vigseln?
Var alla parter helt okända för varandra, finns det nog knappt några minnesfragment kvar eftersom det sannolikt är rätt många vigslar som passerat revy därefter. Ändå vore det intressant att höra om de närvarande minns något om vigseln.
Var det något som avvek eller tycktes paret upp över öronen förälskade?

Det finns skannade dokument i fupen - så giftermålet är nog okej. (om än lite illistigt, kanske).
Citera
2017-05-12, 16:11
Medlem
Gittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Ja, två barn hon tagit hand om som fostermamma. De dog under hennes vård.

Vad har du för källa att två barn dött under Johannas vård?
Citera
2017-05-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jafar Jafaris 3 olika namn på profilerna på Facebook......Undrar vad Jafar Jafari heter i sina Afganistanska identitetspapper?
Han har väl råkat tappa dem när han sökte asyl i Sverige. Vidare undrar jag om han kan ha flera identiteter.
Ali Jafari Facebook kontot kanske kan reflektera hans indenditet om han sökt asyls under i annat land än Svergie. T.ex i Tyskland.

Iom att han kunde åka till Pakistan 2015 så har han ju någon form av passhandling (falsk el inte), han har dock ej svenskt pass.
Citera
2017-05-12, 16:17
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Amanda Hikes - djävulens advokat?
Johannas advokat Amanda är 6 år yngre, men har lyckats arbeta som advokat sen 2009 och kombinerar yrket med den privata rollen som 3-barnsmamma med god balans. Hon tycks vara väldigt duktig och lyckas stoppa Johanna flera gånger när hon varit på väg att göra bort sig i förundersökningens förhör och under rättegången.

Inte utan att man är lite nyfiken på hur det känns att försvara en sån märklig kvinna som Johanna. Jag funderar på om hon är rädd att misslyckas i sitt uppdrag när Johanna förnekar brott. Jag funderar på om hon är rädd om sina knäskålar och övriga familjemedlemmars säkerhet.

Var Johanna barnet som inte fick styra i sandlådan?
Det infinner sig många funderingar om hur Johanna blivit så märklig. Kan det vara så att hon alltid haft en dold agenda, varit fylld av avund och att hon lidit av girighet sen hon var liten?
Fick hon inte bestämma någonting i sandlådelekarna med de andra barnen eller lekte hon alltid ensam? Gick hon hem i tystnad och dödade djur i smyg för att öva upp sig inför framtiden?

Hur är det med mystiska dödsfall runt Johanna - från barndomen till vuxen ålder?
Finns det några barndomskamrater som minns mystiska händelser med Johanna?
Finns det några vuxna kamrater som kan berätta om hur de uppfattar denna märkliga kvinna

Ingenting förvånar när det gäller denna märkliga kvinna som återkommande säger emot sig själv med olika versioner om det mesta. Hon kan inte själv veta vad som är sanning eller inte när hennes hjärna går i 110. Var det likadant när hon var barn? Blir intressant att höra hennes mamma och syster sen.

Min fetning (sista). Det borde polisen undersöka.
Citera
2017-05-12, 16:31
Medlem
Finns det något ljudklipp man kan höra där Johannas röst inte är förvrängd?

Länka gärna i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in