Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Har för mig att jag sett nånstans att alla var aspackade, men minns inte var. Det var väl lite missbrukarkretsar som mamman levde mitt i.
Citat:
Ursprungligen postat av
hyfie
Jag undrar t.ex hur det kommer sig att Kevin sprang hos en granne (?) och tiggde efter mackor? Hur det kommer sig att han setts med inte mindre än 3 tidigare dömda pedofiler, varav en han hållit i handen? Vad säger du morbrodern om detta? För mig rimmar det illa med en förälders huvuduppgifter; att tillgodose naturliga behov såsom mat samt skydda sitt barn ifrån faror. Rådde missförhållanden av denna grad, eller är det falska rykten?
Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Inte så troligt att Kevins föräldrar är mördare. Däremot bär de det fulla ansvaret för Kevins död. De fullkomligt sket i Kevin och lämnade honom vind för våg hela dagarna. Pappan bodde visserligen inte i området men han lär ju ha vetat i vilket tillstånd mamman befann sig. Om det existerar någon ondska i den här saken så är det Kevins föräldrar som står för den saken. Jävla svin till människor.
Byskvaller. Lämna Kevins föräldrar utanför. Dom har lidit tillräckligt. Påhopp och beskyllningar är förjävligt lågt!
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Hela historien låter konstig, ett barn kommer med en teckning och föräldern river sönder den inför barnet? Vem gör så?
Kanske en dålig förälder? Snarare borde väl fadern sagt "det var ju fint nu åker vi och fiskar" för att sedan lägga undan teckningen. Hoppas vi får klarhet i allt som har med dessa tveksamma uppgifter att göra.
Varför skulle en 5-åring rita istället för att berätta med ord? Är han autistisk?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ad-infinitum
Pappan sa redan i del två att han inte minns att någon berättade om Kevin samma kväll.
Märkligt om det är så att han suttit och återskapat en teckning några veckor senare.
Blöta kläder nämns inte heller i dokumentären.
Allt som nämns är att barnen lekte på innergården.
Vilket styrks av förhör med 10-åringen.
Sen är det tidslinjen jag inte får ihop. Hur ska de ha hunnit döda Kevin om han sågs vid liv 17.30?
"Efter middagen skulle de bägge familjerna åka och fiska, men innan dess hann
barnen springa ut och leka en stund, mellan ca 17.15-17.45"
(Detta enligt Nina Hjelmgrens rapport s.45).
En familj med väldigt dåligt minne verkar det som. "Minns inte" brukar annars vara en vanlig kommentar av skyldiga. Att inte minnas en sån här händelse kan jag delvis köpa av en då 5-åring,men när man är 7,8 år minns man absolut. Som vuxen,dvs pappan är det inget snack om att "inte minnas".
Att barnen lekte på innegården styrks alltså av en 10-åring. I andra fall har 10-åringar varit vittnen,men inte trovärdiga pga deras låga ålder. Både åklagare och advokater har haft samma åsik kring det. Men nu ska denna 10-årings förhör leda till skadestånd till killarna.
Pengarna ska isåfall tas direkt från förhörsledare <Rolf> och åklagarens privata bank-konto.
Vinklad dokumentär!