Citat:
Ursprungligen postat av
thedarkmatters
Hm, roligt att P4 Värmland försökt nå "polismannen" upprepade gånger utan resultat... Mr "mediakåtast
i Västsverige" har kanske fullt nu då i sin "klipp-pärm"

Kanske ska sponsra honom med en ny, med tanke på att det aldrig har funnits så starka skäl för karlen att visa upp sig som nu. Annars är han inte nödbedd precis...
Citat:
I redogörelsen Kevin-fallet står det: "Både pappan och styvmamman är sköra personer som kommer från trasiga bakgrunder. De har behövt kämpa för att skapa en dräglig tillvaro och ytligt sett lyckats med det. Båda hade arbete och pappan även kommunalt förtroendeuppdrag, han tog även sitt samhällsansvar genom att bland annat fungera som nattvandrare i bostadsområdet" (sid. 44)
Psykolog HG Storm om familjesituationen:
Citat:
Vilka spår kan de här förhörsmetoderna ha satt hos de barn som varit med om det?
– Jag känner inte de här killarna som vuxna män, men det jag har sett på TV är att det är två killar som är socialt anpassade. Egentligen mot alla odds. Någonstans i deras närmiljö har det funnits goda krafter och näring så att de kunnat komma ut i livet. Men det är klart att det här traumat som de varit med om har påverkat dem. Jag blir imponerad av kraften i deras nära nätverk som ändå fått dem att komma ut i livet - det tycker jag är starkt.
Det kanske inte var så ytligt de lyckades ändå trots Rolfs utsago.