2017-05-08, 23:01
Medlem
En släkting till mig hade taxirörelse i många år.
Bla beställde en kvinna taxi från Huddinge till
Skeppsbron i Gamla Stan, betalade och klev ur
och hoppade i vattnet...
Citera
2017-05-09, 21:27
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nej, det klippet har jag inte sett. Sossar bara lovar och ljuger. Valfläsk.

När fan blir taxibranschen bra igen tro?

När man blir egenåkare o har 1 bil med överpriser ?

Typ 999kr maxtaxa
Såg en med 4999kr en svart v70
Citera
2017-05-10, 02:11
Medlem
shadow666s avatar
Hur fungerar taxi löner? är det låg lön med provsion eller har man lite högre standard lön och lite provision?
Citera
2017-05-10, 09:49
Medlem
JustZlatans avatar
Var kan man beställa egna dekaler? Dekaler som är magnetiska så att man kan ta bort dom. Jag vill ha på sidorna och på motorhuven och stora ska de vara. Jag har en genial idé hur dom ska se ut. Jag kommer få så många kunder.
Citera
2017-05-10, 18:38
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Var kan man beställa egna dekaler? Dekaler som är magnetiska så att man kan ta bort dom. Jag vill ha på sidorna och på motorhuven och stora ska de vara. Jag har en genial idé hur dom ska se ut. Jag kommer få så många kunder.

Dekaltrim.se i Södertälje kolla dem
Citera
2017-05-10, 18:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Dekaltrim.se i Södertälje kolla dem

Södertälje är lite långt. Det borde finns något i Stockholmsområdet. TSAB gör väl sina stripar i Västberga?
Citera
2017-05-11, 00:28
Medlem
Jag har en vän som är syrier och vill bli taxislusk.

Han har fått tag på material för 2016, karta broschyrer och annat som man fick 2016. Jag undrar hur man tar reda på vilka lagar och förändringar som gjorts under 2017 och som är relevanta inför taxiprovet (teori och uppkörningen).

Jag ärm också nyfiken om man kan handla en bil och blir sin egen ganska så omgående. Hur fungerar det och är det möjligt så kort inpå uppkörningen?
Citera
2017-05-12, 12:27
Medlem
Som gammal droskägare så tyckte jag att det fick vara nog efter att ha kört taxi under 15 års tid och skiftade därför över till att köra lastbil som vanlig anställd mån-fre . Nu efter ett halvår så trivs jag bra i det nya yrket men kan känna ett starkt begär och sug efter att få köra taxi igen. Vad kan detta bero på?
Citera
2017-05-12, 13:19
Medlem
Axel61s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Som gammal droskägare så tyckte jag att det fick vara nog efter att ha kört taxi under 15 års tid och skiftade därför över till att köra lastbil som vanlig anställd mån-fre . Nu efter ett halvår så trivs jag bra i det nya yrket men kan känna ett starkt begär och sug efter att få köra taxi igen. Vad kan detta bero på?
Jag körde långtradare en sommar för några år sen, väldigt ensamt och långtråkigt om man är en social människa. Trivs väldigt bra (utom lönen) som taxiåkare men det är roligare och mer utmanande med lastbil. Så jag står där ibland som åsnan mellan hötapparna.
Citera
2017-05-12, 15:50
Medlem
JustZlatans avatar
Hur räknar man ut bilförmånen?
Citera
2017-05-12, 17:26
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan

Att du kanske saknar din egna tid? Man sköter sigsjälv?
Citera
2017-05-12, 19:14
Medlem
JustZlatans avatar
Skulle jag tjäna på att sätta på taxametern om jag åker på en lång bilsemester? Jag måste ju själv betala vad det kostar men jag får ju 100% av det inkörda, minus 6% moms. På så sätt slipper jag betala bilförmånen. Tänker jag rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in