Citat:
Ursprungligen postat av
JumpingJack
Jag undrar om Kevins mamma och pappa hade alibi för tiden när Kevin dog? Blev de någonsin misstänkta? Har sökt i tråden men inte hittat något.
Det är jag helt övertygad om - tänkte jag först skriva, men så kom jag att tänka på vad som framkommit om den här utredningen än så länge och ändrar därför mitt svar till - troligtvis har man tittat närmare på Kevins föräldrar och kunnat utesluta dem som gärningsmän.
Gissningsvis har det inte skrivits något om det därför att FUP är sekretessbelagd och det enda som egentligen har funnits tillgängligt innan DNs och DJs granskningar är Hjelmgrens sammanställning (vilket är en partsbilaga för RS). I den står bara att läsa att man har undersökt det så kallade "anhörig-spåret". Att det inte står mer att läsa om det i Hjelmgrens sammanfattning tror jag mer handlar om respekt för de anhöriga än att man inte har undersökt det. Det framgår tydligt i sammanställningen att Kevin inte växte upp under de bästa omständigheter, och det kan tyckas både respektlöst och onödigt att hänga ut och föräldrarna till ett mördat barn om man med stor säkerhet kunnat utesluta dem från utredningen.
Men när det kommer till den här utredningen kan man som sagt inte vara säker på något. Det kan i dagsläget inte uteslutas att de anhöriga har avskrivits som misstänkta baserat på RS intuition eller något annat flum.