2017-05-12, 13:23
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det där håller jag med om. Pappan verkar dock ha gjort ett nedbyte när det gäller den äkta hälften. Brödernas riktiga mamma verkar vara en fullt normal "hästtjej" med intelligent blick och ordning på svaren. Den nya känns inte helt hundra däremot. Men några sociala problem framskymtar inte. Men pappan kanske drack på den tiden vilket skulle kunna förklara hans påstått dubiösa agerande kvällen då Kevin dödades.

Jag tror att styvmammans rätt breda värmländska och gälla röst bidrar till att hon framstår som lite eljest. Hon verkar stabil och mån om bröderna.
Citera
2017-05-12, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Jag undrar om Kevins mamma och pappa hade alibi för tiden när Kevin dog? Blev de någonsin misstänkta? Har sökt i tråden men inte hittat något.

Det är jag helt övertygad om - tänkte jag först skriva, men så kom jag att tänka på vad som framkommit om den här utredningen än så länge och ändrar därför mitt svar till - troligtvis har man tittat närmare på Kevins föräldrar och kunnat utesluta dem som gärningsmän.

Gissningsvis har det inte skrivits något om det därför att FUP är sekretessbelagd och det enda som egentligen har funnits tillgängligt innan DNs och DJs granskningar är Hjelmgrens sammanställning (vilket är en partsbilaga för RS). I den står bara att läsa att man har undersökt det så kallade "anhörig-spåret". Att det inte står mer att läsa om det i Hjelmgrens sammanfattning tror jag mer handlar om respekt för de anhöriga än att man inte har undersökt det. Det framgår tydligt i sammanställningen att Kevin inte växte upp under de bästa omständigheter, och det kan tyckas både respektlöst och onödigt att hänga ut och föräldrarna till ett mördat barn om man med stor säkerhet kunnat utesluta dem från utredningen.

Men när det kommer till den här utredningen kan man som sagt inte vara säker på något. Det kan i dagsläget inte uteslutas att de anhöriga har avskrivits som misstänkta baserat på RS intuition eller något annat flum.
Citera
2017-05-12, 13:24
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Kan du kanske åtminstone länka?

Det är rent trams. Tråden är nu full av trasiga människor som blandar ihop saker och ting från andra fall och sånt de själva inbillat sig. (tips: kolla inläggshistoriken för enfindam).
Citera
2017-05-12, 13:33
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Ingen av er som såg Nyhetsmorgons intervju med SÅC imorse?
Där kräver han att alla förhör med grabbarna och deras föräldrar offentliggörs så att alla får den rätta bilden. Med SÅC:s bakgrund i rättsväsendet så har jag väldigt svårt att tro något han säger numera.
Notera att han först säger att teckningen som grabbarna ritade revs sönder av fadern, nästa sekund har han sett den i undersökningen, och i nästa visar det sig att det är fadern som ritat teckningen för att visa hur den såg ut. Enligt SÅC är det alltså fadern som ritat en kopia av den teckningen som han själv rev sönder. Intervjun kommer här:

https://www.youtube.com/watch?v=p2fgssvqRlE
Tycker att SÅC levererar väldigt bra svar. Hans krav på att alla förhör skall göras tillgängliga för alla är det bara att skriva under på. Då kan man se om DJ eventuellt vinklat.
Citera
2017-05-12, 13:34
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Det där håller jag med om. Pappan verkar dock ha gjort ett nedbyte när det gäller den äkta hälften. Brödernas riktiga mamma verkar vara en fullt normal "hästtjej" med intelligent blick och ordning på svaren. Den nya känns inte helt hundra däremot. Men några sociala problem framskymtar inte. Men pappan kanske drack på den tiden vilket skulle kunna förklara hans påstått dubiösa agerande kvällen då Kevin dödades.

Men hur är det möjligt att missa målet så kapitalt.

Hederliga, arbetande människor som var aktiva med sina barn. Styvmamman finns fortfarande kvar i bilden som ni ser. Detta kan inte ha varit utan egna uppoffringar.

Att prata sävligt och på dialekt är inget man kan dra några växlar på.

Är det givande att hora ut allt och alla i tråden medan du sitter skyddad bakom en skärm?
Vad gjorde du vid tiden för mordet?
Alibi?
Citera
2017-05-12, 13:37
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Kan du kanske åtminstone länka?
Nej, det är en artikel från tiden då det begav sig.
Citera
2017-05-12, 13:40
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Där kräver han att alla förhör med grabbarna och deras föräldrar offentliggörs så att alla får den rätta bilden. Med SÅC:s bakgrund i rättsväsendet så har jag väldigt svårt att tro något han säger numera.
Notera att han först säger att teckningen som grabbarna ritade revs sönder av fadern, nästa sekund har han sett den i undersökningen, och i nästa visar det sig att det är fadern som ritat teckningen för att visa hur den såg ut. Enligt SÅC är det alltså fadern som ritat en kopia av den teckningen som han själv rev sönder. Intervjun kommer här:

Fy fan vad pinsamt att titta på. Han kommer ju på sig själv när han säger att han har sett teckningen "Ja juste, jag sa ju att pappan rev sönder den" och så försöker han rädda den situationen.

Hur har han mage att sitta där i nyhetsmorgon och säga hur det gick till när han själv säger att han kom in i utredningen en till en och en halv vecka efter att det förhöret som Rolf Sandberg höll i.
Citera
2017-05-12, 13:43
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Men hur är det möjligt att missa målet så kapitalt.
Vilket mål?

Citat:
Hederliga, arbetande människor som var aktiva med sina barn. Styvmamman finns fortfarande kvar i bilden som ni ser. Detta kan inte ha varit utan egna uppoffringar.
Vad!? Det är ju just den bilden som motsägs i utredningen. Däremot framkommer inget sådant i dokumentären. Men vad vet du om den saken undrar man. Växte du upp i familjen?

Citat:
Att prata sävligt och på dialekt är inget man kan dra några växlar på.
Hennes beskrivning av hur det gick till när polisen förhörde henne på psyket tycker jag vittnar om att hon inte är 100.

Citat:
Är det givande att hora ut allt och alla i tråden medan du sitter skyddad bakom en skärm?
Vad gjorde du vid tiden för mordet?
Alibi?
Var det någon som skrev något om troll.
Citera
2017-05-12, 13:44
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Fy fan vad pinsamt att titta på. Han kommer ju på sig själv när han säger att han har sett teckningen "Ja juste, jag sa ju att pappan rev sönder den" och så försöker han rädda den situationen.
Vaddå! Tror du att han hittar på att pappan ritat om teckningen?
Citera
2017-05-12, 13:45
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Hur har han mage att sitta där i nyhetsmorgon och säga hur det gick till när han själv säger att han kom in i utredningen en till en och en halv vecka efter att det förhöret som Rolf Sandberg höll i.

SÅC och hans kompis Lambertz drar sig naturligtvis inte för att ljuga. Mycket står på spel nu för honom. Visar det sig att det här är ännu ett "Quick-fall" där hans inblandning orsakat att den riktiga förövaren går lös så är han om möjligt ännu mer körd.
Citera
2017-05-12, 13:47
Medlem
supremanics avatar
Citat:

Tycker han har vettiga synpunkter. Det finns självklart redig substans i att pojkarna är skyldiga och att producera en vinklad dokumentär som utelämnar det kan man ifrågasätta syftet med.
Citera
2017-05-12, 13:47
Medlem
DikTs avatar
Citat:

SÅC (6:20)
Citat:
Jag säger inte vad polisen ska göra i förhören i sig
Av det som har framkommit tidigare så är det väl precis vad han har gjort. Sagt till polisen att de ska säga till ena brodern att den andra har erkänt, gett instuktioner inför vallning (dockan) etc

EN märklig fråga är ju detta med blöta kläder och teckningen. SÅC framställer det som att det är klart att det är så och att det är pappan som har sagt detta. I dokumentären sägs det ingenting om detta (ännu), inte heller polisen verkar känna till detta efter 1 en månad som det framställs.
Hoppas det klarnar i nästa avsnitt.
Jag tror ju att detta är en efterhandskonstruktion helt och hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in