Citat:
Det här börjar bli riktigt intressant.
Så denne J*lal Abd*li bodde i Dottevik och var 13 år vid mordet. Han saknar alibi och figurerade på något sätt i inledningen av utredningen. Varför avfördes han? Enligt Rolfs egen utvärdering var det för att han hade invandrarbakgrund och Rolf ville inte piska upp stämningar mot invandrare. Istället satte han dit två små svenska småglin under tortyrliknande förhör?
Kan det vara så sjukt? Och nästan ett år senare våldtar denne J*alal en treåring? Det är dags att Rolf börjar förklara ett och ett annat nu.
Så denne J*lal Abd*li bodde i Dottevik och var 13 år vid mordet. Han saknar alibi och figurerade på något sätt i inledningen av utredningen. Varför avfördes han? Enligt Rolfs egen utvärdering var det för att han hade invandrarbakgrund och Rolf ville inte piska upp stämningar mot invandrare. Istället satte han dit två små svenska småglin under tortyrliknande förhör?
Kan det vara så sjukt? Och nästan ett år senare våldtar denne J*alal en treåring? Det är dags att Rolf börjar förklara ett och ett annat nu.
Enligt Hjelmgrens rapport så verkar det som man inte fick ut något ur honom men man försökte. Någon var ute och fiskade med honom och försökte bli kompis med honom. Men sen gav man upp. Frågan är om man pressade honom lika hårt som man pressade Marius.
Om jag ska låta mig själv bli lite konspiratorisk för en stund så tänker jag mig att Sandbergs drömgärningsman var Marius, stökig rent av kriminell ung kille som ett perfekt exempel på motsatsen hur ett barn ska uppföra sig och hur Sandberg själv var som barn. Hade han fått honom fälld hade han säkert kunnat gotta sig i hur man överlistade en ung up and comming psykopat och en blivande Svartenbrandt. Men när det gick åt skogen så fick han nöja sig med två väldigt unga normala svenska barn.
Jag tror inte att en gärningsman som var efterbliven, extremt barnslig, utstött, offer för övergrepp och invandrare hade gått att använda för att visa upp sig själv i media. Kanske var det därför Sandberg släppte honom. Inte så kul att fånga en mördare om samhället kräver locket på och inget gottande i media om det.