2017-05-11, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, det får hon ju inte. Inte i rättssalen. Mened kan man få fängelse för. Men hon åker in ändå eftersom det finns en hel del annat hon är anklagad för.
I professor Mårten Schultz' juridikblogg i ämnet:

Får man ljuga i domstolen?
https://martenschultz.wordpress.com/2007/11/20/far-man-ljuga-i-domstolen/

är svaret klockrent: Den som är anklagad för ett brott kan ljuga hur mycket som helst.
Citera
2017-05-11, 23:19
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Nu är du bara tramsig... Såklart, hon slingrar sig. Tänkte du att psykopaten inte skulle göra det???

Nu känns det som att vi går förbi varandra. Det är typ tvärt emot min poäng.. läs mina senaste inlägg så ser du mitt perspektiv.
Citera
2017-05-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Nu känns det som att vi går förbi varandra. Det är typ tvärt emot min poäng.. läs mina senaste inlägg så ser du mitt perspektiv.
Kanske du har haft en underton, en finurlighet, i dina inlägg som jag inte förstått mig på men jag orkar nog inte läsa dina inlägg igen... Sorry
Citera
2017-05-11, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Halshugg mig inte nu snälla...
Angående det blå fyndet på Akis tänder. Kan det vara ett avskrap från något som han tryckts emot,
(Tex en uppblåsbar pool) Jag skulle önska att de hade en masspektrometer analys ala
Abby gjord på fyndet.

Ingen halshuggning. Här dränker vi folk i fårhagar och kräftsumpar. 😉

Nej en plastpool kan inte färga av sig. Mer troligt att det handlar om något han ätit eller möjligen, kanske, men mindre troligt, druckit.
Citera
2017-05-11, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramaria
Halshugg mig inte nu snälla...
Angående det blå fyndet på Akis tänder. Kan det vara ett avskrap från något som han tryckts emot,
(Tex en uppblåsbar pool) Jag skulle önska att de hade en masspektrometer analys ala
Abby gjord på fyndet.

Såklart du inte blir halshuggen. Visst hade man önskat att de faktiskt undersökt allt minituöst.:/
Citera
2017-05-11, 23:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja så kan det vara. Men det kan även vara hennes instinkter, utvecklade under ett helt liv av manipulerande som leder henne.

Genom att ljuga om allt fram och tillbaka så blir det omöjligt att hävda att hon ljuger för att dölja något. Hon ljuger nämligen ändå, hela tiden, så fort någon påpekar ett fel hon gjort eller anklagar henne för något. Och inte bara för polisen och inte bara i brottssammanhang. En allvarlig karaktärbrist eller en "sjukdom".

Ja jag tog tidigare ikväll upp om det kunde vara så att hon är en patologisk lögnare, att det är ett tvångsmässigt beteende.
Fast jag tror mer på att hon ljuger om till synes helt obetydliga saker av den anledningen att hon genom små detaljer ska framstå som mer trovärdig.

Eftersom lögnerna har blivit för många så är det helt orimligt för henne att hålla reda på dem vilket gôr att det bli lôgn på lögn som blir en ny lögn på en ny lôgn på en ny lögn på en...och så vidare.
Detta är hon medveten om men gôr det bästa av situationen eller som jag beskrev nyss- lite "happy-go-lucky"-ljuger sig fram i tillvaron just nu.
Citera
2017-05-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Nioåringar pratar knappast om drogade personer, det lärde han sig långt senare när han träffade MR som drogade på riktigt. Aki var ett fyllo och JM stod ut med det och stod upp för Aki på detta vis, köpte kebabvagnar och ville få en ny tillvaro i Strömstad.

Allt han har matats med är media och en pappa som vill ha ensam vårdnad. A har inget avgörande då det blir efterhandskonstruktioner och tillrättalägganden av en minderårig.

Nu avgör detta på inget sätt fallet, lite för mycket får, rosé och entrecote tillrättalägger knappast en drunkning i en kräftlåda. Inte heller en god ekonomi.

Tvärtom, så blev Alexanders vittnesmål väldigt viktigt. Han gav inte Johanna något alibi för mordkvällen. Därav Johannas minst 9 fantasifulla teorier om vad hon då gjorde istället.

Tack och lov har båda dom barnen vuxit upp med sin pappa och blivit himla bra individer.
All heder åt pappan och barnen.
Citera
2017-05-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp
Såklart du inte blir halshuggen. Visst hade man önskat att de faktiskt undersökt allt minituöst.:/
Ungefär så! Man misstänkte inte mord innan och lät ca ett år passera!? Kan man dränka vem som helst bara det verkar troligt? Utifrån vad? Att någon ligger drunknad i någon meter vatten är inte konstigt? Nej, jag fattar inte att man inte undersökte "olyckan" närmare än så...
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Om du, liksom jag, skulle döma på vår magkänsla är det inget snack. Livstid (på riktigt om möjligt), men nu måste vi ta hänsyn till juridiken och då blir det mer komplext. Utom rimligt tvivel är det som gäller och hon är oskyldig till åkl bevisat på den graden att hon är skyldig.

PS vad tror du om Mats Alms skuld? Det är priset för ett rättssäkert samhälle även om det ger magkramp.

Ja jag är fullt medveten om det du skriver och anser för övrigt att Mats Alms "case" är det vidrigaste någonsin utifrån juridisk utkomst. Dock tror jag att det kanske kan gå vägen här, men bara kanske.

Däremot är det skit samma för jag är mer säker på att det är Hinsan nästa för mordet på pappa och fôrsöket på mamma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja jag tog tidigare ikväll upp om det kunde vara så att hon är en patologisk lögnare, att det är ett tvångsmässigt beteende.
Fast jag tror mer på att hon ljuger om till synes helt obetydliga saker av den anledningen att hon genom små detaljer ska framstå som mer trovärdig.

Eftersom lögnerna har blivit för många så är det helt orimligt för henne att hålla reda på dem vilket gôr att det bli lôgn på lögn som blir en ny lögn på en ny lôgn på en ny lögn på en...och så vidare.
Detta är hon medveten om men gôr det bästa av situationen eller som jag beskrev nyss- lite "happy-go-lucky"-ljuger sig fram i tillvaron just nu.

Ja, vi är nog i sak överens och rör oss runt i samma dimmoln men uttrycker oss lite olika.

Resultatet försvårar ändå för åklagaren att få rätten att tro att lögnerna är avsedda att dölja hennes skuld. Hade hon nöjt sig med att ljuga på avgörande punkter hade åk fått ett starkare case.
Citera
2017-05-11, 23:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Alexander sonen-har i förhör beskrivit en händelse som är märklig.
Alexander berättar i förhöret hur han fann Aki liggande naken i en soffa i lägenheten och Aki beskrevs som helt borta, han kunde inte röra sig, och kunde inte prata, han kissade på sig i soffan. Johanna stökade omkring och Alexander uppfattade att Aki var mycket sjuk, han beskrev så i flera förhör, Johanna hade inte varit orolig, Aki blev liggande i detta skick ungefär en timme och Alexander verkade bevaka situationen noga, efter nån timme så hade Aki lyckats resa sig och drullat in i köket, Johanna hade skrattat och börjat att torka upp urin i soffan- så småningom hade Aki börjat prata och Alexander beskriver Akis prat som förvirrat prat om båtar. Jafar hade varit närvarande vid detta tillfälle, och Alexander tolkade det som att Johanna o Jafar hade drogat Aki- att de testat droger på Aki.
Jafar beskrevs som droghandlare av den lille Alexander. Det är märklig berättelse och väldigt tydligt beskrivet på barns vis. Undrar hur Johanna och hennes svärson kommer att bemöta detta.
"J hade skrattat..."

Äldsta dottern är inne på samma spår:
Citat:
Ursprungligen postat av AB
Ja, jag har ju alltid trott att dom vet mer än vad dom säger. /…/ På grund av att dom var så nära mamma hela tiden och mamma berättade ju bara saker för dom, det var bara dom som gällde och J fixade ju knark till mamma så att hon skulle ge till AP. Ja.
AP var en försökskanin och kunde samtidigt användas till att mjölka pengar av föräldrarna.
Citera
2017-05-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Johanna har inte, vad jag vet, genomgått någon dylik utredning (rätt omfattande) och har därför ingen sådan fastställd diagnos.

Johanna skyller på allt och alla.

Sa inte JM någonstans att hon inte drack alkohol för att hon medicinerade? I så fall för vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in