Citat:
Ursprungligen postat av
Refraktor
Ja så kan det vara. Men det kan även vara hennes instinkter, utvecklade under ett helt liv av manipulerande som leder henne.
Genom att ljuga om allt fram och tillbaka så blir det omöjligt att hävda att hon ljuger för att dölja något. Hon ljuger nämligen ändå, hela tiden, så fort någon påpekar ett fel hon gjort eller anklagar henne för något. Och inte bara för polisen och inte bara i brottssammanhang. En allvarlig karaktärbrist eller en "sjukdom".
Ja jag tog tidigare ikväll upp om det kunde vara så att hon är en patologisk lögnare, att det är ett tvångsmässigt beteende.
Fast jag tror mer på att hon ljuger om till synes helt obetydliga saker av den anledningen att hon genom små detaljer ska framstå som mer trovärdig.
Eftersom lögnerna har blivit för många så är det helt orimligt för henne att hålla reda på dem vilket gôr att det bli lôgn på lögn som blir en ny lögn på en ny lôgn på en ny lögn på en...och så vidare.
Detta är hon medveten om men gôr det bästa av situationen eller som jag beskrev nyss- lite "happy-go-lucky"-ljuger sig fram i tillvaron just nu.