2017-05-11, 16:06
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Mmm, och de kan ju ha hamnat i en sådan fosterfamilj som JM var själv.......

Nej det har de inte.
Citera
2017-05-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Nej Oxfilé... Same-same tydligen enligt åkl.

Ok, får nu bara hoppas att inte hela Aki-åtalet faller på att åkl hävdat fel styckdetaljsinköp

Det enda som står helt klart, där det finns bildbevis, är ju JM: s glupande aptit efter afghankött

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Undrar lite vilka bevis de behöver. Hon talar ju uppenbarligen inte sanning, hon ljuger och trasslar in sig om sina förehavanden. Måste man verkligen ha klockrena fysiska bevis eller ett klart erkännande?

Är nog inte rätt person att svara på detta men självklart går det att fälla utan erkännande och 'hårda'/tekniska bevis, indicier kan räcka. Men tänker att det nog finns för många frågetecken/oklarheter för att fälla JM (avs Aki), alla hennes motstridiga uppgifter till trots.
Citera
2017-05-11, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Hon får lov att ljuga om hon vill. Ja, man måste ha bevis för att fälla för mord då det är höga beviskrav.
Hon kan dilla, och hitta på hur mycket hon vill.

.

Nja, det får hon ju inte. Inte i rättssalen. Mened kan man få fängelse för. Men hon åker in ändå eftersom det finns en hel del annat hon är anklagad för.
Citera
2017-05-11, 16:08
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, det får hon ju inte. Inte i rättssalen. Mened kan man få fängelse för. Men hon åker in ändå eftersom det finns en hel del annat hon är anklagad för.

Hon är inget vittne under ed din mupp. Hon är misstänkt och behöver inte tala sanning.

Den som är misstänkt för ett brott skall ha rätt att försvara sig med alla medel som finns.
Citera
2017-05-11, 16:08
Medlem
Kvinnan verkar minnas deras förhållande och turer mycket väl. Hon nämner datum för in- och utflytt, återföreningar och hastiga uppbrott.
Citat från SVT

Tänk så olika det kan vara, nyss hade hon glömt det mesta, men när försvararens förberedda frågor kommer, så minns hon a!la detaljer. Domare och nämndeman lägger nog också märke till det.
Senast redigerad av Kulturellatantella 2017-05-11 kl. 16:11.
Citera
2017-05-11, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Räddningstjänsten såg inte bilen för den stod bakom ett uthus, det har framgått i fup. AB fick åka ut extra med sin pojkvän och svåger för att köra hem sin bil (de tog JM:s bil hem där bilbarnstolarna satt)

Hade de åkt ut utan bilbarnstolar dagen innan?
Citera
2017-05-11, 16:10
Medlem
Visst, allt har gått i ett rasande tempo. Är detta hela förklaringen?

– Jag gör ju så alltid att, ju ondare jag har i mitt hjärta desto fortare springer jag för då slipper jag känna efter, säger Arbogakvinnan när Amanda Hikes frågar hur hon mådde efter drunkningen.
Citera
2017-05-11, 16:14
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askepott
Hade de åkt ut utan bilbarnstolar dagen innan?

Nej
Citera
2017-05-11, 16:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Kvinnan verkar minnas deras förhållande och turer mycket väl. Hon nämner datum för in- och utflytt, återföreningar och hastiga uppbrott.
Citat från SVT

Tänk så olika det kan vara, nyss hade hon glömt det mesta, men när försvararens förberedda frågor kommer, så minns hon a!la detaljer. Domare och nämndeman lägger nog också märke till det.
Är det inte sånt som heter förberedande, eller har jag sett för många avsnitt av tv-deckare?
Citera
2017-05-11, 16:16
Medlem
Zisselas avatar
Enligt Expressens liverapportering fick hon frågan om vad de åt på bryggan:

– Ostar, korvar, räkor och bröd, säger Arbogakvinnan att hon och Aki åt.
Och det här åt barnen också , frågar målsägandebiträdet Brage Åhman.
– Ja, säger Arbogakvinnan.

Vad hände med de dyra kungskrabbebenen?
Citera
2017-05-11, 16:17
Avslutad
Självklart bör de ej blandas in
Mer än att man kan konstatera att de kommer få men för livet
ytterligare fall som socialtjänsten kunde hanterat bättre
sorgligt sverige
Citera
2017-05-11, 16:21
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
– Jag hade sex med en kille som heter NN och då hade den andra killen filmat detta utan min vetskap.

Han är 21 år. Han är en vuxen man från Turkmenistan. Han är ingen flykting, säger Arbogakvinnan.
Etisk bransch som hon valt att jobba i...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in